Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
). Alleen wordt het bij dravers (en renpaarden) altijd zo lekker uitgelicht, vooral door mensen die compleet leek zijn op dat gebied...
Citaat:en moeten dus ook al heel snel topprestaties neerzetten
EeCee schreef:Je hebt in je ander topic een draver gekocht en nu ga je je zorgen maken over allerlei (ongegronde) vooroordelen? Slijtage? Van het rechtdoor lopen op een baan? Weet je hoeveel slijtage de gemiddelde KWPN-er heeft van het in de krul lopen vanaf z'n derde?
Kimmie1974 schreef:Citaat:en moeten dus ook al heel snel topprestaties neerzetten
Dat ze jong beleerd worden wil niet zeggen dat ze dan ook al moeten koersen. Het merendeel gaat het land weer in en wordt weer ingespannen als ze nog even van hun jeugd genoten hebben. Bij ons op stal koersen de paarden pas als ze eraan toe zijn, soms is dat met 3 jaar, maar ook met 4 of zelfs 5 jaar. Dus niet alles over 1 kam scheren
Naranga schreef:Als een draver gekoerst heeft is de kans groot dat ie eerder versleten is om het zo maar te zeggen.
Ze lopen met 2 jaar hun eerste koers, wat betekend dat ze daarvoor al in training gaan.
Als een draver niet gekoerst heeft en verder net zo behandeld wordt als een ander paard heeft ie net zoveel/weinig kans op blessures of slijtage.

ruitje schreef:Van mij mogen 2 jarige koersen ook afgeschaft worden Henk-Jan, en ik denk van wel meer mensen, maar het is helaas een wereldwijde trent, in America is eigenlijk alleen nog maar geld te verdienen voor 2 jarige paarden... Krijg je dekhengsten van drie jaar oud
moonprayer schreef:Hie rhebben ze het over een galopping horse, maar een paard wat lange stukken op zijn hardst moet draven is natuurlijk ook onder diezelfde grote druk.
Ze moeten simpelweg een training ondergaan die hun bot groei nog niet aan kan. .
moonprayer schreef:en ikzelf geloof niet zo dat maar 10% van de 2 jarige op vroege leeftijd koerst. ik woon tenslotte in het Koers walhalla van Europa. " wolvega"
moonprayer schreef:Hie rhebben ze het over een galopping horse, maar een paard wat lange stukken op zijn hardst moet draven is natuurlijk ook onder diezelfde grote druk.
Ze moeten simpelweg een training ondergaan die hun bot groei nog niet aan kan.
en ikzelf geloof niet zo dat maar 10% van de 2 jarige op vroege leeftijd koerst. ik woon tenslotte in het Koers walhalla van Europa. " wolvega"

... Plus dat ik( en ik denk iedereen die hier in Nederland de drafsport beoefend) bijna in mijn broek plas : Wolvega het koers walhala van Europa
....
ruitje schreef:Plus dat ik( en ik denk iedereen die hier in Nederland de drafsport beoefend) bijna in mijn broek plas : Wolvega het koers walhala van Europa![]()
....
Je moet maar eens mee naar het buitenland, daar steld de Nederlandse drafsport echt niets bij voor