Wat ik nou zo zielig vind...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ronald1982

Re: Wat ik nou zo zielig vind...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 15:24

"En ik kan ook rustig stellen dat de sprong van springen naar de drafsport wat gevaarlijkheid betrefd een grote is. Bij de springsport komen wel eens blessures voor maar daar heb ik nog nooit een paard dood de ring zien verlaten en bij de drafsport tientallen keren."

Ik kom zelf plusminus 20 keer per jaar op een drafbaan. Vroeger iets vaker dus ben ruim 500 keer bij draverijen aanwezig geweest en heb het gelukkig in al die jaren maar 1 keer meegemaakt; op de drafbaan van Wolvega enkele (1, 2 of 3 jaar, weet niet meer) jaren geleden. Die tientallen keren lijken me ietwat overdreven maar het gevaar is inderdaad wat groter als bij een dressuur- of gewone springwedstrijd.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 15:36

Ronald1982 schreef:
" Die tientallen keren lijken me ietwat overdreven maar het gevaar is inderdaad wat groter als bij een dressuur- of gewone springwedstrijd.

Helaas is dat niet overdrreven. Als het enkele keren was geweest zou ik dat weten. Ik was destijds bij de bewaking en moest dan wel erbij aanwezig zijn om iedereen op afstand te houden. Als dat niet zo zou zijn had ik het niet gezegd.

Ronald1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 15:44

Okay. Ik wil ook wel geloven dat je de waarheid speekt (al kan ik me niet voorstellen dat het zo is) maar mijn eigen ervaringen zijn gelukkig niet dat het geregeld voorkomt Lachen

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:57

Ik praat dan over een periode van ruim 10 jaar.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 17:10

Ik kan er niets aan doen maar soms zie ik t op de tv en zet hem dan gauw over want vind t gewoon eng om te zien,,zo bang dat een paard valt ofzo Verward
kijk iedereen moet weten wat tie doet en veroordeel niemand maar want ken de sport alleen maar van de tv ,maar ik vind t er niet gezellig uitzien

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:36

Ik persoonlijk vind het ook wel jammer dat onze sport héél vaak voorkomt in de 'gevaarlijke sporten' programma's maar niet zo vaak in de gewone programma's Knipoog .

Kokomo, was dat in NL?

Ik kan mij toch eigenlijk niet meer dan 1 dodelijk ongeluk per jaar op Duindigt voor de geest halen....

Dat zal op andere banen toch niet anders zijn denk ik dan...

Ik kan mij van dit jaar bijvoorbeeld maar één geval op Wolvega heugen. Misschien vergeet ik er 1. Maar meer dan tientallen in 10 jaar? Dat moeten er dan meer zijn dan één per jaar?

Ik kan mij trouwens ook voorstellen dat op dressuurwedstrijden in een tijdsbestek van 10 jaar veel doden vallen?

Daar zou eigenlijk eens een statistiek van moeten zijn ofzo....

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:39

Kokomo schreef:
Ik kan dus rustig stellen dat dat de sporten hier genoemd in toenemende mate gevaarlijk zijn voor de dieren.

Jij hebt het over gevaar, ik heb het over leed. Dat paarden in de (om maar weer wat te noemen Tong uitsteken ) dressuur- en springsport niet zichtbaar gewond raken wil zeker niet zeggen dat ze niet lijden, dat ze een fijn leven achter de rug hebben als ze (op gemiddeld 8-jarige leeftijd Knipoog ) komen te overlijden...

