Meerdere dravers een goeie toekomst bieden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Re: Meerdere dravers een goeie toekomst bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 23:49

jiehaaa schreef:
Ik heb nooit met koerspaarden gewerkt, maar heb van jongs af aan ex-koersdravers gereden, en daar zaten echt een hoop vroegversleten diertjes bij.

Dat je het negatieve niet wil benadrukken, logisch. Maar laten we niet doen alsof het onzin is, zoals je mijn woorden eerder noemde, want dat is wel het andere uiterste en niet reëel.

Ik ben benieuwd waar jij heb gewerkt Lachen .

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 00:17

fransje23 schreef:
jiehaaa schreef:
Dat er heel veel goede trainers/eigenaren/pikeurs zijn, top! Maar dat er ook een slechte zijn, die de opbrengst boven het duurzame stellen, dat kan je niet ontkennen.

Ik heb nooit met koerspaarden gewerkt, maar heb van jongs af aan ex-koersdravers gereden, en daar zaten echt een hoop vroegversleten diertjes bij.

In ieder sport zijn rotte appels, alleen krijg ik bij mensen die over drafsport praten (en daar zelf niets mee te maken hebben) altijd het gevoel dat ze dat graag benadrukken. De realiteit is toch anders.

Ik ken ook heel veel dravers en ik ken er vrijwel geen een die vroeg versleten was. Vroeger op de manege hadden we al vaak dravers die na een koerscarriere nog eens 10 jaar manegewerk deden en vervolgens als privepaard nog jaren trouwe dienst doen. Nu nog ken ik heel veel dravers die ruim boven de 15, en zelfs ruim boven de 20, zijn en nog steed denken dat ze jonge goden zijn en nog vol op bereden worden.
Ik durf te beweren dat de uitval bij dravers zelfs lager is dan bij bijv. het KWPN. Vork

Misschien ben jij net in aanraking gekomen met paardjes die bij een rotte appel vandaan komen?

ik heb het idee dat jullie je te snel aangevallen voelen. Je wilt het fabeltje uit de wereld helpen, oke. Maar jullie hoeven niet bij elk negatief punt er een hele discussie over beginnen. je kan je er niet voor afsluiten er zijn nou eenmaal wel eigenaars die de paarden naar de slacht doen omdat ze niet hardgenoeg lopen. net zo goed als sommige spring- en dresuurpaarden naar de kl*te geholpen worden.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 00:22

Hmm, als mensen uit de sport een discussie willen beginnen 'hoeft het niet' en 'voelen 'wij?' ons te snel aangevallen' .

Maar als iemand anders een discussie begint ' kan je daar niet de ogen voor sluiten' .

Een discussie is toch juist mooi, de mensen uit de sport kunnen iets leren van de mensen die de sport anders zien en andersom Lachen .

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 00:27

erword constand gezegd, je hebt gekijk het gebeurt niet altijd en overal, maar het gebeurt wel. vervolgens word dat herhaald en benadrukt dat er geen vooroordeel moet zijn. enz.

ik zie geen discussie. Alleen maar herhalingen

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 00:34

dis·cus·sie (dev; discussies)
1 bespreking waarbij de deelnemers trachten door argumenteren de oplossing van een probleem te vinden

Dat die argumenten dan herhaald worden, omdat men het idee heeft dat de ander die argumenten nog niet goed begrijpt is dan toch geen probleem?
Ik zie geen vijandigheid, mensen geven elkaar zelfs op sommige punten gelijk. Beter kan toch niet denk ik dan Lachen ?

Best wel grappig trouwens, dat je nu geen discussie ziet, maar daar in je post van 10 minuten geleden wel over begint als punt wat je vervelend vind Lachen

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 00:40

ik zie ook geen vijandigheid. ik zie het nut er niet van in om telkens te herhalen wat er al gezegd is. ik heb het idee dat er lang elkaar heen gelopen word.

ik reageer morgen weer ik ga lekker pitten. Slapen

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 00:44

Ik heb niet het hele topic doorgelezen (beetje laat, ga zo naar bed). Maar ik vind het een geweldig initiatief! Ik loop al een tijdje met de gedachte dat ik er een paardje bij wil, niet voor de dressuur maar meer voor de endurance/recreatie. En daar zijn dravers natuurlijk prima geschikt voor. Ik ga de komende tijd dit topic in de gaten houden en flink sparen zodat ik misschien ook een gezond paard kan "redden" en nog een heerlijk leven kan geven.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 10:44

Goed idee saroanda Lachen . Kijk meteen even op draverspraat.nl/forum voor meer ervaringen en zoek er anders een uit op www.dravers.nl. Of koop er een van de TS natuurlijk, of een via marktplaats of via een andere weg Lachen .

