Dark sides of horseracing

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
arabian07

Berichten: 57
Geregistreerd: 08-06-06

Dark sides of horseracing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 12:33


Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Dark sides of horseracing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:33

dit is vreselijk, maar ook al zoooolang bekend!

arabian07

Berichten: 57
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Dark sides of horseracing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 12:36

Ik schrok me kapot zeg! Ik heb alles doorgelezen en het is echt verschrikkelijk. Ik wist wel dat er ongelukken gebeuren en doden vallen, maar dat de meeste veulens die niet aan de eisen voldoen worden afgemaakt en de paarden die door ongeluk zijn omgekomen tot dierenvoer verwerkt worden!! Dat gaat echt te ver.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Dark sides of horseracing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:00

Het is zo, maar ja zijn er ook video's en beelden van eventing ongelukken?

esperance

Berichten: 5557
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Weert

Re: Dark sides of horseracing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:10

natuurlijk is het erg, ook om te zien, niemand die dit leuk vind.. alleen is het zo zonde dat alleen dit op internet word gezet.. het is niet alleen maar zo hoor, maar als je het alleen zo bekijkt lijkt het er wel op..

Mii_X_HarrY

Berichten: 762
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: mooiste stad achter de duinen

Re: Dark sides of horseracing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:56

ik vind dat als mensen dit op internet zetten dat ze alles op internet moeten zetten.. ook de goede kant en kansen van het verhaal!! en niet alleen maar over de rensport.. maar inderdaad ook over crossen/springen/western/dressuur/endurance en weet ik welke takken allemaal nog meer..

En dit is al de soveelste topic die hierover gaat.. en natuurlijk blijven de meeste hier op bokt die niks met de rensport te maken hebben dit zielig vinden. Omdat ze het fijne er niet van weten.. Ik ga toch ook niet constant blijven zeggen van (ook al vind ik het wel zo, omdat ik de andere kant ervan ook niet ken).. die westernsport is ook afschuwelijk voor die pezen van dat [paard en blabla dit en blabla dat. kom op. Als je er bijna niks van weet of in ieder geval weinig, hou dan je commentaar voor je!
Dan doen de meeste dat denk ik ook wel, want die zijn het denk ik ook wel zat zo langzamerhand!
.

arabian07

Berichten: 57
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Dark sides of horseracing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 17:11

ik weet bijzonder veel van de rensport af en ik ben niet tegen de rensport, ik wil ooit graag eens actief erbij betrokken worden, maar in mijn positie gaat dat slecht, maar als ik dingen lees dat als een paard dood gaat het in de meeste gevallen tot dierenvoer verwerkt wordt, de veulens worden afgemaakt als ze niet goed genoeg zijn, dat een paard met een letsel wordt neergeschoten omdat het niet meer "bruikbaar" is, dan ben ik daar wel tegen ja. natuurlijk gebeurd dit niet altijd en natuurlijk ook in andere sporten, een dressuurpaard heeft ook wel eens overspanning, zijn mond wordt ook wel eens door een bit kapotgetrokken, bij de training van een springpaard gaat het ook niet altijd diervriendelijk zijn gang, maar als ik de kans krijg om zoiets stop te zetten dan doe ik dat met alle genoegen en ben ik bereid anderen hiervan te overtuigen. ik heb niets tegen de rensport, helemaal niets, alleen tegen de dingen die er "achter de schermen" gebeuren. Als ik de kans zou krijgen zou ik nog duizenden meer dingen willen steunen zoals deze. ik doe dit niet omdat ik iedereen die van de sport houdt wil duidelijk maken dat ze een stel achterlijken zijn, helemaal niet, ik wil dat mensen hier naar gaan kijken, of ze dit wel zo eerlijk tegenover de paarden vinden, want ik vind dat niet. maar als jij daar anders over denkt kan ik daar niets aan doen, behalve je wat overtuiging te brengen.

ps. je hoeft niet zo oververhit te reageren, ik val je niet aan. ik zou graag willen weten wat jij de positieve, goede kanten van de rensport vindt (vat dit niet VERKEERD op)

Mii_X_HarrY

Berichten: 762
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: mooiste stad achter de duinen

Re: Dark sides of horseracing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:31

doe ik ook niet.. maar het is eigelijk weer zo;n beetje een topic waar iedereen dalijk weer dingen gaan zeggen van wat hij/zij vind dat dat dan maar zo is...

en het was eigelijk over het algemeen. niet bepaald over dat stukje van jou Knipoog
tuurlijk vind ik het ook niet leuk om dit soort berichten te horen/zien/lezen. Het gaat mij erom dat ik het gewoon vervelend vind dat er altijd alleen maar negatieve berichten worden geplaats. Aan alles is wel wat negatiefs. En als dat alleen maar geplaatst word.. dan worden mense tog alleen maar depressief.. lijkt mij dan.

