waar zal ik het eens mee beginnen, mijn verzorgpaard heeft jarenlang gekoerst (4 jaar door heel Europa paard is nu 9) Nu doet hij dat zo'n 2 jaar niet meer,en ben ik begonnen met het rijden. Veel gelongeerd stem hulpen en noem maar op. ik rij hem nu als zo'n 3 maanden. Er zit een rustige stap op en draf (af en toe nog wat heet in zijn hoofd of dat hij een trein moet halen
) Hij kent de stemhulpen voor de galop aan de longe,maar onder het zadel wil ik daar nog even mee wachten. Ik ben begonnen met stelling en schouderbinnenwaarts . Op de linkerhand snapt hij wat hij moet doen en gaat super. in tegenstelling tot de rechterhand.. Op de rechterhand snapt hij t maar niet. Het is mij ook opgevallen dat hij scheef loopt( op de linkerhand met zn hoofd naar binnen, rechterhand naar buiten) ik denk dat het daar ook mee te maken heeft. want op de rechter hand kijkt hij de heletijd naar buiten en op de linkerhand kijkt hij mee met volte.hij snapt op de rechterhand mijn binnen en buitenbeen ook niet. Hebben jullie hier tips/oefeningen voor? hij staat nu een maandje stil omdat ik op vakantie ben dus hij mag over een weekje weer beginnen en dan wil ik er weer 100%voorgaan. ik hoop dat jullie tips hebben. les nemen is helaas geen optie wegens prive omstandigheden. ik ben al trots dat we dit samen bereikt hebben dat we nu rustig kunnen draven en stappen en heeft lang geduurd (3 maanden) of vinden jullie dat te lang duren. er is rekening mee te houden dat het paard 4 jaar lang gekoerst heeft op top niveau
. Ik heb er wel ontzettend veel les bij gehad, anders was het mij niet gelukt. Lijkt me het beste als je in overleg gaat met de eigenaar of je les mag.
Mijn tip is toch goede instructie gaan zoeken, want in je eentje lukt het niet. Een instructeur kan zien wat je doet, hoe je paard erop reageert en daar meteen op inspringen.