Zitten dravers lekker?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

roombolletje

Zitten dravers lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 18:55

Heeee,,

Ik vroeg me af of dravers lekker zitten qua hoog opgooien ofzo?!
Ik ben opzoek naar een (nieuwe) leuke eigenpony.
Ik heb wel een aantal leuke dravers gezien, maar ik heb van verschillende mensen gehoord dat deze beesjes verschrikkelijk hoog opgooien en dus niet lekker zitten...xd

Xxxxx /3

Anoniem

Re: Zitten dravers lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:57

Ik denk dat je je niet druk moet maken of ze hoog opgooien, maar eerder of een draver wel geschikt is. Ze zijn misschien lekker goedkoop maar moeten vaak nog omgeschoold worden en dat is best lastig, daar moet je of de nodige ervaring of de juiste hulp bij hebben. Ik zou voor jouw leeftijd eerder kijken naar een brave E-pony ofzo, daar kun je veel meer van leren :)

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:46

ik vind ze heerlijk zitten, heb er zelf 2 , maar ik ken genoeg die het niets vinden.

en zoals joolien zegt er zit rijtechnisch VAAk ( niet altijd ) veel werk in

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:33

Alle dravers, inclusief die van mezelf, die ik gereden en/of gezien heb waren erg vlak in gangenwerk. Dat is ook logisch, want ze worden niet gefokt om sierlijk te lopen, maar heel snel.
En met dat laatste punt, kom ik dus ook op het punt van Joolien. Dravers zijn goedkoop, heel leuk en aardig, maar met die prijs kom je ook direct op een moeilijk rijpaard uit. Ik heb zelf een draver, geweldig karakter, maar in de bak lopen is en blijft moeilijk. Daarbij heb je gewoon het probleem dat lang niet iedere instructeur goed met een draver overweg kan, terwijl je, zeker op jouw leeftijd, echt wel hulp erbij nodig bent.

Persoonlijk zou ik niet nog een draver kopen als rijpaard, en mocht ik er een kopen, zou ik voor een kortere gaan, omdat die nog redelijk zijn om te scholen tot 'echt' rijpaard.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:11

Ik heb veel dravers (kwamen van de drafbaan) gereden op buitenritten en daarvoor vind ik ze perfect: ik vond ze super lekker zitten in galop en ze waren allemaal lekker snel en competatief en toch gehoorzaam en "licht" te rijden. Idd wat hoger opgooien in draf, maar niet storend wat mij betreft. Deze paarden werden echter zelden ingezet voor de dressuurlessen want dat was echt niet te doen. Het was idd ook een wereld van verschil om er ns een in de bak te rijden. Ik zou er zelf niet gemakkelijk aan beginnen omdat ik zeker ook dressuurmatig wil rijden.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 00:09

Draver gooien juist niet hoog op, ik vind ze heerlijk zitten omdat ze zo vlak lopen. Draver zijn wel voor dressuurwerk te gebruiken maar besef je goed dat je er veel mee bezig moet zijn, goede begeleiding, goede les en het is een heel karwei. Denk dat je als eerste pony beter voor wat anders wil gaan als je echt dressuur wil rijden :)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 08:08

Is er geen leuke fjord, konik of haf?
Een deel nrps zitten ook vlak en een deel new forest.
Altijd eerst het paardje testen natuurlijk, dan weet je zeker of je het lekker vind zitten.

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 08:14

Ik zou gewoon proefrijden als je een paardje leuk vindt, welk ras het ook moge zijn, elk paard is verschillend. Toevallig kan mijn Draver erg fijn lopen in de bak. Een kwpn-er of nrps-er kunnen ook hoog opgooien.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:51

Dravers zijn niet heel makkelijk om te rijden. Die van mij begind de laatste maanden wel steeds beter en fijner dressuur te lopen.

wesleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:34

De dravers waar ik op heb gereden gooien totaal niet hoog op. Zijn hele leuke en lieve paarden

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:42

Mijn paardje is een draver en hij is fijn om te rijden, zit zeer vlak. Maar dat omscholen is zoals hier al vermeld word, geen lachertje.

Mon__Amie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:05

Ik heb zelf ook een draver gehad, en ik wil niks anders.
Ik had wel moeite met doorzitten, maar dat is ook wel per draver verschillend.
Voor buitenritten ed is een draver sowieso een super fijn paard,
maar ook in de bak kunnen ze het prima.

Maar inderdaad, zoals eerder vermeld, zijn dit niet makkelijke paarden,
en daar moet je wel geduld, zin en de kennis voor hebben om zo'n paard om te scholen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:11

Ik heb veel dravers gereden en ze gooien inderdaad vaak hoog op, het is moeilijk om lang door te zitten in draf, maar gaat ze echt hard op de drafbaan dan worden de draf wel vlakker.

Ik vind het heerlijke paarden voor recreatieve doeleinden.