arabian07

Berichten: 57
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Dark sides of horseracing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 18:21

ja,
ik ben dus ook fan van de sport, maar als ik er zo over nadenk, zit er niets positiefs aan voor de paarden. en om hun gaat het nou eigenlijk, en dat vind ik jammer. natuurlijk kan ik niet weten wat ze ervan vinden om hard te lopen, maar aan hun stand van oren te zien en aan wat ik me voorstel bij die klappen en het harde lopen - ik kan me gewoon slecht voorstellen dat paarden er plezier in hebben. met springen is dat volgens mij anders, ten minste bij mijn paard, tijdens de dressuur doet ze niets vrijwillig, maar bij het springen maakt ze zich groot en is ze opgewonden, dus ik vermoed dat ze daar dan wel weer wat aan vindt.

ps. een tip, ik weet niet of je duits kunt, maar op zondag om 8.15 op Pro7 (duits zender) komt een film over seabiscuit, ook een renpaard. het moet een hele mooie, op echte geschiedenis gebaseerde film zijn.

SaintAissa

Berichten: 626
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Aarschot

Re: Dark sides of horseracing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:29

arabian07 schreef:
ik weet bijzonder veel van de rensport af

Citaat:
als ik dingen lees dat als een paard dood gaat het in de meeste gevallen tot dierenvoer verwerkt wordt, de veulens worden afgemaakt als ze niet goed genoeg zijn, dat een paard met een letsel wordt neergeschoten omdat het niet meer "bruikbaar" is


Dit is nou wat men contradictie noemt....

SaintAissa

Berichten: 626
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Aarschot

Re: Dark sides of horseracing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:38

arabian07 schreef:
natuurlijk kan ik niet weten wat ze ervan vinden om hard te lopen, maar aan hun stand van oren te zien en aan wat ik me voorstel bij die klappen en het harde lopen - ik kan me gewoon slecht voorstellen dat paarden er plezier in hebben.


Stand van de oren?? Wat is daar mis mee?

Afbeelding

Even serieus, je zegt verstand te hebben van de sport, maar heb je ooit een renpaard van dichtbij gezien? Laat staan meegemaakt in een training?

esperance

Berichten: 5557
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Weert

Re: Dark sides of horseracing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:44

arabian07 schreef:
ja,
ik ben dus ook fan van de sport, maar als ik er zo over nadenk, zit er niets positiefs aan voor de paarden..


zo fan vind ik je niet hoor en al helemaal niet dat je veel van de rensport af weet.

Citaat:
ps. je hoeft niet zo oververhit te reageren, ik val je niet aan. ik zou graag willen weten wat jij de positieve, goede kanten van de rensport vindt (vat dit niet VERKEERD op)


doe ik niet..
wat vind jij dan de goede kanten van de rensport??
als je er zo fan van bent, en je hebt er verstand van hoef je dat toch niet aan ons te vragen..

arabian07

Berichten: 57
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Dark sides of horseracing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 18:47

vaak zat, en negen van de tien keer -> tijdens de race <- heeft het paard zijn oren plat op het hoofd, heeft misschien niets te betekenen, maar wat ik daaruit kan aflijden is geen plezier. maar als jij zo reageert, hoezo denk jij dat een paard wel plezier heeft aan het racen?

arabian07

Berichten: 57
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Dark sides of horseracing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 18:53

jezus, heb ik jullie ooit bedreigd ofzo? ben ik nu veroordeeld? ik ben dus wel weg van de sport, maar IK heb nog nooit een paard tijdens een RACE gezien, dat er echt zin in had. verder, als ik zeg dat ik er verstand van heb, betekent dat tog niet dat ik ALLES weet of wel soms? trouwens was die vraag aan die harry gesteld, niet aan jou of wie dan ook, en je hoeft ook helemaal niet zo kwaad te reageren alleen omdat ik mijn vermoedens hier neerzet, wat is er tog mis met jullie, ik probeer alleen wat vragen te stellen! en als ik vind dat ik veel van de sport af weet, dan mag dat toch?

arabian07

Berichten: 57
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Dark sides of horseracing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 18:56

even serieus, jullie hebben veel kritiek op wat ik schrijf, maar wat zijn jullie bewijzen dat een paard er wel plezier in heeft?

esperance

Berichten: 5557
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Weert

Re: Dark sides of horseracing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:57

haha ja tuurlijk mag je dat vinden.. alleen ga je mening net niet heer neer zetten.. dat je nog nooit een paard hebt gezien die er wel zin in heeft.. terwijl je nog nooit een race gezien hebt.. :S
paarden leggen idd hun oren plat in de nek, maar dit is dus echt niet dat ze er geen zin in hebben. dat doen ze omdat ze als geven omdat ZE STRIJD HEBBEN MET DE ANDERE PAARDEN. en daar van willen winnen.. en als ze dan winnen voelen ze zich fantastisch..

een paard wat niet wil, zou echt niet zo zijn best gaan doen hoor.. die geven gewoon niet alles, je kan het snel merken aan zoon beestje.. dan zoeken we gewoon een andere tehuis voor ze..

