[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:10

Wat leuk dat je foto's hebt. Ik kan van Mattie (Urbino Ludois) echt niks terugvinden qua koersfoto's. Nu was hij ook niet bijster succesvol. :') Van wat ik heb achterhaald, weet ik dat hij uiteindelijk door een longbloeding uit de koers is gehaald. Ten minste, die heeft hij toen niet gelopen, en daarna is hij niet meer uitgebracht. Daarover heb ik ook bericht gekregen van iemand die hem van 'vroeger' kent, die zei dat het besluit om hem volledig te laten stoppen, te maken kon hebben met zijn SI-gewricht. Kan ik me wat bij voorstellen, want dat blijft inderdaad een gevoelig punt bij hem. Voor nu doen osteo behandelingen en goed instappen het goed voor hem, maar zit er wel aan te denken om hem een keer te laten echoën.

Dit is er misschien ééntje, maar ik kan niet goed zien of het hem echt is.
Afbeelding
(met toestemming van fotograaf)


Afbeelding

Ik probeer het te zoeken in de aftekening van zijn achterbenen, maar nop.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:24

Ik heb wel een koersfilmpje van die van mij gevonden, maar helaas ook geen foto’s.
Volgens mij is ze uit de koers gehaald omdat ze te vaak in galop sprong. En ze was ook niet bijster snel.

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 23:58

marley93 schreef:
Wat leuk dat je foto's hebt. Ik kan van Mattie (Urbino Ludois) echt niks terugvinden qua koersfoto's. Nu was hij ook niet bijster succesvol. :') Van wat ik heb achterhaald, weet ik dat hij uiteindelijk door een longbloeding uit de koers is gehaald. Ten minste, die heeft hij toen niet gelopen, en daarna is hij niet meer uitgebracht. Daarover heb ik ook bericht gekregen van iemand die hem van 'vroeger' kent, die zei dat het besluit om hem volledig te laten stoppen, te maken kon hebben met zijn SI-gewricht. Kan ik me wat bij voorstellen, want dat blijft inderdaad een gevoelig punt bij hem. Voor nu doen osteo behandelingen en goed instappen het goed voor hem, maar zit er wel aan te denken om hem een keer te laten echoën.

Dit is er misschien ééntje, maar ik kan niet goed zien of het hem echt is.
[ [url=m/Q83t8r.jpg]Afbeelding[/url] ]
(met toestemming van fotograaf)


Als je het paard Urbino Ludois bedoeld, dan is het niet de bijgevoegde koersfoto. Die heeft nl nooit op Groningen gelopen. Van wie heb je toestemming gehad dan, omdat je erbij zet: toestemming van fotograaf. Dat ben ik nl en ik kan me niets herinneren.
Ik heb wel een aantal foto's van hem gevonden
Laatst bijgewerkt door Bonte op 24-05-20 00:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 23:59

Unseen schreef:
Ik heb wel een koersfilmpje van die van mij gevonden, maar helaas ook geen foto’s.
Volgens mij is ze uit de koers gehaald omdat ze te vaak in galop sprong. En ze was ook niet bijster snel.

Hoe heet die van jou dan?

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 00:00

Anoniem schreef:

Heb je ook Facebook, want als ik hier foto's neer zet, dan moet ik ze eerst weer ergens anders uploaden.
Dan kan ik ze via PB sturen op FB

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 00:24

Bonte schreef:
Unseen schreef:
Ik heb wel een koersfilmpje van die van mij gevonden, maar helaas ook geen foto’s.
Volgens mij is ze uit de koers gehaald omdat ze te vaak in galop sprong. En ze was ook niet bijster snel.

Hoe heet die van jou dan?


Ik heb je een pb gestuurd, maar het staat ook in mijn onderschrift en profiel. :)

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 07:47

Bonte schreef:
marley93 schreef:
Wat leuk dat je foto's hebt. Ik kan van Mattie (Urbino Ludois) echt niks terugvinden qua koersfoto's. Nu was hij ook niet bijster succesvol. :') Van wat ik heb achterhaald, weet ik dat hij uiteindelijk door een longbloeding uit de koers is gehaald. Ten minste, die heeft hij toen niet gelopen, en daarna is hij niet meer uitgebracht. Daarover heb ik ook bericht gekregen van iemand die hem van 'vroeger' kent, die zei dat het besluit om hem volledig te laten stoppen, te maken kon hebben met zijn SI-gewricht. Kan ik me wat bij voorstellen, want dat blijft inderdaad een gevoelig punt bij hem. Voor nu doen osteo behandelingen en goed instappen het goed voor hem, maar zit er wel aan te denken om hem een keer te laten echoën.

Dit is er misschien ééntje, maar ik kan niet goed zien of het hem echt is.
[ [url=m/Q83t8r.jpg]Afbeelding[/url] ]
(met toestemming van fotograaf)


Als je het paard Urbino Ludois bedoeld, dan is het niet de bijgevoegde koersfoto. Die heeft nl nooit op Groningen gelopen. Van wie heb je toestemming gehad dan, omdat je erbij zet: toestemming van fotograaf. Dat ben ik nl en ik kan me niets herinneren.
Ik heb wel een aantal foto's van hem gevonden


Oh, nee zie ik twijfelde al omdat ik zijn achterbenen niet kan zien (Of de aftekening hetzelfde was). Op de website staat dat de foto's gebruikt mogen worden mits het watermerk erop blijft staan. Excuus als ik het verkeerd heb geinterpreteerd, dat was natuurlijk niet de bedoeling.

