Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sammy1 schreef:zie tweede regel ziet uit als een trakehner,
smallere bouw,
als je wilt zien hoe uitziet zie profiel.
en uiterlijk dus bouw heeft er zeker weten heeeeeeeeeeeeeel veel mee te maken,
een draver die de voorbenen flink korter heeft als de achterbenen kan minder snel goed presteren dan een darver met een lang voor been.
sammy1 schreef:ik vind het toch wel een meevaller dat mijn paard zo uit ziet ik vind het voor het oog belangrijk dus mij maakt het wel uit.
hij loopt lekker voor de koets loopt heerlijk onder het zadel en is ook nog eens een super lieve knuffelkont,
leert snel zeer inteligent,in 1 woord mijn trots waar ik nog jaren veel plezier van ga hebben.
RianneH schreef:Ik vind dravers over het algemeen verschrikkelijk lelijk en ontzettend goed te herkennen. Ze hebben altijd een typisch kenmerk waardoor ze net geen gewoon warmbloed zijn.
Gelukkig maar, want ik vind het karakter stukken prettiger![]()
Nu weet ik niet of alles al gezegd is in het topic, maar terug komend op de draver als sportpaard, ik denk dat ze in elk geval het karakter hebben om altijd door te gaan en te blijven knokken. Sommige andere rassen die wel al hoog in de sport presteren missen dat te snel vind ik..
Meer mensen met mij eens?
cadee schreef:Ik werk al zeer lang met dravers, zelf heb ik geen draver.
Ik vraag me steeds af na correcte training.
Of een draver (gefokt) paard perfect dressuur kan aangeleerd worden.
De juiste actie voor galop ?
Ze draver lijk altijd nog een beetje vanachter, ze komen niet mooi onder in de galop.
Als je,je draver perfect traint zou het dan 100% goed kunnen galopen, alsof het een bwp is?
RianneH schreef:Ik vind dravers over het algemeen verschrikkelijk lelijk en ontzettend goed te herkennen. Ze hebben altijd een typisch kenmerk waardoor ze net geen gewoon warmbloed zijn.
Gelukkig maar, want ik vind het karakter stukken prettiger
RoyalMemory schreef:O, ok.
Ik vind het toch jammer dat een 'draverhoofd' gelijk lijkt te staan aan 'lelijke knar'. Ik pik het wel eens meer op, ook buiten dit topic. Meestal van mensen die geen (of niet zoveel) ervaring met dravers hebben. Maar ik ga me stilhouden, want anders spring ik zo over op het beeld van de sport en de draver in het algemeen, en dat wordt een gebed zonder einde. (omdat ik dan niet meer op kan houden)
Ik wens jullie heel veel plezier met je draver, ook en vooral in de sport (ja dat kan!). Geniet van 'de weg' en heb vooral plezier met elkaar!
Fijne avond
RoyalMemory schreef:RianneH schreef:Ik vind dravers over het algemeen verschrikkelijk lelijk en ontzettend goed te herkennen. Ze hebben altijd een typisch kenmerk waardoor ze net geen gewoon warmbloed zijn.
Gelukkig maar, want ik vind het karakter stukken prettiger
Met het laatste ben ik het zeker eens, maar het eerste vind ik heel jammer. Heb je echt al eens goed gekeken?