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:42

ruitje schreef:
jiehaaa schreef:

Dat je het negatieve niet wil benadrukken, logisch. Maar laten we niet doen alsof het onzin is, zoals je mijn woorden eerder noemde, want dat is wel het andere uiterste en niet reëel.

Ik ben benieuwd waar jij heb gewerkt Lachen .

Haha! Sorry, maar ik denk dat je mijn tekst nog eens moet lezen.
(Ik denk dat je het woordje "niet" over het hoofd hebt gezien Knipoog , am I correct?)
Of zit je echt op mijn CV te wachten? Clown

Wat ik jammer vind is dat TS door diverse mensen op voorhand niet serieus genomen werd. Het is toch een mooi inititatief? Iedereen die van dravers/paarden houdt ziet ze toch graag goed terechtkomen?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:58

WendyBZ schreef:
Ik vind het erg vervelend als je in een topic even langskomt en zo'n negatieve opmerking achterlaat. Wij proberen met de vereniging een hoop negativiteit weg te halen en dan komt er weer iemand met zo'n opmerking. Tuurlijk zijn er ook slecht, maar waarom moeten die altijd benadrukt worden?

Hoho, ik heb nooit gezegd dat er alleen maar negativiteit is! Er zijn zat positieve verhalen! Maar waarom moeten de negatieve zaken toch steeds onder het tapijt gemoffeld worden?
Ik snap en steun het initiatief van dravers.nl (sterker nog, kijk eens in de ledenlijst van 2007 Pling ) maar een ras promoten is 1, de goede zaken boven de slechte prefereren is 2, maar de slechte zaken ontkennen, dat past mijn inziens niet in het rijtje. Wat mij dus een nare bijsmaak geeft. Waarom mag er niet over negatieve zaken gesproken worden? Wat is dat voor politiek?

Wat je opmerking betreft over " even langskomen in een topic" wil ik ook nog wel wat opmerken want dat is je enige opmerking die bij mij verkeerd schiet, de rest is discussie en een gezonde discussie kan altijd. Maar wat wil je impliceren met die opmerking? Sinds wanneer is dit een besloten topic? Sinds wanneer mogen andere Bokt-leden hun zegje niet doen? Mag dat alleen als je het topic vanaf het eerste bericht hebt gevolgd? Zo ja, waar staat dat? Knipoog
Laatst bijgewerkt door jiehaaa op 05-01-08 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:14

ruitje schreef:
Goed idee saroanda Lachen . Kijk meteen even op draverspraat.nl/forum voor meer ervaringen en zoek er anders een uit op http://www.dravers.nl. Of koop er een van de TS natuurlijk, of een via marktplaats of via een andere weg Lachen .

Ik ben al een tijdje aangemeld op draverspraat, en lees rustig mee. Ik zie genoeg leuke dravers daar te koop staan en op dravers.nl. Maar heb net ff wat pech gehad met zadels en auto's, dus voorlopig even flink sparen. Ik denk dat ik tegen de zomer er wel een paardje bij kan hebben. Haha!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:11

jiehaaa schreef:
Haha! Sorry, maar ik denk dat je mijn tekst nog eens moet lezen.
(Ik denk dat je het woordje "niet" over het hoofd hebt gezien Knipoog , am I correct?)
Of zit je echt op mijn CV te wachten? Clown

Wat ik jammer vind is dat TS door diverse mensen op voorhand niet serieus genomen werd. Het is toch een mooi inititatief? Iedereen die van dravers/paarden houdt ziet ze toch graag goed terechtkomen?

Nee, ik ben serieus nieuwsgierig welke ex-koerspaarden jij hebt ingereden, nam eigenlijk aan dat als je er zoveel heb gezien je wel op een bepaalde stal gezeten zal hebben Lachen .

Ik heb trouwens nergens jouw beweringen ontkent Lachen . En volgens mij is wel vaker genoemd dat er idd rotte appels bij zitten, dus volgens mij zijn er zelfs mensen mee gegaan met jouw beweringen Lachen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:44

Ik ben niet aan een bepaalde drafstal verbonden geweest. Ik heb veel dravers gekend en gereden nadat ze gekoerst hadden en net verkocht waren.
Ik spreek vanuit mijn eigen ervaringen, en vanuit ervaringen van andere paardenmensen die ze met mij gedeeld hebben en daarnaast heb ik hier ook over gesproken met verschillende dierenartsen, onder andere toen ik een aantal jaar geleden op zoek was naar mijn eerste paard en een draver liet keuren. En afgelopen week ook nog.
Het kan even duren voordat slijtage de kop op steekt, dat hoeft niet altijd al bekend te zijn bij de verkoop. Maar dat wil niet zeggen dat de oorzaak niet in het verleden ligt.
Dravers zijn ontzettend leuke paarden, maar de belasting op heel jonge leeftijd is wel een risicofactor.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:18

