[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CassieUltra

Berichten: 342
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:04

Leuke foto's :o

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:10

Wat gezellig al die nieuwe dravereigenaren hier :D

Melis was zwaar beledigd gister dat ze weer aan het werk moest en we hadden behoorlijk wat meningsverschillen. Uiteindelijk toch lekker ge-grondwerkt, beentje even gewassen en vermoeid maar tevreden paard weer in het land gezet.

Vraagje voor de merrieeigenaren, hoe is de hengstigheid bij jullie merries? Mijne is nogal extreem, wil kijken of ik het haar met 'iets' wat makkelijker kan maken, maar wil dat wel eerst goed uitzoeken.

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:14

Nou willen we wel foto's CassieUltra!

Mijne is juist totaal niet extreem met hengstigheid. Het enige verschil is dat ze wat sneller hinnikt naar andere paarden, een beetje staat te draaikonten met poetsen met af en toe een soort mini plas er uit en ze is iets knuffeliger met andere paarden.
Verder merk ik echt geen verschil.

De andere draver bij ons op stal reageert wel iets meer maar ook zeker niet extreem.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:21

Ze was nooit zo extreem, wel overduidelijk, maar stond met een shethengst, dus kon haar frustratie daar op uit leven. Toen zijn we verhuist naar een pensionstal en hier begon ze met piesen als er een ruin langs kwam. Gewoon een flinke straal terwijl je door het gangpad liep of op de poetsplaats stond.
Later op een andere stal nog heftiger, ruimte was kleiner en meer langs onbekende ruinen.

Nu staan we in een vaste groep, 3 merries, 2 ruinen, shethengst een weiland verderop en het is wel minder. Ze reageert wel duidelijk en piest ook regelmatig. Maar op stal wil ze wel eens tegen de wanden (halfhoog, bovenkant open) duwen en piepen. Ze is ook heel regelmatig hengstig, keurig om de zoveel weken en exact zoveel dagen.
Wil dus op zoek naar iets wat het voor haar wat gemakkelijker maakt en minder last van zichzelf heeft. Zonder direct naar een standaard middel te grijpen terwijl ik de bijwerkingen niet precies weet..

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 18:01

Ik heb een vuilnisbak merrie, maar die is best extreem.. Toen we Calli net hadden hoefde hij maar naar haar te kijken en hopla, staart omhoog en daar kwam weer wat. En ook heel overdreven "hinniken" en en flirt hinniken..
Nu is ze niet meer zo hengstig als toen we hem net kregen :+.

Oef, ik ben blij :D! Vandaag les met Calli gehad, hij moet echt meer lengte gaan krijgen en zn achterbenen aan t werk zetten(lastig punt, nooit aangeleerd). Maar hij deed t wel! Nu heeft ie morgen denk ik wel spierpijn, maar ach, dagje lekker wandelen of niksen is ook lekker!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:49

Ik ben verliefd geworden ooit op O'Reilly Star die op Duindigt stond. Die heb ik niet gekocht, maar ik ben toen wel bewust op zoek gegaan naar een draver om recreatief of in de lagere klasses wat dressuur en springwedstrijden mee te rijden. Toen heb ik Salty gekocht en kwam ik via bokt in aanraking met endurance. De rest is bekend :D Ik wil geen ander ras dan een draver meer, vind het heerlijke paarden om mee te"werken"!

Heb ook twee merries en de hengstigheid verschilt. Salty is altijd megahengstig, hangt vaak al tegen de boxwand als er maar een paard langsloopt en is dan ook verliefd op elk ander paard. Of het nou een ruin of merrie is, dat maakt helemaal niet uit.
Aan Bidri merk ik nauwelijks iets van haar hengstigheid. Ze trekt dan alleen iets meer naar een bepaalde ruin toe en ook in de groep laat ze zich dan natuurlijk graag besnuffelen.

marijkje1990

Berichten: 925
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Emmeloord

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 20:10

@RianneH: Ik mag dan een "ruin"hebben, maar maak veel merries mee in de dravers. Wij hebben ook veel (nouwja veel :P 2 ofzo) merries staan die nog wel te hengstig willen zijn. Ook heb ik een draver gereden die om de 2 weken hengstig werd ook de winter door. De rest van onze merries zijn gewoon rustig en merken we niks van.

Mischien een hele rare vraag :P maar weet iemand toevallig iemand die op zoek is naar een leuke Lusitano ? Ik dacht, vraag het hier maar eens je weet maar nooit!


