[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 15:41

@Wendy jij hebt hem door hahaha. Mijn man gelukkig nog niet :P als ik de tijd vrij kan maken om met beiden lekker aan de gang te gaan anders is het natuurlijk beetje sneu.
Maar we zien wel.
@Sterreke tuigers zijn erg gaaf. Heb er een aantal jaar een gehad, een kruising met een Hackney. Beetje een neurootje maar ze kon wel erg geweldig marcheren.

_chan
Berichten: 2
Geregistreerd: 27-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:57

Hoi hoi! wat een leuke paardjes zie ik allemaal voorbij komen! En leuk om de verhalen en vragen te lezen van mensen die ook een draver hebben.
Zelf heb ik ook een dravertje waar ik veel mee gereden heb. Toen ze kwam kon ze nog bijna niets onder het zadel en we zijn een eind gekomen samen. Nu is ze lekker met vervroegd pension maar ik geniet nog elke dag van haar.
Afbeelding

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:13


Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:52

Wat een leuke dravers allemaal.

Ik kreeg inderdaad ook de reactie wat is hij mooi voor een draver.

Tuigers zijn leuk!! Ik heb vroeger ook tuigpaarden gereden. Ook op tuigpaardwedstrijden.

Ik zit even op een roze wolk.
Net woody zijn eerste buitenrit gemaakt. Hij was heel braaf, maar hij had de terugweg wel door en gaat dan heel hard stappen en dan werkt de HO niet meer. Maar dat gaat vast wel goed komen.

Net ook zijn nieuwe hoofdstel besteld. Als ik die binnen heb maar ik uiteraard een foto.


Afbeelding

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:59

Wat wen leukerdjes! Net terug van tuigerman haha. Wat een gave knol. Dressuurmatig zit er wel veel werk in, maar een leuke uitdaging :D

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:17

Wat een lief koppie _chan <3

En ja Fred kan ook giga stappen vind dat wel fijn schiet tenminste op :P beter dan wanneer ze zo vooruit sloffen :z

Anchee

Berichten: 153
Geregistreerd: 15-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:51

Afbeelding

Het moment dat je iets te enthousiast speelt en je bal ervandoor vliegt :wave:
Zijn die van jullie ook zo heerlijk speels? <3

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:07

Anchee schreef:
[ [url=m/YRQ6h1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het moment dat je iets te enthousiast speelt en je bal ervandoor vliegt :wave:
Zijn die van jullie ook zo heerlijk speels? <3



Haha geweldig!!

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:09


Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:13

Hij heeft z'n lief koppie
Afbeelding

Afbeelding

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:31

Wat een dotjes weer <3 en die bal _O-

Hier mestonderzoekje laten doen, beide paardjes zijn schoon +:)+ super! Fleur had een enorme bloedwormbesmetting toen ze kwam dus tot nu toe gaat het goed!

Anchee

Berichten: 153
Geregistreerd: 15-01-16

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:59

Fijn dat je paardjes schoon zijn! Wormbesmetting is niet fijn! Ik moet begin oktober weer even laten checken :)
En wow duc is inderdaad een groot verschil in die paar maandjes! Goed bezig :)

_chan
Berichten: 2
Geregistreerd: 27-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:47

[quote="xLianneZorro"]@_chan knap paardje! Hoe oud is ze nu?

ze is nu 14!

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:40

Nee wormen zijn ondingen... ben nog beetje van de oude stempel, bestel wormkuren in Engeland en die van mij worden toch gewoon elke 3, 4 maanden ontwormd hoor :o better safe then sorry. Heeft ook met het feit te maken dat bepaalde pensiongasten hier nogal heel erg 'natural' zijn oftewel er niets aan doen anders dan de verplichte Pramox in het najaar... -O-

Zo wat een wind vandaag... ben er wel opgestapt maar na wat rondstappen er maar weer afgegaan. Was gewoon geen doen waaide er zowat af :7

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:38

Het waaide goed inderdaad. Ik wilde buitenrijden maar had mijn plan gewijzigd :D eerst maar longeren, toen er op om tijdens het uitstappen sturen en halthouden op beenhulpen te oefenen. Dat doet ze zo braaf!!

Een vriendin van mij heeft een hele goede microscoop, zij/wij doen dus zelf het onderzoek wat veel handiger is! En inderdaad, wij bestellen ook in Engeland de wormspuiten := te vaak de verkeerde spuitmeegekregen van de dierenarts..

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:42

Woody is 2 weken geleden ontwormd. Hier op stal doen ze 2 x per jaar mest onderzoek.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 13:08

Wij doen idd ook in het najaar pramox en verder wormonderzoek wat een stalgenootje zelf kan.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:40

Vandaag zulk prutweer toen ik bij stal was dat we er maar even een mooie manen dag van hebben gemaakt <3 alles weer bijgepunt en netjes gemaakt.

Afbeelding

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:43

Ik heb vorige week een mest-test gedaan en krijg vandaag of morgen de wormenkuur binnen. Kan hij ook weer goed de herfst in.

En ik heb de foto's van een fotoshoot binnen gekregen. Ben er dol op. Maar als ik hem zo zie met z'n manen, kan ik echt niet wachten tot ze weer zijn aangegroeid :')
Afbeelding

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:46

Is er zo'n groot stuk weggeknipt? Wat zonde zeg.
Fred had toen ik hem kreeg erg ongelijke manen. Enorm lang bij zijn schouder en aan de voorkant veel korter z'n voorpluk was ook vrij dun. Nu is het allemaal zo ongeveer gelijk en voorpluk wordt alweer dik. En als hij even schudt zit het aan beide kanten vind dat wel erg leuk.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:03

VanHuisUit schreef:
Is er zo'n groot stuk weggeknipt? Wat zonde zeg.
Fred had toen ik hem kreeg erg ongelijke manen. Enorm lang bij zijn schouder en aan de voorkant veel korter z'n voorpluk was ook vrij dun. Nu is het allemaal zo ongeveer gelijk en voorpluk wordt alweer dik. En als hij even schudt zit het aan beide kanten vind dat wel erg leuk.


Yep, maar wel mét reden. Hij stond toen constant met vliegendeken met hals(allergie voor steekbeesten) en het broeide onder z'n dikke manen nogal. Vlechten hielpen niet. Gevolg dat hij begon te schuren. Na het knippen had hij daar gelukkig geen last meer van. En ik had de mooie droom dat het hem fantastisch zou staan -O-.

Het groeit gelukkig rap *\o/*

Anchee

Berichten: 153
Geregistreerd: 15-01-16

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:47

Afbeelding
Mijn lieverd heeft vandaag even een osteopaat/sportmasseur langs gehad, dus zijn rug is nu weer lekker los :) na een jaar vol herstel vanaf dat ik hem kreeg, is nu ook dit weer even afgevinkt. Lieverd deed het super :+:

Jammer van de manen, fijn dat ze zo snel groeien! Maar inderdaad goede reden natuurlijk, helaas :')

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 07:33

Ik wil woody ook nog een x laten behandelen door een Osteo.

Nieuwe setje is binnen!!
Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 08:34

Zo die is mooi! Ben benieuwd hoe de hack gaat bevallen. Zit er dan ergens ook een kin strap of zoiets? Kan ff niet zien hoe eea wordt bevestigd :o?

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:02

Mooie kleur, zo met wit :j Ik vind het een fijn systeem. Ik heb die van mij 15 jaar geleden uit Amerika besteld, toen waren ze hier nog bijna niet.