[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:42

Ik heb pas nog even een rondje op het land gedaan met mijn boomloze zadel, dat ik niet fijn vindt zitten. Soms denk ik, misschien valt het nu mee. Maar nee, geen verbetering. :+

Ik rijdt hem afwisselend met een sidepull en met een ongebroken dunne trens.

Ik maak in de zomer niet zoveel foto´s.Droog gras en het is te heet om lang buiten te zijn en rijden doe ik dan ´savonds en dan is er niet zoveel goed licht.

Dus maar een foto van juni. Hier de draver Olímpio voorop.
Gevolgd door Chico, daarachter Pocotó en dan Gandhi en ergens in de achtergrond kun je Vincent nog zien.

Afbeelding


Hier heeft Ollie meer de hoofdrol:
Afbeelding

fjordjes

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:02

Hier alles rustig, met dit warme weer rijd ik niet en doe alleen 2x per week grondwerk, verder doe ik niks ja wat poetsen en de sproeier erover. Als het minder warm is ga ik wat meer doen.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:57

Hier alles okee, even uit de running geweest door een gevoeligheid op de knie en hij liep niet helemaal rad. En daarna de hittegolf. Hij trekt de hitte beter dit jaar dan vorig jaar grappig genoeg. Terwijl hij nu op het land staat en geen schuilstal heeft, en vorig jaar op kleinere paddock met schuilstal maar geen wind. Dit jaar nog geen 1x bezweet aangetroffen.

Gisteren weer gestart met rustige stapritjes rechtuit, en vandaag lekker met touwhalster, barebackpad en vliegendeken op naar t meertje in de buurt geweest en waterpret gehad!

Afbeelding


En na afloop lekker even rollen in de bak en douchen...
Afbeelding

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:02

Heerlijk, even poedelen!

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 16:36

@Darkadia Ah lekker zeg! Wat fijn dat je een meertje vlakbij hebt. :) Fijn dat ie beter om kon gaan met de hitte deze keer. Die van mij zweet zich altijd suf, dit jaar net zo erg als vorig jaar.

@Lusitana Olímpio ziet er goed uit zeg! Hoe bevalt de sidepull? Ik ga er eentje bestellen voor Mattie, maar moet nog even goed opmeten welke maat ik moet hebben.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 23:16

Dank je. Op zich reageert hij prima op de sidepull. Hij houdt niet van neusriemen, gevoelige kin, ik denk door kinkettingen van stangen in het verleden, maar hij reageert er goed op, ook als we de weg op gaan. Gewoon goed te houden en te sturen.
Hij is ook wat rustiger in zijn hoofd, lijkt wel. Hij heeft uiteindelijk geen goede ervaringen met bitten. Vorige eigenaren hebben vreselijk aan hem getrokken om controle te zoeken. Hij is veel van hand tot hand gegaan, omdat dat getrek juist niet helpt maar dingen verergerd.

Ik heb gewoon een simpele losse sidepull neuriem aan een gewoon hoofdstel zeg maar. Tweedehands overgenomen.

Ik heb nu bij een vriendin een hackamore besteld, die ga ik ook bij hem testen, maar is eigenlijk voor Vincent die neck-reining gewend is met een bit met scharen. Dat is voor hem een makkelijker overgang naar bitloos dan. Die moet ik ook echt met 1 hand rijden om er aan te denken dat ik tegen de hals moet sturen.

AlyssaFay
Berichten: 15
Geregistreerd: 27-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 23:08

Ik heb een Franse draver :) Illya d’avignere
Afbeelding

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 23:15

Aw, wat een leukerd!

Ik heb net in mijn andere topic gepost over vanavond, ik ben met Olímpio appels wezen halen bij een buurman 2 km verderop.
Rijdend heen en lopend terug.
Afbeelding

Afbeelding

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:34

Mijn draver (en ik) hebben afgelopen weekend na een half jaar weer in de ring, ons L2 debuut gemaakt. Met 195 en 192,5 punten, dus 3 winst.
Zondag de 13e staat het M1 debuut gepland. Heerlijk dier, het is een franse van timoko!

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:53

Zo, lekkere start in de L2.

fjordjes

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:15

Vandaag zat Yonker een beetje vast in z'n hals en wilde moeilijk loslaten. Grondwerk gedaan met hem en hij laat in de rest van z'n lichaam wel al steeds beter los. Afgelopen dinsdag was ie ook wat nukkig met rijden, toen wilde hij ook al niet los laten. Maar we zijn flink vooruit gegaan, zodra hij hij verder loslaat kunnen we gaan werken aan de galop onder het zadel. Ja daar heb ik dan ruim 2 jaar aan gewerkt maar liever dat het langzaam gaat en goed dan dat het allemaal snel gaat en niet goed z'n lijf, gebruikt.

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:51

Hier zondag lekker naar het bos gegaan, zo fijn een paard wat zo de trailer op loopt
Afbeelding


Afbeelding

De bilspieren zijn nog in ontwikkeling :x

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 21:24

Ik ben ook zo hoor yonkers, beter langzaam en meteen goed.

En zeker heerlijk, een paard dat makkelijk laadt. JackieLuca. Dan kun je nog eens ergens rijden waar je anders niet zomaar komt.

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 23:05

Lusitana schreef:
Ik ben ook zo hoor yonkers, beter langzaam en meteen goed.

En zeker heerlijk, een paard dat makkelijk laadt. JackieLuca. Dan kun je nog eens ergens rijden waar je anders niet zomaar komt.