Zo mijn werkweek zit er zowat op (alleen zondag nog). Morgen de helft van me spullen opbergen/weggooien en dan bijna alles klaar maken om weg te gaan! kan niet wachten!!!

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 20:12

Die van mij is nu ook weer hengstig, enorm irritant :') Dan zit ze zo'n beetje aan een van haar weidemaatjes vastgeplakt met haar kont, beschamend gewoon :+

PaulineLala

Berichten: 267
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:14

Al ze dus echt 'extreem' hengstig zijn , rijden jullie ze dan nog gewoon of is het soms zo erg dat dit niet meer kan..

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:15

Nee hoor, gewoon rijden. Geen gezeik, meekomen en aan het werk :+ Dat doet ze dan ook gewoon. Moet er alleen geen hoefsmid bij hebben dan, want dan gaat ze zo'n beetje op schoot zitten :=

PaulineLala

Berichten: 267
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:15

hahhahahhahah aah okee!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:21

Inderdaad gewoon rijden. Af en toe merk ik wel dat ze soms wel wat anders reageert op "been", maar ze loopt net zo goed als anders hoor!

PaulineLala

Berichten: 267
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:23

oh , ja soms hoor je ook wel is dat merrie's echt EXTREEM hengstig zijn en gewoon niet meer rijbaar zijn ..

Daantjee12

Berichten: 3082
Geregistreerd: 17-03-09
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:28

zo erg is het gelukkig niet. Wel plast ze dan veel, vooral in het bijzijn van (onbekende) ruinen. Wel was het vroeger ook altijd heel erg op stal. Continue naar de ruin willen en gewoon niet stuurbaar zijn. Maar sinds die ruin is overleden is dat probleem er niet meer :)

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:43

Ik rij sowieso weinig, maar ze gaat gewoon aan het werk. Concentratie curve is wel heel kort, dus het is meer werken aan de gehoorzaamheid dan aan dressuurmatig werk.. Maar goed, opvoeding moet af en toe herhaald worden.
Hoefsmid valt mee, ben soms wel bang dat ze over hem heen piest... :P

PaulineLala

Berichten: 267
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:45

haha zo te horen doen jullie er niet moeilijk over en springen jullie er zo op , of ze nou hengstig is of niet.

FireAndIce

Berichten: 879
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:51

Met Kyara (nog) geen last van gehad!

CassieUltra

Berichten: 342
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 00:02

Nou vooruit dan maar Delaja!

Afbeelding

Ik rijd sindskort tijdelijk met thiedeman, dit omdat ze nogal sterren kijkt en heel erg onder me vandaan schiet,
wanneer ze rustig loopt etc. dan haal ik hem deraf, en gaan we verder rijden zonder. :)

Ultra Sonic haar nieuwe Rossner lak hoofdstel <3

Afbeelding

Zonder zadel! :D :D :D :D
Afbeelding

Ultra is Fok merrie geweest, hier had ik haar net dat zie je ook wel een beetje aan der dikkie dik. :o
Afbeelding

Fotoshootje!
Afbeelding

Wij nog even samen <3
Afbeelding

Lekker puhhhh :P
Afbeelding

En dan nog even de laatste!
Afbeelding

FireAndIce

Berichten: 879
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 05:40

Knappe dame die Ultra Sonic! :j

cyclo86
Berichten: 683
Geregistreerd: 01-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 07:17

mijn dravertje staat ook sinds ik haar heb altijd buiten met schuilstal, en ik heb ook een watje gekweekt -O- die staat dus zodra het regent erin }:0 denk je stoere buitenpaarden te kweken nadat je van iedereen hoort ' mijn paard gaat nooit naar binnen met de regen' njah niet dus :p

hengstigheid valt hier heel goed mee gewoon beetje meer hinneken naar andere paarden en dat is het wel eigenlijk ;) best handig

marijkje1990

Berichten: 925
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:57


Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:15

@CassieUltra, wat een mooie merrie :D!

CassieUltra

Berichten: 342
Geregistreerd: 28-06-12

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:56

Dankje FireAndIce, en Ess_Ramona & Marijkje!

Marijkje, jouw paardje is ook echt prachtig!

FireAndIce

Berichten: 879
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 01:06

Kyara onder het zadel *\o/*
Het is een VZH Wintec Cair geworden :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

marijkje1990

Berichten: 925
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Emmeloord

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 09:22

@ CassieUltra: Dankje :D

@ FireandIce: Staat der goed die wintec! Heb je de nieuweste versie? Die zitten echt heerlijk!