Mii_X_HarrY

Berichten: 762
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: mooiste stad achter de duinen

Re: Dark sides of horseracing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:00

even ik ben niet DIE HARRY.. je kan me gewoon bij me gewone boktnaam noemen. is wel zo beleefd denk ik. aangezien je niet aangevallen wilt worden. En ik ben het met SaintAissa en esperance wel eens.

en dan nog wat. Weet je hoe vervelend het is al paard zijnde je oren naar voren te houden met 60km/h harde wind er in gericht. vaak voor de koers en na de koers lopen ze bijna wel allemaal met de oren naar voren. maar zoals je al zij, heb je het nog niet van dichtbij meegemaakt en kan je dat ook niet weten neem ik aan. maar dan moet je niet tegen SaintAissa terug praten dat het niet zo is!

esperance

Berichten: 5557
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Weert

Re: Dark sides of horseracing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:02

arabian07 schreef:
even serieus, jullie hebben veel kritiek op wat ik schrijf, maar wat zijn jullie bewijzen dat een paard er wel plezier in heeft?



dat zie je gewoon aan de karakter, hoe hij/zij op stal reageerd, met traien, en in de koers.. geloof mee als een paard het niet leuk vind, als hij bv bang is voor andere paarden, of gewoon te zenuwachtig is.. dan merk je dat echt..
zou zeggen ga eens naar een renstal, vraag of je een keer, of een week kan mee draaien, als je uit de buurt woont.. kom eens op de baan kijken, lees eens de positievere dingen van het sport. en loop/lees aub niet die andere mensen achter na, die alleen maar negatieven dingen op het net zetten.

Mii_X_HarrY

Berichten: 762
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: mooiste stad achter de duinen

Re: Dark sides of horseracing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:02

esperance schreef:
dat doen ze omdat ze als geven omdat ZE STRIJD HEBBEN MET DE ANDERE PAARDEN.


dat ook natuurlijk Knipoog

arabian07

Berichten: 57
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Dark sides of horseracing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 19:09

hey, ik zou er alles voor geven om een in een renstal mee te werken, maar er is hier in honderd kilometer omtrek helemaal niets, dus dat is vrij moeilijk, en esperance en harry, sorry, maar ik weet jullie echte namen niet, paarden strijden vanuit hun natuur niet tegen elkaar. maar als jullie zeggen dat de paarden op stal gelukkig zijn, ok, maar ik kan alleen beoordelen naar de dingen die ik zie/lees/hoor.

esperance

Berichten: 5557
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Weert

Re: Dark sides of horseracing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:16

dat doen ze dus wel, we fluisteren ze dat echt niet in hun oor hoor dat ze moeten strijden..

maja ik hou op, voordat ik helemaal over de rooie ga. miss dat iemand anders je dit wil uitleggen..

Mii_X_HarrY

Berichten: 762
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: mooiste stad achter de duinen

Re: Dark sides of horseracing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:18

oke, dat is begrijpbaar/begrijpelijk (hoe zeg je dat) maar dan moet je niet zo tegenspreken alsof je het, ik wil niet zeggen beter weet, maar dat je het wel weet. want dan eigelijk niet zo is. Het is nu vakantie. en ik weet niet waar je woont. maar misschien dat je een keer een weekendje naar wassenaar naar de renbaan kan. Er zit een camping naast. Het is een ideetje. En misschien dat je een keer op internet wat dingen kan opsoeken over de rensport in het algemeen. kom je minder snel negatieve dingen tegen. Knipoog

arabian07

Berichten: 57
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Dark sides of horseracing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 19:19

waarom zou je over de rooie gaan, ik wil echt graag weten wat je wilt zeggen, ik ZOEK juist naar argumenten VOOR de paarden, maar ze moeten voor mij wel REALISTISCH zijn. als je graag wilt, schrijf ik ook niks meer terug, dan kun je gewoon schrijven wat je wilt

arabian07

Berichten: 57
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Dark sides of horseracing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 19:21

ja, op internet heb ik heel veel dingen gevonden, maar toch meestal meer begrippen en dat soort dingen... en wat je zegt van die renbaan - ik doe niets liever op het ogenblik, maar ik heb geen rijbewijs en mijn ouders vinden de rensport maar niks, dus ik vind het best lastig

esperance

Berichten: 5557
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Weert

Re: Dark sides of horseracing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:22

waar woon je dan ergens?