mensen met dravers zijn armoedzaaiers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saika

Re: mensen met dravers zijn armoedzaaiers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:44

Ik voel me niet aangevallen, ik ben het niet met je eens en geef alleen aan dat je zoiets ook wat genuanceerder kan brengen.

Ten eerste, mensen met een echt smalle beurs zijn niet eens in staat een paard te onderhouden. In ieder geval niet op een stal, en wedstrijden rijden, enz.

Mensen die een smallere beurs hebben een een goedkoop paard willen aanschaffen, hebben in de lagere prijsklassen op bv Marktplaats keus uit diverse soorten goedkope paarden. Zoals ik al zei.
Ik vind het dus onzin om te zeggen dat er eerder een fjord iod of een draver aangeschaft wordt.
Er staat ook zat afgereden KWPNers of arabieren en allerhande kruisingen te koop voor weinig.

En als jij de hele dag wil gillen moet je dat lekker doen Haha!
Als je geen tegengas op je mening kunt accepteren moet je niks posten op Bokt! Haha!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:58

Jeetje wat lopen de gemoederen hoog op Bloos!

broadway schreef:
nee, helaas is het dierenleed dan aanwezig, is uit de sport gehaald(daarom zeg ik ex-dravers) en als fatsoenlijk rijpaard verkocht met de tekst is nog jong,onervaren maar supervoorwaarts, wordt door ouders gekocht met een smalle beurs(omdat het paard uiterlijk goed oogt) kind verongelukt er bijna mee, omdat constant gezegd wordt dat het aan hun rijden ligt .....dan kom je bij zo'n paard met losse knieen en/of peesbless.(vaak oude) en moet je zeggen dat het nooit weer wat zal worden....moet je dan aankomen met...had het maar op de foto gezet?????

Gezien het feit dat je er, schijnbaar, veel van af weet stoort de opmerking ex-draver mij best wel. Dravers is een ras, noem het dan uitgekoerste draver.

Het feit dat onervaren mensen een onervaren paard kopen voor hun kind zegt in mijn ogen meer over de domheid ouders dan over het betreffende paard. Veel dravers zijn door hun pittige karakter inderdaad niet geschikt voor onervaren mensen.
Ik heb zelf weinig ervaring met losse knieen bij dravers. Dacht dat het vooral een Shetlandpony-probleem was. Oude peesproblemen zie je trouwens niet op foto's en een peesscan hoort meestal niet bij de standaardkeuring. Bovendien hoeft een oude maar goede genezen peesblessure geen belemmering te zijn.

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:03

Wij hebben op de manege de draver Precious Meadow (schijnt heel bekend te zijn) staan.. hij is uit de drafsport vanwege dat ie een peesblessure had.. hij loopt nu als super paard mee in de manege lessen.. en zelfs in de carousselgroep!! laatst moesten we dus een demonstratie geven op de drafbaan waar hij altijd heeft gelopen.. nou hij vond t helemaal geweldig.. dit dravertje was dus echt geen miskoop..!!

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:33

Citaat:
En als jij de hele dag wil gillen moet je dat lekker doen
Als je geen tegengas op je mening kunt accepteren moet je niks posten op Bokt!

Ik moet zowaar om je lachen, volgens mij begin jij te steigeren en niet ik. maar goed, daar gaat het niet om.

Citaat:
Ten eerste, mensen met een echt smalle beurs zijn niet eens in staat een paard te onderhouden. In ieder geval niet op een stal, en wedstrijden rijden, enz.

ja dan krijgen we de discussie wat is een smalle beurs. Ik bedoel de mensen die wél een paard kunnen aanschaffen, maar dus geen geld hebben (of ervoor over hebben) om een paard van 3000,- of meer te betalen.

Citaat:
Mensen die een smallere beurs hebben een een goedkoop paard willen aanschaffen, hebben in de lagere prijsklassen op bv Marktplaats keus uit diverse soorten goedkope paarden. Zoals ik al zei.
Ik vind het dus onzin om te zeggen dat er eerder een fjord iod of een draver aangeschaft wordt.
Er staat ook zat afgereden KWPNers of arabieren en allerhande kruisingen te koop voor weinig.

vast wel, maar dat zijn eerder de uitzonderingen denk ik.

maar gfoed we dwalen af van het onderwerp lijkt me

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:44

Laat ik jou dan uit de droom helpen.
Een paard aanschaffen, dat is 1........ dat kunnen de meesten nog wel overzien. Maar dan.... een paard onderhouden. Dat kost vele malen meer. Ongeacht het ras, dus ik begrijp het doel van jouw overigens volledig off topic discussie niet eens.

