heey draver verkopen wil bijna niet? of wel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:25

om nog even terug te komen op je vraag waarom een draver niet verkoopt, denk ik het volgende:
veel mensen willen graag een sportpaard. en met een draver is het vaak zo dat springen en dressuur niet 'vanzelf' gaat.
Zeker in deze tijd waar stalling duur is ed, kan je soms beter een paard kopen dat bij je wensen in de buurt komt dan dat je een paard koopt waar nog een hoop aan te versleutelen is.

Maarrrrr.... er zijn natuurlijk ook mensen die een leuk recreatie paard willen, of er inderdaad een endurance/trec mee willen rijden. die zal er voor moeten vallen. en misschien moet je daar op wachten...
dat kost nu eenmaal tijd.

heel veel succes met de verkoop!

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 15:27

donderdag is prima! ja kan naar winsum station komen en gaan we met de auto naar de stal:) kan pas vanaf een uur of 1

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:27

Mensen willen niet zozeer een sportpaard, maar op dit moment lijkt er enkel vraag te zijn naar doodsbrave paarden die nooit een stap verkeerd zetten, 100% bomproef en veelzijdig zijn, maar dan wel een jaar of 4 zijn... Tja...
T is gewoon ontzettend lastig op t momen

Rideltje1992

Re: heey draver verkopen wil bijna niet? of wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 15:28

ja idd lastig maar doe me best.. ze verdient betere plekje!

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 15:30

ik wil veel in de bak rijden enz. zei is beter voor de bosritten! bak doe je haar geen plecier mee.. en kwa rijden is er geen klik helaas wand ze is super lief! haha en op de zelfde datum als mij jarig(A)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:33

Flew; wat ontzettend aardig dat je wilt helpen!
In je profiel zag ik staan dat je ook nog ervaring hebt met dravers, beter kan bijna niet ;).

Succes donderdag. Ik hoop dat er mooie plaatjes geschoten kunnen worden!

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:35

Als je zelf foto's maakt. Maak dan geen foto van los in de bak. Want ze is waarschijnlijk geen bewegingstopper.
Ik zou haar gewoon netjes maken. Je tuig heel goed blinkend poetsen. En dan een mooie foto in de zon maken. Kijk wat de mooiste kant van haar hoofd is en maak daar van een foto. Zo ook een rijfoto. Maar die recht van de zijkant. Je kan haar ook een een halster omdoen in bijv. felrood. Of baby blauw ofzo. *maar je krijgt al hulp*

En benadruk zijn goede punten. Dus waarin is je paard goed? En voor wat voor een soort persoon is je paard geschikt? Die doelgroep moetje aanspreken.

Trouwens iets heeel belangrijks met de zoekfunctie. Je zegt zadelmak. Maar dat zou betekenen dat ze pas een paar weken/maanden onder het zadel is. En dat is ze waarschijnlijk niet. Dus verander dat naar B.

Wat mij trouwens opviel, haha. Ik dacht die advertentie tekst is goed en ook veeel beter dan de foto's...Maar nu weet ik waarom. haha.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:48

Ik wil jullie niet ontmoedigen, maar een draver verkopen is erg lastig. Gewone rijpaarden, mooi gefokt, geprokt, etc koop je al voor weinig (behalve op Bokt, daar vragen ze nog altijd de hoofdprijs). Ik ben bang met de ervaring van vorig jaar dat je jouw dravertje maar zo niet kwijt bent.

Ik had er vorig jaar eentje, liet de eigenaar bij mij staan omdat de stallingskosten inmiddels vele malen hoger waren dan de waarde. Ik wilde haar uiteraard niet houden, maar kon dit beestje aan de straatstenen niet kwijt! Diverse handelaren gebeld en hooguit tussen de 200 en 400 euro. Waar ze dan terecht kwam, konden ze niet zeggen. "Wat maar het meeste opbracht en en het snelste ging. Meest aannemelijke was de slager, want het stikte ervan". Tsja, daarvoor had ik niet zo goed voor haar gezorgd. Een paard is voor mij geen slachtdier en ook niet als het dan m'n portemonnee raakt. Dan bleef ze maar lopen, ooit komt er wel een plekje.
Later sprak ik een kennis, paardenhandelaar, en die vertelde me dat zelfs de slager een draver nog niet hebben wil, omdat z'n messen er bot op worden vanwege hun pezige bespiering. Zo slecht zijn ze dus gewild, en dat maakt het vinden van een leuke plek niet makkelijker.