Edit: wacht even want ik zie nu dat er op andere foto's van je ook een watermerk in het midden staat (ik dacht dat het om de naam in het hoekje ging) maar niet op deze. Deze foto heb ik via Google gevonden (linkje), ze zwerven dus ook rond zonder? :?
Ik kan even aan een mod vragen of de foto eruit kan, want ik kan het bericht niet meer aanpassen.

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:58

marley93 schreef:
Oh, nee zie ik twijfelde al omdat ik zijn achterbenen niet kan zien (Of de aftekening hetzelfde was). Op de website staat dat de foto's gebruikt mogen worden mits het watermerk erop blijft staan. Excuus als ik het verkeerd heb geinterpreteerd, dat was natuurlijk niet de bedoeling.

Edit: wacht even want ik zie nu dat er op andere foto's van je ook een watermerk in het midden staat (ik dacht dat het om de naam in het hoekje ging) maar niet op deze. Deze foto heb ik via Google gevonden (linkje), ze zwerven dus ook rond zonder? :?
Ik kan even aan een mod vragen of de foto eruit kan, want ik kan het bericht niet meer aanpassen.

Nee hoeft niet joh. Maar omdat je schreef dat je van de fotograaf toestemming had. Toen had ik zoiets van HUH? , maar mag wel, zolang mijn naam erin blijft staan. Deze heeft waarschijnlijk op een andere site gestaan, waar ik voor lever. Daar staat mijn naam alleen in de hoek.
Ik heb wel een aantal foto's van hem gevonden. Heb je FB, dan zal ik ze via PB sturen, als je dat leuk vind?

Wel vreemd dat linkje, want dat is volgens mij een verkoopadvertentie en dan zetten ze er een verkeerde foto bij??

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:46

Bonte schreef:
marley93 schreef:
Oh, nee zie ik twijfelde al omdat ik zijn achterbenen niet kan zien (Of de aftekening hetzelfde was). Op de website staat dat de foto's gebruikt mogen worden mits het watermerk erop blijft staan. Excuus als ik het verkeerd heb geinterpreteerd, dat was natuurlijk niet de bedoeling.

Edit: wacht even want ik zie nu dat er op andere foto's van je ook een watermerk in het midden staat (ik dacht dat het om de naam in het hoekje ging) maar niet op deze. Deze foto heb ik via Google gevonden (linkje), ze zwerven dus ook rond zonder? :?
Ik kan even aan een mod vragen of de foto eruit kan, want ik kan het bericht niet meer aanpassen.

Nee hoeft niet joh. Maar omdat je schreef dat je van de fotograaf toestemming had. Toen had ik zoiets van HUH? , maar mag wel, zolang mijn naam erin blijft staan. Deze heeft waarschijnlijk op een andere site gestaan, waar ik voor lever. Daar staat mijn naam alleen in de hoek.
Ik heb wel een aantal foto's van hem gevonden. Heb je FB, dan zal ik ze via PB sturen, als je dat leuk vind?

Wel vreemd dat linkje, want dat is volgens mij een verkoopadvertentie en dan zetten ze er een verkeerde foto bij??


Ja die site daar heb ik nu ook mijn twijfels bij. Ik heb geprobeerd er een beetje verhaal uit te maken met het weinige Frans wat ik weet icm Google Translate, en het lijkt een bemiddelingssite te zijn voor afgeschreven/gepensioneerde dravers en recreatie eigenaren. Maar hij zal dan toch niet verkocht zijn als recreatiepaard en vervolgens weer doodleuk de koers in worden gegooid? (En inderdaad dus een verkeerde foto.)
Er zit nog wel een of ander Frans documentje bij zijn paspoort wat ervoor zou zorgen dat hij nog zou kunnen starten ofzo? Ik ben eerlijk gezegd totaal niet thuis in de drafsport, maar ik kan zo wel even een foto maken en misschien kunnen jullie er wijs uit worden.

Supertof als je foto's van hem wil sturen! Ik doe je een PB. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:15

Bonte schreef:
[naam] schreef:

Heb je ook Facebook, want als ik hier foto's neer zet, dan moet ik ze eerst weer ergens anders uploaden.
Dan kan ik ze via PB sturen op FB

Ja heb ik, waar kan ik je op contacten? :)

Leuk Marley dat je fotos krijgt van je knapperd! :D Vind zulke koers fotos echt leuk om te zien.
-
Ben ik verliefd op mijn paard... Neeeeee O:)

Afbeelding

[naam] begint helemaal tot rust te komen... Hij is er precies 2 weken nu. Zo fijn om hem zo relaxed en tevreden te zien. <3

Afbeelding

Hoe gaat het met jullie toppers? En met de warmte? Ik moet zeggen dat ik 't hier in het bos behoorlijk benauwd vind.