En 3000 euro? Een goed paard? Laat me niet lachen. Dan mag je van mij zoeken naar een speld in een hooiberg.
Om even on topic te blijven: een goede draver die kan koersen heb je er iig niet voor Lachen

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:36

Citaat:

als jij je daarvoor aangewezen voelt Haha!

Citaat:
Een paard aanschaffen, dat is 1........ dat kunnen de meesten nog wel overzien. Maar dan.... een paard onderhouden. Dat kost vele malen meer

Thnx Lachen heb al jaren eigen paarden, en dat wist ik nog niet, ik dacht al.

Citaat:
En 3000 euro? Een goed paard? Laat me niet lachen. Dan mag je van mij zoeken naar een speld in een hooiberg

Ik heb het niet over een sportpaard nee, maar over een doorsnee leuk paardje, gezond, niet te oud waar je nog wat leusk mee kan doen.

Citaat:
een goede draver die kan koersen heb je er iig niet voor

die hoef ik ook niet Lachen

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:41

Smystique schreef:
Citaat:

als jij je daarvoor aangewezen voelt Haha!

Citaat:
Een paard aanschaffen, dat is 1........ dat kunnen de meesten nog wel overzien. Maar dan.... een paard onderhouden. Dat kost vele malen meer

Thnx Lachen heb al jaren eigen paarden, en dat wist ik nog niet, ik dacht al.

Citaat:
En 3000 euro? Een goed paard? Laat me niet lachen. Dan mag je van mij zoeken naar een speld in een hooiberg

Ik heb het niet over een sportpaard nee, maar over een doorsnee leuk paardje, gezond, niet te oud waar je nog wat leusk mee kan doen.

Citaat:
een goede draver die kan koersen heb je er iig niet voor

die hoef ik ook niet Lachen

Doei, doei

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 15:13

whahahaha lachen met jou Haha!

Mag ik je een keer consulteren als ik vragen heb? Je komt zo wijs over namelijk Lachen

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 15:16

Vind het zowiezo onzin dat dat gezegd word. Mijn fjord heeft me 1100 gekost, maar zou er net zo blij mee zijn als ze me 10 000 heeft gekost.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 15:59

rianne1987 schreef:
Vind het zowiezo onzin dat dat gezegd word. Mijn fjord heeft me 1100 gekost, maar zou er net zo blij mee zijn als ze me 10 000 heeft gekost.

Hetzelfde heb ik met mijn draver. Ik had een veel groter bedrag in mijn hoofd (en in mijn portemonee) dan zij gekost heeft. Maar ik zag haar, er was een klik en ik heb haar gekocht. Ben nog iedere dag blij met haar Haha!

Ik neem trouwens aan dat het vanaf nu weer on-topic (en iets vriendelijker) gaat?

bonbonz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:19

Ik heb ook niet de hooftprijs voor mijn draver betaald maar ik ben ook echt reuze blij met hem ik heb nu voor de 2de keer op zn rug gezeten en het gaat echt supper!
kan voor mij geen ander paard aan tippen!

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 12:46

al zou ik me paard gratis krijgen, het maakt me niks uit.
Ik hou tog even goed van me draver?

En al zou ze me 5000 euro kosten doe ik het nog, want ik heb zo'n klik met me paard.

Doe mij maar een draver, k hoef geen KWPN-er.. Lustiano Enz.

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 15:21

De stelling is gewoon ronduit onzin.

Ook al had ik het geld om een paard van tienduizend, of laten we zeggen twintigduizend euro te kopen, dan nog wilde ik hem niet hebben.
Ik zou gek worden wanneer hij de volgende dag dood in zijn stalletje lag, want laten we wel wezen: een duur paard kan net zo goed ziek worden als elk ander paard (er van uitgaande dat hij gezond was bij aankoop).

Ik vind 2500 euro al een flinke smak voor een dier die net als elk mens opeens ziek kan worden of iets kan krijgen. Voor mensen die daar hetzelfde over denken, niet de ambitie hebben om grandprix te worden is het kopen van een draver juist een goede oplossing. Je kan er net zoveel plezier mee hebben als elk ander paard.

Paarden zijn al een grote zorg en je schaft er niet zomaar een aan.
Een gigantisch duur paard zou mij een nog grotere zorg zijn(ik zeg niet dat zo'n paard mij persoonlijk meer waard zou) zijn en ik zou er haast een toezichtcamera bij in de stal hangen om hem in de gaten te houden.

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 12:22

goed gezegt,

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 18:49

oehhh.. Nou niet alle dravers zijn goedkoop hoor Tong uitsteken hihi
Kijk maar eens naar die echte race dravers die nog op de
baan rennen en super veel geld waard zijn.
Maar idd.. waarom zou je een super duur paard kopen
als je toch geen Z wedstijden wil gaan rijden??'
Als jij gewoon een leuk recreatie paardje wil.. is een draver
ook een super leuk paardje toch...?