Als ik jou was zou ik er niet aan beginnen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:08

mijn draver zit amazing in de galop (zowel een vlotte als een verzamelde galop, draver heeft baanverleden). Genoeg KWPNers die hoog opgooien, verschild per paard :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:10

Mon__Amie schreef:
Ik heb zelf ook een draver gehad, en ik wil niks anders.
Ik had wel moeite met doorzitten, maar dat is ook wel per draver verschillend.
Voor buitenritten ed is een draver sowieso een super fijn paard,
maar ook in de bak kunnen ze het prima.

Maar inderdaad, zoals eerder vermeld, zijn dit niet makkelijke paarden,
en daar moet je wel geduld, zin en de kennis voor hebben om zo'n paard om te scholen.

Precies dit!

Btw mijn draver zit heerlijk wanneer hij zich compleet verzameld

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:25

Ik heb zelf leren galopperen op een draver. En ik moet eerlijk bekennen als ik de keuze had om een paard te kopen, zou ik voor een draver gaan. Dressuur is misschien niet hun sterkste kant, maar ze zijn vaak hardstikke lief en leergierig. Daarnaast zijn ze vaak buiten fijn te rijden door hun vlakke gangen en dat vind ik echt heerlijk.

sal01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:39

Ik heb ook een draver gehad. Heerlijk te rijden, erg lief en heel werkwillig. Mijn ervaring is dat dravers juist heel erg vlak zijn. Als je voor een draver gaat, wat ik me goed kan voorstellen, dan zou ik zeker voor een al omgeschoold, ervaren paard gaan. Dan hoef je niet meer te sleutelen en kan je gelijk lekker rijden.
Ga niet voor de evt lage prijs maar ga op zoek naar een degelijk, goed gereden en vriendelijk paard.
Daar heb je dan jaren plezier van en geen gemodder.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:27

Dravers hebben niet altijd vlakke gangen hoor, ze gooien juist hoog op, dat is ook zeer verschillend per draver en type.

Een draver moet je zeker goed leren kennen voordat het zich aan jou overgeeft, je moet er een band mee krijgen en vooral geduld hebben, maar dan heb je er superdieren aan.

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 14:56

Oke, oke!
Ten eerste bedankt voor jullie antwoorden, ik heb toch maar besloten om geen draver te nemen :')
Aangezien ze nogal moeilijk "om te scholen" zijn :j
Naja, in ieder geval bedankt!

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:21

Nu weet je in ieder geval wat meer over dravers. ;) Succes met het zoeken naar een leuk paardje. :)

Claudiad19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:50

Ik heb een keer een draver gereden, opzich zitten ze prima hoor dat is het niet.
Maar tegenwoordig met de paardenmarkt die op z'n gat ligt kan je voor (bijna) hetzelfde geld een leuke E pony kopen die al wél alles kan.
Ik zeg niet dat Dravers niks kunnen, maar om zo'n paard een dressuurproef door te laten komen is naar mijn mening een proces van jaren.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:55

Claudiad19 schreef:
Maar tegenwoordig met de paardenmarkt die op z'n gat ligt kan je voor (bijna) hetzelfde geld een leuke E pony kopen die al wél alles kan.
Ik zeg niet dat Dravers niks kunnen, maar om zo'n paard een dressuurproef door te laten komen is naar mijn mening een proces van jaren.

:roll: Sorry, maar dat schiet me even in het verkeerde keelgat hoor. Ik heb namelijk een Draver die wél alles kan, en ik ken genoeg mensen met een niet-Draver die geen donder kunnen. Wat mij betreft is dat een gevalletje voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Wat is er mis met samen naar een doel toewerken? Iedereen wil tegenwoordig maar een Totilas voor het geld van een slachtpaard, maar kan vervolgens zelf niets. *frustratie*

Om maar ontopic te blijven: die van mij zit lekker.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:33

Ik ben het met je eens hoor. Er zijn mensen die M of zelfs Z (hebben) gereden/rijden met hun draver. Leuke paardjes heb je trouwens!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:42

Ik heb er eentje gehad die verder niet gekoersd of iets gedaan had.
Ze hebben idd een bepaalde gang, ik kon er bijv heel moeilijk op doorzitten.
Helaas ben ik er nooit geen steek verder mee gekomen omdat zij psychisch in haar hoofd niet goed was.
Maar ik vond het zeker fijn om mee te wérken ja want dat zal dan moeten.
Maar ze kunnen wel degelijk ver komen met de juiste begeleiding.
Verder vond ik haar lekker rijden, het is een kort gewenningsproces.
Op den duur voelde ik de grote verschillen niet meer alleen anderen "konden" er "niet" op rijden maar zoals ik al zei... gewenning en training.
Alleen doorzitten was dus het probleem.
Heb er ook weleens eentje gereden en die was 20 cm kleiner en of dat nou scheelde ofniet, dat ging stukken beter.

xcaroline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:44

Dit lijkt mij heel persoonlijk