Springende Dravers :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:36

mijn verzorgdraver is helaas in het voorjaar verhuist naar limburg en is daar aan het genieten van zn vervroegde pensioen.
omdat ik hem mis nog een foto van vorig jaar!
Afbeelding

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:46

xRiiannex schreef:
WendyBZ schreef:
8-) <3

[ Afbeelding ]

Dit was gisteren tijdens een oefencross. Volgende week rijden we er weer een :+

Wow wat een gave draver!
Heeft die ooit op de baan gelopen?

Ja :j als jaarling door mijn ouders op de veiling gekocht, heb haar samen met mijn vader zelf beleerd. Ze heeft als twee en driejarige gekoerst en nog heel even als vierjarige. Toen is ze onder de hengst gegaan en daarna heb ik haar overgekocht. :)

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 19:54

WendyBZ schreef:
Ja :j als jaarling door mijn ouders op de veiling gekocht, heb haar samen met mijn vader zelf beleerd. Ze heeft als twee en driejarige gekoerst en nog heel even als vierjarige. Toen is ze onder de hengst gegaan en daarna heb ik haar overgekocht. :)

Wow, wat een super mooie draver heb je dan!
En wat kan die netjes springen zeg

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:30

xRiiannex schreef:
WendyBZ schreef:

Wow, wat een super mooie draver heb je dan!
En wat kan die netjes springen zeg

Dan wel? :')

Maakt geen verschil uit hoor of ze hebben gekoerst of niet. De kunde van de ruiter doet het hem!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:27

:')

Ben het eens met Geryon :j Het maakt geen donder uit of ze gekoerst hebben. De ene heeft wel wat meer aanleg dan de andere, maar het hoeft echt niets uit te maken. Ik heb zelfs liever een die wel gekoerst heeft :+

xSlvna

Re: Springende Dravers :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:58

Die zijn zo lekker koel hè... Mijne springt ook echt alles, of ze moet al geen zin hebben om te springen, maar dat ligt dan niet aan de hindernis (steen, boom, paal, beek, hek) maar echt gewoon omdat ze liever op de grond blijft, die dagen heeft ze wel eens.
Is altijd fijn, als mijne eenmaal loopt kijkt die echt van niks meer op, dan is ze zo in haar element, zo ook richting een hindernis, oortjes erop en huppelen bij hoge hindernissen echt van 'Ik wil gaan'.

Heb met veel verschillende paarden gesprongen maar ondanks de barslechte techniek van mijn draver vind ik het toch de heerlijkste springer, de rest is vaak of te heet, of niet geïnteresseerd genoeg, of weigert, of springt overdreven... Nee de draver 'springt gewoon', met enthousiasme, maar zonder te overdrijven.

Trouwens pas geleden 'cross' geoefend (op en afsprongen met hindernis erop, dus om het te verhogen, piste op 40 cm en 1.20 uit springen en dus als afsprong en sprong van 60cm gevolgd door een 1,20 'val' erachter weer de piste in), flink grote boomstam meerdere keren gesprongen en wat hindernissen.

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 07:18

Dat vind ik ook!!
Met Ubique gaat het eigenlijk super!
We doen nu crosslessen bij de ponyclub 4 keer en 19 een echte cross met de paarden!!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:07

xSlvna schreef:
Die zijn zo lekker koel hè... Mijne springt ook echt alles, of ze moet al geen zin hebben om te springen, maar dat ligt dan niet aan de hindernis (steen, boom, paal, beek, hek) maar echt gewoon omdat ze liever op de grond blijft, die dagen heeft ze wel eens.
Is altijd fijn, als mijne eenmaal loopt kijkt die echt van niks meer op, dan is ze zo in haar element, zo ook richting een hindernis, oortjes erop en huppelen bij hoge hindernissen echt van 'Ik wil gaan'.

Heb met veel verschillende paarden gesprongen maar ondanks de barslechte techniek van mijn draver vind ik het toch de heerlijkste springer, de rest is vaak of te heet, of niet geïnteresseerd genoeg, of weigert, of springt overdreven... Nee de draver 'springt gewoon', met enthousiasme, maar zonder te overdrijven.