Eefje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 10:46

Ik zocht een paard wat bij me paste!! En dat bleek uiteindelijk een draver te zijn (waar ik pas later achter kwam!) Ik zag hem en wist het eigenlijk gelijk!! Niet altijd even makkelijk, en nu na ruim een jaar pas voor het eerst alleen met hem naar buiten geweest, veel geduld en liefde en gelukkig heb ik dat dus het zal wel gewoon zo moeten zijn dat ie bij mij terrecht kwam!!
Dus waar het om gaat mijn inziens is het gevoel dat je paard je geeft wat de rest om je heen ook zegt!!!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 17:28

Hahaha grappige titel van dit topic, al komen er weer van die rare reacties (ex-draver??? Rolleyes Slapen )...

Ja ik denk dat je mij wel een armoedzaaier mag noemen Haha! , want mijn draver kostte mij 600 gulden, omgerekend 272 euro! Clown
Ik heb hem natuurlijk niet gekocht omdat hij zo goedkoop was, maar omdat ik hem al 5 jaar kende en altijd gezegd had dat ik hem zou kopen als hij wegging. En hij kon niet veel, maar had zo'n geweldig karakter...
Hij is nu minstens 22, en zal vroeger vrijwel zeker gekoerst hebben (o.a. te merken aan zijn gemak om met vreemde situaties en omgevingen om te gaan, zijn goede opvoeding, dat hij zonder problemen ingespannen kon worden en dus al beleerd moest zijn, zijn competitieve instelling enz.).
In de 5 jaar dat ik hem heb hebben we aardig leuk western gereden (met complimenten van onze lesgever, een meervoudig Europees kampioen), doen we wat dressuur en wat springen, tölten, rijden we aangespannen, en zijn we nu aan ons 4e opeenvolgende enduranceseizoen bezig.

Vorige week heeft hij 75 km uitgelopen, en stond er de dag erna tiptop bij. Niet stijf, geen dikke benen, niet ingevallen. Hij is in die 4 jaar nog nooit afgekeurd, en liep regelmatig in de prijzen.
Door zijn leeftijd heb ik nu geen plannen meer om nog hoger te gaan, maar wat hij nu al bereikt heeft vind ik al geweldig!

Dus ook mijn volgende paardje wordt een dravertje, en echt niet alleen omdat je dan een gezond jong (gangen!)paard hebt voor minder dan 1000 euro. Maar waarom zou ik veel meer gaan neertellen voor een arabier (waar ik gewoon niks mee heb, al ken ik een paar leuke Knipoog ), als ik ervan overtuigd ben dat dravers het even goed kunnen doen in die sport? En ik er verder ook veel meer plezier mee kan beleven?
Natuurlijk is het beter een paard te laten keuren, en niet zomaar de eerste de beste te kopen. Sommigen gaan niet eens in het echt kijken, dat vind ik onbegrijpelijk. Maar met het ras en de drafsport heeft het weinig te maken. Ik ben geen expert, maar zie daar meer gelukkige paarden dan in de reguliere dressuur- en springsport bijv.

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:54

Goed gezegd Nina.

Bij mij en Loran was er meteen al een klik, van de eerste ontmoeting, to nu bijna 1,5jaar).
We voelen elkaar perfect aan, en hij gaat voor mij door het vuur.

Nu ik een 2de draver erbij heb, heb ik ook degelijk gekeken naar de karakter, en of ik ergens die zelfde ( soort) klik kon vinden, en die was er ook gelijk.
Hoewel ze nu lekker kan groeien en genieten van het land ( andere is een jaarling), blijft ze mij steeds herkennen en begroeten als ze mij ziet of hoort, wat voor mij al heel byzonder is.

JE kan pas verder komen met je paard als je daar echt een klik mee hebt, en je ook voor hem/ haar door het vuur gaat, dan krijg je hetzelfde terug!

Nogmaals: Ben trots op mijn 2 dravers, en zou ze voor geen goud kwijt willen.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:47

Hmmmmm.... Laat ik dit topic eens een slinger de andere kant op geven... Hou je vast.. Cool

Het zijn nog wel eens domme onwetende 'nieuwe' paarden mensen met geld teveel die idiote bedragen voor een paard neer leggen Dit is wat ik al te vaak van dichtbij heb meegemaakt. Tja, en zo wordt de prijs aardig opgedreven...

Kijk, weet je een leuk, sterk, goed opgevoed, gezond paard te vinden voor niet al te idioot veel, heb je nog geld over om er leuke spullen voor te kopen. Haha!

En duur of niet duur, voor de slacht brengt het allemaal hetzelfde op Knipoog
.. Just being realistic...