Zwijgen is toestemmen dan maar? Knipoog

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:23

Wat wil je nou? Persé je gelijk krijgen? Ik ben het niet met je eens, zal het dat ook niet worden, wat je ook aandraagt. Van zo'n reactie krijg ik alleen maar jeuk... Lips are sealed

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:35

jiehaaa schreef:
Hoho, ik heb nooit gezegd dat er alleen maar negativiteit is! Er zijn zat positieve verhalen! Maar waarom moeten de negatieve zaken toch steeds onder het tapijt gemoffeld worden?
Ik snap en steun het initiatief van dravers.nl (sterker nog, kijk eens in de ledenlijst van 2007 Pling ) maar een ras promoten is 1, de goede zaken boven de slechte prefereren is 2, maar de slechte zaken ontkennen, dat past mijn inziens niet in het rijtje. Wat mij dus een nare bijsmaak geeft. Waarom mag er niet over negatieve zaken gesproken worden? Wat is dat voor politiek?

Er worden toch nergens negatieve zaken ontkent Lachen
Als ik jouw reactie lees lijkt het net of ieder draver enorme slijtage heeft/krijgt en dat is simpelweg niet waar. Nou ja, uiteindelijk niet meer dan een normaal paard.
Onbelaste beweging op jonge leeftijd (zoals voor een sulky/ aan een kwikkelwagen) kan trouwens zelfs positief zijn voor de kwaliteit van het beenwerk/ pezen.

Ik spreek ook uit mijn eigen evraring trouwens Knipoog

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:37

Nee, Wendy, daar ben ik niet op uit, als je het niet met eens bent dan wordt je het vast ook niet. Maar het bleef hier plotseling zo stil.
Wel zou ik graag nog even je reactie willen op mijn post van 05-01-08 11:58 .

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:40

fransje23 schreef:
jiehaaa schreef:

Onbelaste beweging op jonge leeftijd (zoals voor een sulky/ aan een kwikkelwagen) kan trouwens zelfs positief zijn voor de kwaliteit van het beenwerk/ pezen. Ben ik zeker met je eens, maar dan wel verantwoord

Ik spreek ook uit mijn eigen evraring trouwens KnipoogEn daarom wil ik dat ook best van je aannemen Lachen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:45

fransje23 schreef:
jiehaaa schreef:

Als ik jouw reactie lees lijkt het net of ieder draver enorme slijtage heeft/krijgt en dat is simpelweg niet waar. Nou ja, uiteindelijk niet meer dan een normaal paard.

Ik heb niet gezegd dat dat voor elke draver geldt. Heus niet. Ene paard is sterker dan het andere.
Ik zeg dat de belasting op jonge leeftijd een risicofactor is, omdat het paard nog niet volgroeid is, en dat als signalen van overbelasting niet onderkend worden, vroegtijdige slijtage op de loer ligt.
Nogmaals: Dit geldt ook voor dressuur- en springpaarden, maar die worden doorgaans wat later beleerd. Dus is de "onvolgroeidheid-factor" al iets minder groot.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:47

jiehaaa schreef:
Zwijgen is toestemmen dan maar? Knipoog

Overigens heb ik bovenstaande zin alleen maar geplaatst om het topic weer even onder de aandacht te krijgen, niet om mijn gelijk te willen halen (vandaar de knipoog, dames).

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 18:18

Dat idee krijg ik niet, daarom heb ik ook geen zin om je post te beantwoorden.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 18:19

Onsportief, en niet juist ingeschat. Jammer.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 18:21

En zo hakketakken we nog even door.
Jammer dat het topic zo verpest wordt

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 18:23

Ontopic dan maar. Ben benieuwd hoe het de TS vergaat.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 23:31

jiehaaa schreef:
Ontopic dan maar. Ben benieuwd hoe het de TS vergaat.

ja, en of ze al en foto heeft van die nieuwe ruin, ben gewoon nieuwschierig Haha!
ik blijf het een mooi initiatief vinden, 'jullie' kunnen discusieren over het al dan niet overbelasten en/of dumpen van draver enzo,
maar als TS aanbod heeft van paarden die anders zouden worden afgeschreven, dan is het toch heel mooi dat ze die paarden opkoopt en rijklaar maakt, om op die manier een leuk leven tegemoed te gaan?
zo grootschalig is het allemaal niet, dus m.i. hoeft het ook allemaal niet zo breed doorgetrokken te worden, in de zin van of dit nou al dan niet voortkomt uit een negatief beeld van draf stallen etc..