Trouwens pas geleden 'cross' geoefend (op en afsprongen met hindernis erop, dus om het te verhogen, piste op 40 cm en 1.20 uit springen en dus als afsprong en sprong van 60cm gevolgd door een 1,20 'val' erachter weer de piste in), flink grote boomstam meerdere keren gesprongen en wat hindernissen.

dravers koel? :') vertel dat hier ff wat een hittepetit

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 13:54

Echt heet zoals in springerig, niet te controleren of gewoon lekker enthousiast, voorwaarts maar wel fijn rond te sturen? Mijne boeit het niet waar die over heen springt (vind het één niet raarder dan het ander), sleurt me niet naar en van de hindernis etc.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 12:03

Straks springwedstrijd met de mijne *bibbert*, ik durf niet. :')

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 14:34

Succes gaat vast helemaal goed komen

lalachico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 14:47

leuk allemaal

Hoe hoog kan hij/zij? we hebben max 80 cm gespronge ben zelf niet zo springheld
Wat is de stokmaat van hem/haar? hij is 1,59
Hoe oud is hij/zij? is van 28-april-2004
En natuurlijk even nog wat foto's

Afbeelding

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 14:50

Knapperd hierboven lijkt heel veel op mijn draver

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 15:00

Ik heb (waarschijnlijk) een draver merrie van 8 jaar jong.
We zijn allebei helemaal gek op springen, maar heb geen flauw idee hoe hoog ze kan (springt altijd ruim boven de hindernis uit :P ).
Het hoogste wat ik met haar heb gesprongen is (tot nu toe) 90cm.
Ze is 152cm.

Voor het eerst op een cross baan, spannend! :D
Afbeelding

Vorig weekend (ik moet meer meegeven, maar madam ging een beetje hard en hoog :o ).
Afbeelding

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 16:27

Jeetje, wat kan die van jou fantastisch springen Wendy!

Ik heb in het begin van het topic gereageerd dat wij niet hoger kwam dan 50cm, maar intussen hebben we een crosstraining gedaan en wat hoger en lastiger gesprongen. Pony word er erg vrolijk van en ik vind het volgensmij enger dan hij haha.
Heb hem ook laten vrijspringen en we kamen op 1 meter uit. Hij kon nog wel wat hoger maar vond het eerst wel genoeg. Ben in ieder geval super trots op hem! :)

Afbeelding
Afbeelding

AnnaStatya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 16:32

Afbeelding
:D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:18

JustHorez schreef:
Succes gaat vast helemaal goed komen

Och hou op _O-

Ze heeft in de afgelopen 10 jaar maar één keer een oxer gesprongen (50/60 cm hoog en 20 breed) en nu stond er opeens een van 80 bij 80 (ongeveer). Máár ze galoppeert té groot om direct stil te blijven staan, dus galoppeerde ze weg van de hindernis waardoor ik over de hals vloog, gelukkig niet gevallen, maar toch... _O-
Oxer eruit gehaald en toen ging het wel goed :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:37

Wauw Xslvna, schrok van die foto met een dikke slof en die hoogte springen :oo
Maar goed da je nu training hebt!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:43

Uiteraard, is ook bijna 4 jaar geleden nu. Zonder slof, ketting od was er geen houden aan terwijl ze vandaag lekker rond te sturen was, ook fijn terug te rijden (voor haar doen).
Die hoogte van de foto met slof kunnen we jammer genoeg niet meer, maar dat vind ik niet gek met een 24 jarige...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:56

Afbeelding

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 10:28

JustHorez schreef:

Tip: les er iets van een grondbalk voor of een ton onder de sprong dan kan hij beter de hoogte inschatten, maar dienen zeker wel hoger!!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 13:27

AnnaStatya schreef:

Dit is toch een haflinger? :+

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:03

Verona2000 schreef:
JustHorez schreef:

Tip: les er iets van een grondbalk voor of een ton onder de sprong dan kan hij beter de hoogte inschatten, maar dienen zeker wel hoger!!

Die foto's zijn al veel een hele tijd terug

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:10

Steeffanie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:36

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn 20 jarige dravertje Hoogste wat wij wel is hebben gesprongen is 1 meter maar omdat hij soms nog wel is wat anthousiast kan zijn blijf ik zelf toch liever op de 80 cm zitten
Laatst bijgewerkt door Steeffanie19 op 18-10-13 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt