Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JIDO schreef:voor de rennen arabische volbloed, wel gefokt voor de rennen natuurlijk
6. trotteur betekend draver als ik het goed heb
Flew schreef:Is de Trotteur niet hetzelfde als de Franse Draver?
promptertje schreef:Nadia, waar haal jij de informatie vandaan dat er met KWPN'ers geraced wordt? En wat zijn volbloed renpaarden anders dan Engelse volbloeden?
Nina_rex schreef:promptertje schreef:Nadia, waar haal jij de informatie vandaan dat er met KWPN'ers geraced wordt? En wat zijn volbloed renpaarden anders dan Engelse volbloeden?
Vroeg ik me ook al af!
Naar mijn weten worden er voor de renbaan (hier) Engelse en Arabische volbloeden gebruikt voor de galopkoersen, en Dravers voor de drafkoersen (voor de sulky of onder het zadel, monté).
Trotteur Francais is het Franse draversstamboek, zoals bijna ieder land een draversstamboek heeft. Maar de Franse draver is ook een apart type, net als de Amerikaanse draver (Standardbred). De rest van de landen hebben zoals Promptertje zegt vooral mengelingen tussen Amerikaans en Frans. Aan de drafkoersen doen alleen rasdravers mee (of dat dan Frans, Duits, Zweeds of wat dan ook is maakt niet uit).
In andere landen wordt er vast wel geraced met andere rassen. In Scandinavië worden bijv. ook koudbloeddraverijen gehouden.
Himyar schreef:Ze zijn er wel (ren gefokte Quarters), maar volgens mij niet zoveel. De meeste mensen hebben Quarters voor reining of pleasure gefokt, hoewel die verder in hun pedigree terug gaan op veel paarden die vroeger wel op de baan liepen (tot ca. 1950).
http://www.horsesonly.com/pursuits/arti ... tionqh.htm
Iets over de roots van de Quarter horse:
....