[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liannee_91

Berichten: 80
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Friesland

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:12

NIET SLAAAN #)

_O-

cyclo86
Berichten: 683
Geregistreerd: 01-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:43

hahahaha ach ja moet er altijd wel om lachen
iig sneller complimentjes wnat je doet het altijd goed imers een draver kan nooit goed lopen
het altijd en eeuwige:

WOW jou paard springt makkelijk aan in galop voor een draver :+


ook altijd zo n dooddoener, ach ja als wij zelf maar beter weten he ;)

mltex

Berichten: 2314
Geregistreerd: 09-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:52

cyclo86 schreef:
hahahaha ach ja moet er altijd wel om lachen
iig sneller complimentjes wnat je doet het altijd goed imers een draver kan nooit goed lopen
het altijd en eeuwige:

WOW jou paard springt makkelijk aan in galop voor een draver :+


ook altijd zo n dooddoener, ach ja als wij zelf maar beter weten he ;)

Je kan ook antwoorden: jouw kwpn'er is echt WK materiaal, met een andere ruiter erop :')

joychucky
Berichten: 28
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:02

Ik heb ook een draver gehad, van edith in Oudesluis.
Zij was heel aardig en het paard in het begin ook.
Naardat ik de mery had ingereden ging er iets in haar hoofd mis.
Misschien is ze gevallen of ze heeft een hersenbloeding gehad.
Ze begon te slaan en te bijten.

ik heb haar aan een handelaar moeten brengen.

Ik wou haar ook niet door verkopen!Zodat er iemand anders mee gaat verongelukken

Heel spijtig maar misschien wel de beste keuze.

Dit vond de veearts ook!

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:33

Mijn dravertje trekt zich helemaal niets aan van de zweep. Gelukkig maar, want van gewichts- en beenhulpen wel, dan was het helemaal een drama geworden om er ook maar iets mee te trainen :P
En wat betreft springen, gezien ik alleen maar me vast houdt en bidt dat we eroverheen zijn, laten we die balken maar lekker liggen in de hoek van de bak :P
En, kunnen die van jullie ook zulke gekken bekken trekken?

Afbeelding
Afbeelding

<3
Afbeelding

cyclo86
Berichten: 683
Geregistreerd: 01-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 06:37

@mltex: hahaha zou ik echt noit durven te zeggen

zweepje is mijne ok mee als ik er geen geluid mee maak hoef er maar mee te wijzen :P in het begin was het ramp mara vind dat ze aan moet wenne. een slome dag, die ze bijna nooit heeft gelukkig :D en een zwiepje met de zweep op de grond en de actie is diret compleet terug }>

gekke bekken trekken kan ze zeker :P hier bij een poging hele maaistengel op te eten dat gaat dan gepaard met veel geschud om stukje voor stukje af te breken dat ze kan opeten.

Afbeelding

Liannee_91

Berichten: 80
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Friesland

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 07:26

@RianneH: wat een super mooi gaaf halster!

en wat een leuke gekke bekken! hihi

maximosa

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: Fryslan, Dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 07:35

Als we nu toch gekke bekken doen.. :D
Afbeelding
lekker ding

Afbeelding
uuhh hallo?

maximosa

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: Fryslan, Dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 07:40

Afbeelding
en eentje van ons om te laten zien gewoon :o

En Diets is ontzettend bang voor zwepen en is als hieronder ook toontreder. Ook longeren vind ie helemaal nix, reageerd zo panisch dat mn lesgeefster (hoger kader instructrice) het maar niet meer aanraad.
Laatst bijgewerkt door maximosa op 23-06-11 08:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 07:43

Aangezien hier de draverkenners bij elkaar zitten :) heb ik een vraag voor jullie. We hebben net een draver in de opvang gekregen (zie onderschrift voor zijn advertentie), hij heeft vroeger nog gekoerst (met karretje geloof ik). Eigenlijk weten we er erg weinig van maar het was een spoedgeval dus hebben we hem zonder veel vragen opgevangen. Echter merken we de laatste dagen dat hij zijn voorbeen steeds raar plaatst (zie onderstaande foto). Een vrijwilliger merkte op dat haar draver dit ook had, en dit wijst op sleet van de renbaan? Ik ben totaal onbekend met dravers dus als jullie dit zo direct herkennen.... Paard is er nog maar enkele dagen dus hoefsmid ed die komen nog als hij wat meer gewend is, aan hem gaan we het ook even navragen.

