zat net een topic te lezen over het karakter van een Volbloed, daarbij komt de moed, hun hardheid, werkwilligheid, het intelligente, het in hun waarde gelaten willen worden, onder andere allemaal om de hoek kijken.
IkIk heb nu net mijn 4de Volbloed in beheer, eentje heb ik vrij snel verkocht en eentje heb ik 6 jaar om me heen gehad..
Ook heb ik op twee renstallen gewerkt en er een paar gereden voor een ander (puur recreatief)..
Er zijn echt wel een paar opvallende overeenkomsten (grote open ogen, fijn en hard beenwerk, iets overbouwd etc) maar qua werkwilligheid, lef , moed en sensibiliteit vind ik er een enorm verschil in zitten. We hadden op de renstal twee echt luie paarden, ik kende er eentje die de pijngrens had van een Tinker, sommigen zijn dermate zachtaardig dat ze zich helaas in elkaar laten rossen, etc)..
Vaak wordt er toch zo ingekaderd bij rassen, gestigmatiseerd... Zeker mbt het uiterlijk en het karakter.
Ik vraag me echter steeds meer af hoe serieus je dergelijke uitspraken serieus moet nemen.
Iemand een mening?...
(Oh ja, mbt intelligentie, het is maar hoe je die term interpreteerd
)..
.