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:14

Dat heb ik ook al heel vaak gezien inderdaad...
Ouders kopen heel duur paard voor 15-jarig meisje, duur paard wordt volledig ingereden, getraind en alvast op wedstrijd uitgebracht door dure instructeur, meisje start met paard in de B... en rijdt geen deuk in een pakje boter! Haha! Ik heb ook al meegemaakt dat ze dan heel trots kwamen vertellen dat ze een winstpunt in de B hadden, terwijl de instructeur tijdens dezelfde wedstrijddag M2 ermee startte (dus hij had het paard ook losgereden enz.)...Duh! Knipoog
En dan is het paard 6 of 7... en versleten. Heb ik ook al vaak van dichtbij om me heen gezien. Triest. En dan niet om de enorme smak geld die ze ervoor neer hebben geteld, dat moeten ze zelf weten. Maar het is inderdaad vaak onwetendheid en onervarenheid, (rijke) mensen denken dat alles wat duur is ook goed is.

Nee dan doe mij maar mijn armoedzaaiertje hoor! Haha!

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:28

Tsja wat is duur...Het is maar net wat je voor het paard overhebt toch? Haha!
Je hebt wel eens van die mensen die zich opgelicht voelen, omdat ze een paard kopen dat veel goedkoper had kunnen zijn, maar je staat er nog steeds zelf met je neus bovenop, als jij dat paard dat waard vind ben je klaar toch?

nutcracker23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:39

spoor jij wel???

weet je hoe duur een draver in onderhoud is. en dat nog niet eens. als iemand kiest om een utgekoersde draver moet hij dat toch zelf weten. ik heb zelf een uitgekoersde draver. heeft 23.000 euro verdient en ben heel trots op hem. heb er zelf 6 keer mee gewonnen.

toen mijn draver uitgekoersd was heb ik hem op een pensionstal gezet waar niet allemaal van die snollen rond lopen die minachtend over dravers denken. gelukkig heb ik zo'n stal gevonden. hij loopt alle paarden eruit.
alle meiden die het leuk vinden om hard te gaan met hun paard moeten vooral een draver kopen!!!!!!!!!!!!!!!!!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:35

Hey Ellen Hoogeveen denk ik Lachen ?
Welkom! Wat leuk dat je nutcracker zelf gehouden heb Lachen .

Je moet even opletten met je taalgebruik hier, anders schoppen ze je van bokt af Knipoog .

Al is iedereen het hier met je eens natuurlijk Haha!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 09:04

Ik vind het onzin! Ik kon me er ook heel kwaad over maken, tegenwoordig wat minder het heeft vaak toch geen zin om kwaad te worden. Vertel ze eens dat ze voor je door het vuur gaan dan zul je veel mensen zien kijken van huh Verward
Ik heb mijn dravertje al bijna 6 jaar en heb onwijs veel geleerd en heb een onwijs hechte band met haar opgebouwt. Sinds een jaar heb ik er een kwpn'er bij (wil graag verder in de sport en mn dravertje is afgekeurd), daar heb ik in een jaar al meer problemen mee gehad dan met mn dravertje. Tuurlijk heb ik in het begin wel eens gedacht van kan die knol ook rustig lopen *LOL* Maar het is een topper
Ik denk dat het ook is waar je ambities liggen. Als je een goed recreatie paard wil is een draver ideaal! Als je meer de sport in wilt is het misschien beter een kwpn'er te kopen. Tuurlijk hoeft dat niet altijd waar te zijn, maar vaak toch wel. Ik ben uiteindelijk met mn dravertje L1 dressuur en L springen met winstpunten geworden, er had meer in kunnen zitten als ze wat jonger was geweest en ze geen last van der benen kreeg. Mja dat is als! Het is hard vechten tussen alle dure pony's en daarvoor moet je sterk, erg sterk in je schoenen staan!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 09:21

Zit hier glimlachtend dit topic te lezen Knipoog

Wat een hoop discussie van veel onwetende mensen zeg!

Tuurlijk zijn er altijd mensen bij die een draver kopen (waarvan ze vaak niet eens weten dat het een draver is), omdat het een goedkoop paard is, maar er zijn genoeg mensen die er bewust vor iezen een draver te kopen. En ik denk dat er net zoveel goedkope mensen met goedkope dravers/paarden zijn als dure mensen met dure paarden en als de prijs het enige is waarom ze dat paard hebben gekocht, hebben beide groepen geen idee waar ze mee bezig zijn...

En voor Broadway met de berg vooroordelen en weinige verstand ervan: paarden die gebruikt worden, slijten. Als je dat niet wil, moet je ze in een weitje zetten. Trouwens van pezen kan je geen foto's maken, die zijn niet te zien op foto's