Afbeelding

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 07:53

Liannee_91 schreef:
nee, oke. heb ook nooit gezegd: alle dravers zijn bang voor de zweep omdat ze er mee gemept worden, vroeg me alleen af waar het vandaan kwam, warrie is al bang als ik een lang stro sprietje in mijn handen heb, dan gaan zijn oortjes al zielig opzij en kruipt hij in hoekje van de stal. zal hij er wel nare ervaringen mee gehad hebben ofzo


We hebben nog een ander dravertje in de opvang, een merrietje, en ze is doodsbang voor de zweep. Ze rukt gewoon het halster over om weg te geraken. Bij haar lijkt het wel aan slechte ervaringen te liggen, kan anders haar extreme gedrag niet verklaren.

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 07:56

Solleke_Noah schreef:
Aangezien hier de draverkenners bij elkaar zitten :) heb ik een vraag voor jullie. We hebben net een draver in de opvang gekregen (zie onderschrift voor zijn advertentie), hij heeft vroeger nog gekoerst (met karretje geloof ik). Eigenlijk weten we er erg weinig van maar het was een spoedgeval dus hebben we hem zonder veel vragen opgevangen. Echter merken we de laatste dagen dat hij zijn voorbeen steeds raar plaatst (zie onderstaande foto). Een vrijwilliger merkte op dat haar draver dit ook had, en dit wijst op sleet van de renbaan? Ik ben totaal onbekend met dravers dus als jullie dit zo direct herkennen.... Paard is er nog maar enkele dagen dus hoefsmid ed die komen nog als hij wat meer gewend is, aan hem gaan we het ook even navragen.


Dat heet toontredend. Heeft niets met koersen te maken, is gewoon een afwijkende beenstand. Mijn merrie heeft het ook iets. Nog nooit last van gehad trouwens :+

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 07:59

Aha, toontredend dus :) Ga even googelen. Maar in principe kan dit voor belasting (dus recreatieve ritten in zijn geval) geen kwaad?

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:00

Die van mij heeft er al 400 km in enduranceritten opzitten, dus ik denk dat een rereatieve rit geen kwaad kan, nee :D Het is gewoon een beenstand, net als Frans, sabelbenig, etc. Ze hoeven er geen last van te hebben. Als veulen kan je nog het e.e.a. corrigeren, maar dat moet je niet meer willen nu, dan kan hij er wel last van krijgen.

maximosa

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: Fryslan, Dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:02

Mijn hoefsmid corrigeert het zoveel mogelijk. En ach ik heb ook mn tenen naar binnenstaan maar k ren als een kiviet

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:07

Ok, bedankt voor de opheldering :D

Kennen jullie nog draverfora? Want ik merk ook dat veel mensen bij hem afhaken bij het woord 'draver' terwijl oudere en minder fitte paarden (die geen draver zijn) veel sneller geadopteerd worden. Misschien heeft hij bij draversfans meer geluk...

Wel jammer eigenlijk, we hebben tot nu toe vier dravers in de opvang gehad en dat waren stuk voor stuk knappe, lieve paarden met een behoorlijke dosis pit. Maar er zijn veel vooroordelen.

