Ik dacht ik vraag het eens aan jullie, jullie hebben er vast meer verstand van dan ik, ik begin nogal aan mezelf te twijfelen

Ik zal eerst even wat voorinformatie geven:
4 jaar geleden heb ik een paard gekocht van een vrij onbetrouwbare handelaar. Paspoort dat ik erbij kreeg bleek van een veel ouder springpaard te zijn, en het paspoort dat er wel bij hoorde was nergens te bekennen, heb ik ook nooit gekregen van die handelaar. Na veel zoeken en rondbellen ben ik mbv het chipnummer aan, volgensmij wel het juiste, paspoort gekomen. Paard bleek een Engels volbloed, en te zijn gefokt bij de Watermolen en is een Krius x Mytens. Verder weet ik niets van zijn verleden, of hij ooit gekoerst heeft, en wat voor koersen dit dan evt. waren. Ik kocht hem toen hij 4 jaar en een paar maanden was, zwaar verwaarloost.
In het begin heeft hij wel wat moeite gehad met galop onder het zadel, maar niet overdreven veel. Als hij vrij loopt, heeft hij geen voorkeur voor een bepaalde gang. Hij rent net zo makkelijk in galop weg als in draf. Zijn draf is wel iets beter en meer in balans dan zijn gelop.
Nu dus mijn vraag

Paard wordt altijd aangezien voor een draver, mensen denken dat hij niet kan galopperen, en ookal hebben ze hem zien galopperen, dan nog denken ze dat het een draver is. Ik kan blijven zeggen dat het een volbloed is, maar het lijkt niet door te dringen tot mensen (niet dat er iets mis is met een draver, maar ik wil toch wel eens weten hoe het zit, en mensen blijven denkenh dat je met een draver niets kan bereiken, en ik vind het niet leuk als er zo naar ons gekeken wordt, zeker als het niet eens waar is).
Wat denken jullie?
Klinkt het als een draver? Kennen jullie de afstamming? Zijn er volbloeden die worden gefokt voor de drafsport en kan hij het dus eigenlijk ook gewoon allebei zijn? Kan het zijn dat het paspoort toch niet bij het chipnummer past, dat er daar misschien toch iets misgegaan is?
PS: Er staan een hoop foto's van hem in mijn profiel (onder de foto's van de zwarte pony).