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:12

ik heb vanmiddag een programma op de duitse televisie gekeken over een vrouw en een man met een eventing cariere... als je ziet wat een klappers de paarden daar maken! Er zat er eentje helemaal vast tussen een hindernis.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:14

Ik heb dat werk van eind 70 er tot eind 80er jaren gedaan en ben behalve op schaesberg op alle banen geweest, maar hoofdzakelijk de noordelijke. Ik herinner me dat op 1 dag 3 paarden konden worden afgevoerd. Een kwam tijdens trainingsrondjes met z'n benen naast de baan aan de binnenkant en brak z'n been door de steunen die daar staan. Die deed niet eens aan de koers mee. Toen een bij de start van een koers en terwijl die daar lag in de buurtvan de finish en de overige deelnemers rondjes reden tot de koers opnieuw zou worden gelopen, kwamen op nog geen 10 meter van dat paard 2 met de wielen van de sulky in elkaar, waarbij nog een paard een been brak. En wat was een van de eerste reakties uit het publiek. Snij hem gauw de halsslagader door, dan is die wat meer waard bij de slager.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:18

Laten verbloeden mag tegenwoordig niet meer, ik heb het ook nooit op de baan meegemaakt. (Een keer bij een valpartij ben ik me te pletter geschrokken. Paard lag op de grond en er werd om een mes geroepen. Bloos! Bleek dat ze het tuig los wilden snijden Knipoog ) Een paard moet tegenwoordig wel netjes afgevoerd worden.

Wolvega afgelopen jaar (of net anderhalf?) waren er twee, voor zover ik weet. Een in de kwalli en die Tarof.

_Kalinka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 19:42

Kokomo ik ben het helemaal met je eens !!
Wie zijn hier nou allemaal tegen... ? Mischien zouden een hele groep mensen ervoor kunnen zorgen dat deze wrede sport werd afgeschaft !!!

Ronald1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:24

Succes dan maar...

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:33

Ronald1982 schreef:
Succes dan maar...

I agree Haha!

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 08:08

_Kalinka_ schreef:
Wie zijn hier nou allemaal tegen... ? Mischien zouden een hele groep mensen ervoor kunnen zorgen dat deze wrede sport werd afgeschaft !!!

Dus jij denkt op 12-jarige leeftijd een sport die al honderden jaren bestaat af te schaffen?? Haha! Haha!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 09:18

_Kalinka_ schreef:

Kom anders een keertje bij mij langs, ik woon aan de andere kant van de Noord-AA Lachen .

Dan kun je eens zien hoeveel ik en mijn ouders om onze dravers geven en hoe voorzichtig wij er mee omgaan Lachen .

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 09:27

Topic loopt op andere dingen uit als waar het voor geopend is...
Het gaat hier niet om draverijen, of om de renbaan maar alleen om de steeple!!!

koerser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:12

wie vind het klein spel zielig ik niet als dat net bestond kon ik nooit koersen

koerser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:13

ruitje schreef:
_Kalinka_ schreef:

Kom anders een keertje bij mij langs, ik woon aan de andere kant van de Noord-AA Lachen .

Dan kun je eens zien hoeveel ik en mijn ouders om onze dravers geven en hoe voorzichtig wij er mee omgaan Lachen .

ik geef ok om mijn klein koersponytje ok niemand mag iets ergs met mijn ponytje doen of die gaat eraan ok

koerser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:17

ja mijn ponytje is het meeste laatste he ma da vind ik niet zo erg ik doe het voor mijn plezier en beauty ook die vind dat super leuk en als ze valeen e eigenaars vinden dat ook zielig hoor ik ben die van hier boven

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:49

uh cherrida hier zijn ze zo goed als allemaal tegen het klein spel da weet je toch.

koerser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:49

ja ik weet het ik stop ermee maar ik moet nog 1ding zeggen ik mishandel beauty niet:-(

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 15:57

koerser schreef:
wie vind het klein spel zielig ik niet als dat net bestond kon ik nooit koersen

Lekker egoistisch!

koerser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 11:00

ik ben niet egoistisch!maar ze zeggen dat ik mijn pony beauty mishandel maar dat is niet en mijn pony is gelukkig

_Kalinka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 11:36

Heb ik het dan over de rensport... nee !
Ik heb het over steeple !!!

@SaintAissa Nee dat denk ik niet! Maar er zijn zoveel mensen tegen dan zo het toch moeten lukken ?

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 14:44

Er zijn net zoveel mensen VOOR de sport, dus je maakt een erg kleine kans. Slapen

Verdiep je er eerst eens in, lijkt me het beste idee....