Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Thioro schreef:Meeste is al gezegd. Ze zijn eerlijk, werkwillig maar ook ril en kunnen flink heet worden.
Het is wel een apart soort ril, ze kunnen heel dapper overal op, over, langs of onder gaan en tegelijk een hartverzakking krijgen van een vallend blad.
En dat gaat er ook niet uit, mijn merrie kan na 10 jaar nog steeds drama maken voor een ritselende kabouter. Ze is superbetrouwbaar in die zin dat ze nooit zal wegrennen, omdraaien of me eraf proberen te werken maar dat constant schrikken om niets op slechte dagen kan wel vermoeiend zijn.
janna schreef:Een stempel in het paspoort? Betekent dat dat ze alleen nog geschikt is voor de fokkerij en afgekeurd is als sportpaard?
_Nelleke_ schreef:Ik denk heel eerlijk dat een haflinger (of dergelijk type) leuker is voor je dochter dan een engels volbloed ex-fokmerrie. Haflingers gaan niet zo snel kapot, hebben vaak wel wat temperament en een kop erop maar zijn ook echte lol-met-je-knol paarden. Ze zijn super veelzijdig dus daarmee kan je dochter zich de komende jaren lekker ontwikkelen. Ik zou een 13-jarige in elk geval geen engels volbloed aanraden.
Ik zou als moeder zijnde er ook geruster op zijn als m'n dochter met een haf op pad gaat dan een EV.