dravers en springen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

dravers en springen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 16:59

hoi,

wij hebben een draver gekocht. hij is nu nog maar 3 dus te jong om te springen. maar nou vroeg ik me af kunnen dravers over het algemeen wel springen (50 CM ofzo) of kunnen ze gewoon totaal niet springen ?

dankje nini_roosje

Illusion

Re: dravers en springen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 17:00

tuurlijk kunnen ze springen Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 17:01

Marian_ schreef:
tuurlijk kunnen ze springen Pling

oke dankje wel . Lachen

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 17:01

Ja hoor dravers kunnen wel springen! Ja Wij hebben op de manege ook 2 dravers en allebei kunnen ze super springen! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 17:07

Jannickee schreef:
Ja hoor dravers kunnen wel springen! Ja Wij hebben op de manege ook 2 dravers en allebei kunnen ze super springen! Pling

yeah is nu helemaal blij ^^ want zelf vind ik springen erg leuk maar daar waart hij staat is niet de ruimte om te springen(vrij springen). dus hebben we de gok maar gewoon gemaakt. hij komt jammer genoeg pas 02/01/08 Boos!

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 20:14

Jaaa, dat kunnen ze. Wij hebben op stal ook een draver en daar heeft ze een meter mee gesprongen.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 20:16

Bijna elk paard kan wel een huppeltje maken. Dravers zijn daar absoluut geen uitzondering op.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 20:17

Jahoor. Mijn vriendin springt ook zo wel 80 cm met de draver. Los kan de merrie wel 1.20 ofzo Lachen

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 20:19

Jahoor, ken genoeg dravers die een leuk sprongetje maken! Denk er btw wel om dat je straks niet te fanatiek word Knipoog Hij/zij is nog jong zoals je zelf al zegt dus doe lekker rustig aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 21:04

feliciaa schreef:
Jahoor, ken genoeg dravers die een leuk sprongetje maken! Denk er btw wel om dat je straks niet te fanatiek word Knipoog Hij/zij is nog jong zoals je zelf al zegt dus doe lekker rustig aan..

doe ik ook niet ik wacht zekr tot hij 4 is en dan gewoon rustig opbouwen

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 23:11

Mijn draver heeft los de 1.40 meter gesprongen (eenmalig, haar record) en onder de man 1.20. Lachen De meesten kunnen het echt wel! En elk paard kan wel een leuk sprongetje maken idd. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 23:13

Sempre schreef:
Mijn draver heeft los de 1.40 meter gesprongen (eenmalig, haar record) en onder de man 1.20. Lachen De meesten kunnen het echt wel! En elk paard kan wel een leuk sprongetje maken idd. Lachen

ik heb een foto in je profiel gezien. wat is jou paardje trouwens leuk zeg Haha!

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 23:14

Dankje! Bloos Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 23:15

Sempre schreef:
Dankje! Bloos Haha!

graag gedaan ^^

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 23:15

Ik heb met mijn draver in de bak tot een cm of 40 gesprongen. Ging wel heel gemakkelijk.

Toen stond ik op een TREC wedstrijd ineens voor een hindernis van zo'n 60-70 cm... Kwestie van doen of niet doen.
Heb haar laten kiezen, heb haar er voor gezet en haar los gelaten gelaten, ze vlóóg erover! Haha!
Ook een opsprong en afsprong deed ze niet moelijk over.
Dus, moest ik ambities hebben om echt met haar te gaan springen, zou dat zeker geen probleem zijn.

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:09

ik spring met mijn draver regelmatig wedstrijdjes en hebben nu in de B 7 winstpunten ook hebben we een aantal cross wedstrijden gestart en dit kan hij ook goed. dus dravers kunnen weldegelijk springen, het record van mijn draver is los 1.30 en onder de man 1.25

Brendatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:19

Ik spring met mijn draver ook wel eens, en dat gaat ook steeeeeeds beter! Dus ja ze kunnen springen!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:21

Ik spring met die van mij regelmatig in het bos. Losse takken en als het regent over plassen. In mijn profiel staat ook wel een foto, dat was de tweede keer. Aangezien we zelf geen hindernismateriaal hebben, kan het dus alleen op vakantie of buiten.

Racheltjuh13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 10:54

jaa zeker!! bij ons op de manege hebben we ook ene draver en die springt heerlijk mee in de lessen!! hij vind het wel moeilijk en had er vooral in het begin veel moeite mee maar nu springt die super mee Knipoog

Merlynlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 10:57

Jaa natuurlijk!! Bewijs in me profiel!! Record is trouwens 1.10 los.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:32

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:37

Bij Jappeloep (internationaal springen) zit er toch ook draversbloed in, ik dacht van de moeder??

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:44

Jappeloup de Luze werd in 1975 geboren in een kleine franse stoeterij. De vader van de kampioen, Tyrol, was een franse draver, zijn moeder Venerable, een volbloed. Men heeft vaak beweerd dat deze kruising uitstekende resultaten kon opleveren.....Jappeloup is daar het bewijs van. Hij heeft de evenwichtigheid, moed en sterkte van de dravers geërfd, alsook de krachtige spronggewrichten. Van de volbloed heeft hij het levendige, vurige en ondeugende temperament; wat niet altijd even gemakkelijk is.

Heb deze info even opgezocht, had inderdaad al vaker van Jappeloup gehoord echt gaaf gewoon Lachen

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:49

De dravers die ik ken,kunnen super springen. Mijn dravertje springt met gemak een parcourtje van 1m10. Je hebt er ook bij die niet zo goed kunnen springen,dat hangt af van paard tot paard. Mijn dravertje springt super graag dus waarom niet...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:57

TigerBD schreef:
Jappeloup de Luze werd in 1975 geboren in een kleine franse stoeterij. De vader van de kampioen, Tyrol, was een franse draver, zijn moeder Venerable, een volbloed. Men heeft vaak beweerd dat deze kruising uitstekende resultaten kon opleveren.....Jappeloup is daar het bewijs van. Hij heeft de evenwichtigheid, moed en sterkte van de dravers geërfd, alsook de krachtige spronggewrichten. Van de volbloed heeft hij het levendige, vurige en ondeugende temperament; wat niet altijd even gemakkelijk is.

Heb deze info even opgezocht, had inderdaad al vaker van Jappeloup gehoord echt gaaf gewoon Lachen

Toppie.. die bedoelde ik..
Ik kan me nog wel wat van hem herinneren, al is dat erg vaag, ik was net begonnen met de paardensport op zijn hoogtepunt.. Haha!