jockey worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 15:25

MrTut schreef:
:o ik mis het ontbijt nog steeds :) en de reisjes naar uk nu yvonne daar niet meer zit, ze heeft alle diploma,s gehaald en zit nu in duitsland bij een trainer en volgt een opleiding in koln. en kim lekker veel paardjes daar in de uk, hoeveel lots moet je rijden per dag en hoelaat moet jij opstaan, bij yvonne was het 5 uur gr hans |(

Ja dat vertelde ze. Super :)! En iets dichter bij huis hihi.
Nou het engelse ontbijt sla ik over :') Wordt al misselijk als ik eraan denk.
Ik begin 7 uur en rij 4 of 5 lots.

vuurneon

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:29

Jeetje, wat gaaf zeg! Prachtig hoe jij je droom ook echt achterna bent gegaan. Hoe vinden je ouders het? :)

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 15:41

vuurneon schreef:
Jeetje, wat gaaf zeg! Prachtig hoe jij je droom ook echt achterna bent gegaan. Hoe vinden je ouders het? :)

M'n moeder had natuurlijk liever dat ik dicht bij huis was gaan studeren maar ze begrijpt dat dit is wat ik echt wil en ze is toch wel trots dat ik iets heel anders ben gaan doen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:41

Ah dat is wel stoer! :j durft ze het aan om je in actie te zien?

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:42

Aangezien dit topic omhoog geschopt is, ga ik ook maar reageren.

Wat onwijs gaaf! Ga je ook even een PB'tje sturen, als je die tenminste wilt ontvangen hierover? Ik kan mij voorstellen dat je dat misschien niet wilt...?
Ga de site van het BRS eens goed bestuderen!

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 15:43

vuurneon schreef:
Ah dat is wel stoer! :j durft ze het aan om je in actie te zien?

Als het te hard gaat houdt ze het liever bij de foto's haha.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:52

hahah goh waar ken ik dat toch van kim.
Ons mam kwam wel kijken maar vindt het ook doodeng.
Heb jij eigenlijk je crs-diploma al binnen, ik heb nog steeds niets ontvangen.
Wel alle andere diploma's op nog eentje na.

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 16:02

kyrkelover schreef:
hahah goh waar ken ik dat toch van kim.
Ons mam kwam wel kijken maar vindt het ook doodeng.
Heb jij eigenlijk je crs-diploma al binnen, ik heb nog steeds niets ontvangen.
Wel alle andere diploma's op nog eentje na.

Nee inderdaad! Binnenkort komt er weer iemand van de school langs dus dan ga ik het vragen. Heb niet voor niks al die extra dingen gedaan pff.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:36

:+ ik zie mijn bericht van enkele jaren terug.. en nu ik hem lees is het belachelijk.... want het is ervaring die je opdoet. :+

Maar in die tijd werd ik ook aangekeken als een penny meisje (wat ik overigens wel een beetje was nu ik de reactie terug lees) met een droom. Hededaags ga ik elke week minimaal een keer naar een trainingstal en train ik renpaarden . (ben natuurlijk nu nog meer bezig met me zit ect). En over 2,5 jaar ga ik naar het BRS..

Op de site van het BRS staat dat het nu tot en met 22 jaar is klopt dat ?

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:18

xkimmie schreef:
Het is niet de opleiding tot beroepsjockey. In principe is het een opleiding om in de training te rijden en voor een trainer te werken in het algemeen. Daarvanuit moet je jezelf zien te bewijzen en als je goed genoeg bent kan je trainer besluiten je je licensie te laten halen. :)
De BRS was een goede ervaring, het leek af en toe op een militair trainingskamp maar heb van elke minuut genoten!

Dat klinkt nog leuker! Ga er nog even goed over nadenken. :j

Haha, ik zie dat ik je in 2010 ooit eens gepb'd heb of je, als je op de BRS geweest was, wilde vertellen hoe het was.
Hebben we allebei vergeten. :')

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:22

Toevallig is er hier net een paar jaar een vriendin terug uit engeland, zei heeft ook de BRS gedaan en heeft daar ook voor verschillende stallen paarden uitgebracht. Nu is ze weer terug en rijdt de paarden van een andere vriendin in de koers en gaat efentoe nog terug naar UK om een race te rijden en haar vrienden weer te bezoeken.