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:08

Zal ik me ook maar weer is laten zien in dit topic, is kijken of ik t nu wel bij kan houden.
Ik heb 2dravermannen in mn leven, Kindness, 18jarige ruin welke nu op eiland van maurik staat.
Hij staat daar met pensoein en zo eens in de tijd bezoek ik mn vriendje. Hij fungeert daar als knuffel pony en wordt op
zaterdag een halfuurtje gereden (lees rondje stappen met klein kindje).
Dan mn kanjer Boko, 11jarige ruin van 1,70 schoon aan de haak, zo groot als hij is zo lief en lomp ook.
Zit geen greintje kwaad in.
Rijd recreatief met hem, maar momenteel mag hij vanwege mijn zwangerschap een beetje vakantie vieren.
Heb wel een bijrijdster voor hem, maar daar doet ie de helft maar voor.
Dan heb ik nog een shetlander van 8jaar, al 6jaar mn grote trots welke ik zelf beleerd heb voor de sulky.
Fotos van mn mannen:

Kindness:
Afbeelding
Boko:
Afbeelding
Mochten natuurlijk niet op bruiloft ontbreken:
Afbeelding
Thor:
Afbeelding
Enne gekke bekken:
Afbeelding

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:09

Je kan dravers.nl proberen

maximosa

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: Fryslan, Dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:10

Lekker bekkie haha, overigens heeft diets hele harde hoeven geen ijzers en dat is wel weer fijn :Y)

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:36

wat een prachtige dravers komen hierlangs.

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:42

Die van mij wordt vaak als kruizing friesxkwpner aangezien... :x

lovelanga

Berichten: 1970
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Twente/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:26

Mensen herkennen in mijn paard vaak ook geen draver hoor. Was bij een handelaar waar we een maatje voor mijn paard gingen kopen. Hij:"Zo, rijd je ook wedstrijden ofzo?" Ik: "Ehm nee recreatief" hij: "Ow (al minder enthousiast), wat voor paard heb je dan?" ik (met een heel blij hoofd :') ): "Een draver" Hij: (Al het enthousiasme weg) *stilte* Ik: "Maar ze lijkt er niet op hoor"
Komt ie een paar dagen later de pony brengen. "Huh is dat een draver????Zou je niet zeggen zeg, mooi exemplaar dan!" _O-

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:35

Kom ik als Draverextremist O:) weer om de hoek :+ Dat zou ik al niet zeggen, waarom excuses maken? Ik heb een Draver, ik ben er trots op. Waarom zou ik zeggen dat ze er niet op lijkt? En hoe ziet een draver er dan uit? We hebben er zoveel gehad en ze waren allemaal zo verschillend.


raadplaatje: http://www.dravers.nl/HE1.1copy.jpg

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:46

joychucky schreef:
Ik heb ook een draver gehad, van edith in Oudesluis.
Zij was heel aardig en het paard in het begin ook.
Naardat ik de mery had ingereden ging er iets in haar hoofd mis.
Misschien is ze gevallen of ze heeft een hersenbloeding gehad.
Ze begon te slaan en te bijten.

ik heb haar aan een handelaar moeten brengen.

Ik wou haar ook niet door verkopen!Zodat er iemand anders mee gaat verongelukken


Heel spijtig maar misschien wel de beste keuze.

Dit vond de veearts ook!
ehm.. misschien domme vraag, maar wat denk je dat die handelaar er mee doet? Als grasmaaier in zijn tuin zetten..? Misschien had je er beter voor kunnen kiezen dit paard in te laten slapen, dan had je wel zeker geweten dat er geen ongelukken zouden gebeuren....

Ik zie weer mooie foto's langskomen :D Gekke bekken haha, kan die van mij ook, maar waar die foto's zijn.... zoek ze nog wel eens op.

Carina: Boko? Is dat geen stalnaam? Heten al die paarden van Boko geen huppeldepup BOKO..? Dus Boko niet als roepnaam zegmaar. Of die van jou toevallig wel? :)

En ik las iets over een zweep... Is Bella totaal niet bang van, handig op buitenrit als vliegenverjager, en dat is ook het enige nut wat die zweep heeft dus ;) :D

lovelanga

Berichten: 1970
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Twente/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:58

@ WendyBZ Zou ik nu ook niet meer zeggen hoor, was anderhalf jaar geleden. Toen moest ik zelf nog een beetje aan m`n dravertje wennen en aan de draverkritiek….Ik weet nu wel beter :j