Jaa zeker waar, vorige paard was heel lastig, aantal ongelukken gebeurd tijdens het laden, dus gaan voorlopig veel op pad met de trailer zodat ik wat minder gestresst word.


Wat voeren jullie je dravers? Ze staat nu een week bij mij, 24/7 op het land maar merk dat ze wel wat dun word. Heb nu dieet mix waar ze 2 kg per dag van krijgt, en 300 gr metazoa , maar ze word nog niet voller

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 23:10

Die van mij staat ´snachts op stal, net als de andere paarden die ik heb, en is de slankste. Maar ook ouder. Hij krijgt flink veel goed hooi en 2 plakken stro waar hij van eet, wat hij laat liggen komtgewoon bij het bed. De ene keer eet hij meer van het stro dan de andere keer. Dat is echt een extraatje.
Hij krijgt een halve kilo havervrij mix waarvan alles geplet en ontsloten is, dus licht verteerbaar en redelijk laag in proteïne.
Ze krijgen allemaal hetzelfde en de anderen zijn te dik...

Over het algemeen heb je meer aan goed hooi bijvoeren dan aan krachtvoer geven.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:38

Verhuizen is ook stressvol, alleen al het wennen aan andere kwaliteit eten :)

Mijne (25 jaar, pensioen, 24/7 buiten op track met schuilgaat) krijgt beperkt hooi ivm de andere dikkers in de groep, en daarnaast vaak nog los 1-2x per dag. Plus 1/2 kg Gastro+, zelfde schep Pavo InShape sinds kort, nog een bodem senior Priores totdat het op is, en een flinke bodem grasmix. Zou eigenlijk weer even moeten wegen omdat ik een andere voerschep heb en dat de gewichten veranderd.

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:46

Die van mij 10 jaar. We rijden voornamelijk kilometers buiten krijgt:
3x Per dag Flink wat voordroog hooi.

en 3x per dag handje lucerne & ong 200 gram Pavo Vital.

Verder krijgt hij wel veel Omega 369 Olie.

Ik kan hem niet veel krachtvoer geven ivm gevoellige buik dus voor vetten en energie krijgt die van mij veel olie.

Hij staat op stal.. Komt s'ochtends en s'middags/avond er uit. Dmv Molen/paddock/landje of uiteraard werken.

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:47

Kelly1992 schreef:
Die van mij 10 jaar. We rijden voornamelijk kilometers buiten krijgt:
3x Per dag Flink wat voordroog hooi.

en 3x per dag handje lucerne & ong 200 gram Pavo Vital.( edit die pavo vital is 200 grm totaal op een dag dus wel door 3 voerbeurten gedeeld :))

Verder krijgt hij wel veel Omega 369 Olie.

Ik kan hem niet veel krachtvoer geven ivm gevoellige buik dus voor vetten en energie krijgt die van mij veel olie.

Hij staat op stal.. Komt s'ochtends en s'middags/avond er uit. Dmv Molen/paddock/landje of uiteraard werken.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 10:37

Oja, ik zie olie voorbij komen.
Ik doe dus opvang van zielpootjes die bijna altijd heel mager aankomen en het geven van olie door het voer helpt enorm de spijsvertering verbeteren en aankomen. De vacht gaat er ook van glimmen.
Ik geef gewoon maisolie, dat raden de dierenartsen hier ook aan, maar elk soort keukenolie is prima!
Je hoeft in principe geen dure flessen speciaal spul voor paarden te kopen.
Je begint met een scheutje om te wennen (hoewel ze het mestal wel lekker vinden) en kunt tot ene kopje per dag voeren. Kan ook gewoon over ruwvoer als men geen krachtvoer geeft.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 10:51

Hier krijgt draverlief om de dag een hapje met VS200 vitabrok, 1/4 agrobs muesli, scheutje omega gold olie van de Paardendrogist, en op dit moment schepje luchtwegkruiden omdat hij weer wat last had na in maart/april veel stof op de paddock te hebben gehad.
Hij is zelfs momenteel van de maagsupport af en zie nog geen extra gapen etc. Staat momenteel 24/7 op de weide en doet het prima hierop.

Afbeelding

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 11:49

Mattie krijgt nu niets, behalve een klein handje CBD brok. Hij staat 24/7 op het gras nu, en is wel echt te stevig. Buiten extra beweging om kan ik alleen niet echt bedenken hoe ik hem verder af kan laten laten vallen. Nu van het land halen is geen optie, dus het is even wachten tot de winter.

Afbeelding
Week of 2 terug ongeveer. Helemaal verzopen na een regenbui. :')

fjordjes

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 11:59

Yonker krijgt onbeperkt hooi, 2x per dag vitalbix en van mij kruidenslobber met bodybuilder brok. En hij staat nog in de wei dus ook nog gras.

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 12:01

Hier ook een dikkerd,

Weide met graasmasker, s nachts hooi en metazoa superfit broxx timothee

Op de vs200 bleef ze wel dunner maar had echt minder energie.

Afbeelding

fjordjes

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 12:02

Yonker is niks te dik gelukkig, hij ziet er juist supergoed uit Afbeelding

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 14:58

Hee, Duplo, zie ik daar een FRA Supersingel? :D Hier ook gehad, was ik echt super tevreden mee, maar ineens ging ie heel erg kromtrekken. Echt jammer want Mattie deed het er super op.

Een graasmasker is natuurlijk een optie, ik ben alleen bang dat hij dan misschien net te weinig binnenkrijgt en dat vind ik met zijn gevoelige maag weer een eng idee.