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:05

Dat roze lipje is echt te schattig. <3
Hier staan ze lekker op het land, dag en nacht. Het is daar goed uit te houden, beter dan rond stal bij ons. Daar is het inderdaad pittig warm, s'ochtends al. Maar in de wei staat een lekker briesje.

Ik heb gisteren de foto's gekregen, zal ze binnenkort uploaden. Het is echt een mega verschil met hoe hij er nu bij staat. Zit alleen midden in een verhuizing en ik heb de foto's nu op mijn telefoon dus moet even de tijd ervoor hebben.

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:38

WOOOW! Er is een forum voor dravers? **\O/**
Kan ik er nog bij komen om mee te praten? :D

Meet mijn knappe paardje;

Afbeelding

Het is knappe, pas net 5 jarige merrie van nu al 1.72 meter. Maar ze groeit nog hard *\%/*
Ik heb haar nu bijna 2 jaar. <3

We houden heel erg van springen.
Afbeelding

Doen vaak mee met fotoshoots :D
Afbeelding

Oh en we deden laatst voor het eerst mee met een online dresuur wedstrijd :)F

Afbeelding

Zo dat was onze 'korte' introductie. :o

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:59

Welkom! Leuk! En wat een grote!

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 15:19

Zo hee, die heeft gewoon 12 cm schofthoogte op de mijne! :wow:
Wat een knapperd! De rode set staat jullie echt leuk, ook. :D

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 15:27

Jaa, ze is zeker groot! <3

marley93 schreef:
Zo hee, die heeft gewoon 12 cm schofthoogte op de mijne! :wow:
Wat een knapperd! De rode set staat jullie echt leuk, ook. :D


Haha dankje! Ik hou enorm van de kleur rood, dus heb veel verschillende rode setjes :=

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 15:33

Rood is gewoon tof.
Mattie heeft een rode pad, voor buitenritten rode springschoenen, en ik heb daarbij een rode rijbroek. Daarbij moet ik nog even een mooie zwarte polo ritselen.
Voor les wil ik graag een rode polo voor boven een zwarte rijbroek. Dan heeft ie ook zwarte springschoenen dus is het allemaal iets minder 'in your face' rood, zeg maar.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 15:34

marley93 schreef:
Zo hee, die heeft gewoon 12 cm schofthoogte op de mijne! :wow:
Wat een knapperd! De rode set staat jullie echt leuk, ook. :D


En 30 meer dan de mijne. :')

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:42

Wisselt het ook niet vanuit welke lijn een draver komt? Weet niet of ik het zo goed zeg hoor, maar ik bedoel zeg maar een Franse, Zweedse, Amerikaanse, etc.
Dus is bijvoorbeeld een Zweedse draver standaard hoger, of juist kleiner...

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:02

Vroegâh :D was het vrij simpel, Amerikaanse waren wat kleiner, Fransen waren kastelen. Maar tegenwoordig lopen er ook veel grote Amerikanen rond, en kleine Franse. Dus , tsja :+ niet echt meer een peil op te trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:16

Zo das een grote immanuela! Leuk dier joh <3

Ohhh setjes! Ik moet nog beginnen met een collectie. Op de een of andere manier vloeken mijn kleren altijd met [naam] zijn dekjes. Maar ach, als het maar functioneel is. :)) Heb wel al een beetje gezocht naar matchende hemdjes of polo’s of t shirts. Maar het was het steeds net niet. Dat vind ik dan nog erger dan 2 totaal verschillende kleuren :=

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:18

Heerlijk gezwommen vandaag!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:31

Dit is dan weer een grote franse! :D Stiekem hoop ik dat ze minimaal de 1.75 nog haalt. 1.80 lijkt moeilijk maar wie weet. *\o/*

ELUNA schreef:
Heerlijk gezwommen vandaag!
[ [url=m/QT1Fas.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yYNl1e.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AS4o7b.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh super leuk! En wat een leuke foto's! <3


Flew schreef:
marley93 schreef:
Zo hee, die heeft gewoon 12 cm schofthoogte op de mijne! :wow:
Wat een knapperd! De rode set staat jullie echt leuk, ook. :D


En 30 meer dan de mijne. :')


Oh wauw, 30 cm?! :') Ik dacht zelf vroeger dat dravers sowieso groot waren door mijne. Maar alle andere dravers die ik leerde kennen waren pony formaat. :j En ja, nog een manege paard die zo'n 10cm kleiner is. Maar voor de rest alleen maar kleintjes :=

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 07:23

@Pernilla Oh ja herkenbaar, die net niet matchende kleuren. :') Volgens mij is de meest makkelijke kleur nog Navy, maar dat knalt niet zo mooi. O:)

@Eluna Wat heerlijk! Ziet eruit alsof ze er echt plezier in heeft! :D

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:16

@Immanuela: die van mij is wel extreem klein hoor. Zo klein heb ik ze (als volwassen paard) ook niet vaker gezien. Mijn andere draver is 1.54, dat is wel redelijk standaard denk ik.