Maar het bevalt je dus goed begrijp ik. Leuk hoor, als mijn gewicht mee zou werken dan had ik het wel geweten. Begin 2000 een paar jaar op een renstal gewerkt hier in nederland en dus ook paarden in de training gereden en damn wat mis ik dat zeg. De kick van die je krijgt van de snelheid is toch wel heel gaaf.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 09-01-12 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:23

Mag ik vragen wie dat dan is?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:24

Jij kent haar volgens mij ook wel. Josephine Brunning en Karin v/d Bos. Vriendin is overigens een groot woord, josephine heeft stage gelopen 10 jaar terug bij karin en zodoende kennen we elkaar.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:30

Nou kennen kan ik niet zeggen, maar wel van gehoord en wist eigenlijk ook dat ze daar geweest was, maar alweer vergeten.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:33

Hihi.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:48

Wat goed dat je uiteindelijk je droom waar hebt kunnen maken! Je bent nu in Engeland begrijp ik? Gaaf!

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:54

echt supergaaf dat je je droom waar hebt gemaakt! en respect voor je lef natuurlijk!

xISVx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:20

@xkimmie jij bent echt mijn voorbeeld! Ik ben nu 13 jaar en zit in 2 havo/vwo. Ik wil ook jockey worden en weet dat dit niet een 'fase' is. Mijn ouders vinden dat het geen zin heeft en dat ik maar beter kan opgeven. Opgeven bestaat niet want ik wil dit echt heel graag, hoeveel ruzie's ik dan ook moet maken. Ik zit er ook aan te twijfelen om ipv vwo havo te gaan doen zodat ik me beter kan focussen op jockey worden (ik heb ook een hekel aan school). Dat je dood kan gaan tijdens de koers maak ik me niet druk om, ik ben nergens bang voor. Ik ben 1,58 en week 44 kilo, dat is volgens mij wel goed:). Ik vind het echt heel knap dat je je droom waar hebt gemaakt, precies wat ik ook wil doen.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:02

@xISVx, nergens bang voor zijn is anders helemaal geen geweldige instelling, meestal kun je je dan namelijk ook de risico's niet goed inschatten. Maak alsjeblieft je school af, jockey in nederland worden heeft helemaal geen zin want er zijn bijna geen koersen meer voor jockey's en er valt bijna niks in te verdienen dus je zult er zoiezo nog een baan naast moeten hebben.

Aangezien dit topic opnieuw omhoog geschopt is. In Nieuw-Zeeland is er heel veel vraag naar jockey's, dus voor degene die hun amateurlicentie veruild hebben voor een jockey licentie er is nog genoeg betaald werk in NZ :P

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 13:46

@xISVx Het is iets waar je heel goed over na moet denken en voordat je een beslissing maakt zou ik eerst proberen eens te helpen bij een renstal. Je begint helemaal onderaan en er zijn er maar weinig die het maken als jockey. Maak sowieso je school af want zelfs als alles goed gaat kan er altijd iets gebeuren waardoor je niet meer kan rijden.
De risico's moet je zeker niet vergeten, ik zit op dit moment in het gips met een gebroken enkel en kan 6 maanden niet rijden.

@daffie1986 Nieuw-Zeeland klinkt interessant. Ik kan voorlopig niks vanwege m'n enkel maar denk erover om een tijdje in een ander land te rijden. Bedankt voor de tip.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:10

@ xISVx, als je vwo kan doen dan moet je het zeker doen! Je kan niet altijd jockey blijven (misschien wil je later kids of kan je het lichamelijk niet meer aan) en als je vwo hebt gedaan kan je altijd op iets terugvallen.
@ daffue1986, Je kan niet 'zomaar' je amatricelicentie inruilen voor een jockeylicentie, daar komt nog heel wat bij kijken! Je kan beter hier in Australie beginnen als 'apprentice' (leerling), er zijn hier veel meer racetracks en trainers. Economisch gaat het niet 100% in NZ

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:39

ik heb het ook over jockey's die de jockey status hebben, want volgens mij zijn er hier een hoop die denken dat jockey hetzelfde is als amatrice. Ik dacht dat het nog wel mee viel in NZ met de rensport?

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:25

@xkimmie: Beterschap! Hoop dat je snel weer opknapt en kan genieten van het paardrijden. :)

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 18:38

Er gaan hiervandaan regelmatig apprentices en workriders naar Australie. Nieuw-Zeeland weet ik niks over om eerlijk te zijn.
@TinekeHorses Thanks. Het gaat wel even duren maar helaas niks aan te doen...

xISVx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:31

@xkimmie Wat vervelend zeg, beterschap! Ik hoop dat je snel weer aan de slag kan!

@daffie1986 Ik snap de risico's heel goed, alleen ik vind het geen reden om geen jockey te worden. Ook zou ik graag naar engeland willen en daar naar de brs gaan en daar blijven voor een tijdje. Misschien dat ik daarna naar een ander land ga, maar dat weet ik nu natuurlijk nog niet. Ik twijfel nog steeds tussen havo of vwo, niet alleen omdat ik jockey wil worden maar ook omdat ik niet van veel leren/huiswerk houd. Verder ben ik vastbesloten mijn droom waar te maken, ik wil het echt heel graag:)