Uiteindelijk heb ik haar weg kunnen geven aan m'n zus, die een maatje voor haar nieuwe pony nodig had. De vorige eigenaar had deze draver geen grotere dienst kunnen bewijzen, en ach die centen was ik toch al kwijt.

Maar goed, moraal van dit verhaal, het zal niet meevallen haar te verkopen. Zelf heb je haar wrs ook voor een habbekrats kunnen kopen en je haast is me onduidelijk. Begreep ik nou goed, dat ze weg moet voor 1 april omdat jij je oog hebt laten vallen op een andere pony die je per se wilt hebben?

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 16:59

zo nieuwe foto's maar hoe krijg ik ze zo dat jullie ze kunnen zien?

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 17:21

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:22

apple01 schreef:
Als je zelf foto's maakt. Maak dan geen foto van los in de bak. Want ze is waarschijnlijk geen bewegingstopper.
Ik zou haar gewoon netjes maken. Je tuig heel goed blinkend poetsen. En dan een mooie foto in de zon maken. Kijk wat de mooiste kant van haar hoofd is en maak daar van een foto. Zo ook een rijfoto. Maar die recht van de zijkant. Je kan haar ook een een halster omdoen in bijv. felrood. Of baby blauw ofzo. *maar je krijgt al hulp*

En benadruk zijn goede punten. Dus waarin is je paard goed? En voor wat voor een soort persoon is je paard geschikt? Die doelgroep moetje aanspreken.

Trouwens iets heeel belangrijks met de zoekfunctie. Je zegt zadelmak. Maar dat zou betekenen dat ze pas een paar weken/maanden onder het zadel is. En dat is ze waarschijnlijk niet. Dus verander dat naar B.

Wat mij trouwens opviel, haha. Ik dacht die advertentie tekst is goed en ook veeel beter dan de foto's...Maar nu weet ik waarom. haha.

Los in de bak (desnoots een beetje opjagen met een plastic zakje) kan prachtige foto's geven ook van een draver.
Mijn paard is ook zeker geen bewegingstopper.
Maar een foto als deze http://i120.photobucket.com/albums/o191 ... 39edit.jpg vind ik bijv. wel goed spreken.
of deze http://i120.photobucket.com/albums/o191 ... 1klein.jpg

Verder super van flew dat je gaat rijden daar! hoop dat er mooie plaatjes uit komen :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-02-11 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 17:22

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:24

Babs kun je de foto's iets grooter maken? zo is het lastig te zien

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:24

je kunt de nieuwe foto's bijvoorbeeld op je Hyves zetten en dan de afbeeldingslocatie (rechtsklik, <afbeeldingslocatie kopieren>) hier in je nieuwe bericht plakken.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 17:25

Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:26

Voeten zijn eraf, dus :n

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 17:26

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:27

Op die laatste foto komt haar bouw veel beter over dan op je foto's in je advertentie. Alleen jammer dat ze niet naar de camara kijkt

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 17:27

Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:28

paard kijkt weg, dus ook een no go
Daarbij heel veel lucht en weinig paard.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 17:29

Afbeelding

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 17:30

Afbeelding

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 17:31

heb nog een paar maar dat is niks:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:34

al wel iets beter maar die eerste foto...?? Benen eraf?

Als ik een paard verkocht dan was hij gewassen, getoiletteerd!!!!!(ja benen opgeschoren oren uitgeknipt e.d) dan maakte ik een oweste actie foto los in de bak, een nette stand foto (paard vierkant zetten, benen ook op de foto, ergens naar laten kijken dus oren naar voren) en een nette rij foto!!! Dus een nageeflijk actief paard. Hoeft echt geen dressuurwonder te zijn om hem net op de foto te krijgen.

Als ik op marktplaats kijk lig ik meestal in een deuk van wat voor achterlijke fotos mensen erop zetten!!!! Kopers kijken niet naar schattige fotos maar naar de bouw,stand,uitstraling e.d.

Je moet er wat voor doen..

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 17:36

ja er wat voor doen blijkt:P haha