[Volg] Koersdravers: Wij draven 2021 in vanaf pag 18!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BregtjeK
Berichten: 50
Geregistreerd: 26-02-20

Re: [VOLG]snelheid op Bokt, volg onze koersdravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:56

Gaaf om te zien hoe verschillend de paarden zijn en wat de aandachtspunten zijn in de drafsport. Gaaf om de achtergrond en voorbereidingen zo te kunnen volgen. Zo’n leuk topic dit!
Ik wens jullie sowieso een heel goed wedstrijd seizoen toe!

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 14:21

Wat heeft Juuleke grote oren ! :wow:

Die foto's van Kliko ook. Heerlijke grapjas :')

3 heel verschillende paarden voor dit jaar dus. Dat houdt een mens scherp 8-)

Heel veel succes en plezier !

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:48

Juultje <3

(Je kent mijn voorkeur voor Amerikaanse merries met divagedrag hè).

Ivar komt er ook wel. Zo'n kap hebben meer mensen positieve ervaringen mee. :j

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 17:27

Leuk al die reacties en meelezers. Ik heb altijd het idee dat het niet zo boeiend is om te lezen omdat we niet aan de lopende band winnen dus leuk om te zien :o

Maar juist dat sleutelen aan verschillende paarden is zo leuk! Als je iets leert van dravers trainen is dat je nooit alles weet :') .

Dit is Juul als jaarling, ze heeft altijd van die vreselijke oren gehad :+
Afbeelding

Ze is inderdaad een Diva! Maar ze is niet ' zuur' . Ze weet gewoon zelf alles beter haha. Van de week brak ze uit bij ons bij de uitgang van de drafbaan, mijn vader bleef tegensturen, loopt ze zo een berg zand op. En dan staat ze daar half boven op. Denkt: ' Nee dit bedoelde ik niet' en loopt weer door :') .

Ze zet nooit door, ik vertrouw haar echt. Maar het is bij haar een dunne lijn tussen haar soms laten weten dat ze even moet doen wat we vragen en haar niet ' respectloos' behandelen naar haar gevoel.

Ivar en Kliko kun je veel meer ' beledigen' / pushen. Maar dat is vooral bij Kliko ook veel meer nodig, Juul gaat toch wel voor 110%. Kliko doet liever 50% haha!

Juul is van Zola Boko, Jinuck die we hebben staan ook, die is ook een beetje maffig. We horen dat meer terug over deze hengst, maar dat hoor je altijd pas als ze 3/4 zijn :+ . Jinuck was zo'n draak met inspannen, die heet geen Jinuck meer maar Engnek :o .

Jinuck echter toont nu als 4 jarige nog bijna geen snelheid en lijkt veel minder getalenteerd dan zijn halfzusje Juul. Dus daar deel ik verder niet zoveel van :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 17:40

Ik vind je posts juist interessant om te lezen doordat het geen paarden zijn die bijna voorgeprogrammeerd zijn en feilloos al hun koersen doorlopen. :P Dat is makkelijk als je er elke dag mee bezig bent en je er je brood mee moet verdienen, maar ik vind dit als "omstander" interessanter. :j

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG]snelheid op Bokt, volg onze koersdravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:26

Wat een leuke updates weer Ruitje! Ik volg graag weer mee dit seizoen. Vorig jaar voor het eerst op een duosulky een rondje mee mogen rijden, als 'prijs' voor een quiz van onze vereniging. Wat een doodenge maar fantastische ervaring!
En nu heb ik net een 4-jarige uitgekoerste Franse draver gekocht, wat een heerlijk lief dier en zo enthousiast en leergierig! Ik had al een 'papierloze' draver van nu 26 jaar en ik ben nu opnieuw verliefd geworden op het ras. <3

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:47

Gelukkig zijn die oren niet blijven groeien :=

Die Jinuck zou ik als springpaard verder mee gaan. Dat ligt 'm beter zo te zien :D

fleurtjeuh
Berichten: 10317
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: [VOLG]snelheid op Bokt, volg onze koersdravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:50

Zo leuk om de updates te lezen!
Ik blijf in ieder geval meelezen!

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:23

Wat een heerlijke updates weer Cathy! Benieuwd wat 2020 voor jullie gaat brengen *\o/*

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 23:48

Pandora2 schreef:
Gelukkig zijn die oren niet blijven groeien :=

Die Jinuck zou ik als springpaard verder mee gaan. Dat ligt 'm beter zo te zien :D


Kopen :D ? Hij is onder het zadel beleerd en dan best braaf! Sprongetje gaan we denk ik doen als hij echt talentloos blijkt te zijn. Hij gaat de 1.70 wel halen denk, dus we geven hem nog even de tijd :)

Unseen schreef:
Wat een leuke updates weer Ruitje! Ik volg graag weer mee dit seizoen. Vorig jaar voor het eerst op een duosulky een rondje mee mogen rijden, als 'prijs' voor een quiz van onze vereniging. Wat een doodenge maar fantastische ervaring!
En nu heb ik net een 4-jarige uitgekoerste Franse draver gekocht, wat een heerlijk lief dier en zo enthousiast en leergierig! Ik had al een 'papierloze' draver van nu 26 jaar en ik ben nu opnieuw verliefd geworden op het ras. <3


Wat super tof dat je weer voor een Draver bent gegaan! Ga je die ook inspannen? Kan je zelf ook opweg met de duo :D

Mkango schreef:
Ik vind je posts juist interessant om te lezen doordat het geen paarden zijn die bijna voorgeprogrammeerd zijn en feilloos al hun koersen doorlopen. :P Dat is makkelijk als je er elke dag mee bezig bent en je er je brood mee moet verdienen, maar ik vind dit als "omstander" interessanter. :j


Leuk om te horen!

@ Fleurtjuh en Miranda: Leuk dat jullie volgen :D !

Vandaag de kap voor Ivar opgehaald, het is deze:
http://www.fenwickfarm.com/products/products.aspx?id=19



Ervaringen die ik op de koers hoor zijn enorm wisselend. De ene trainer is fan en zegt dat de paarden vele malen rustiger zijn , de ander heeft hem na 1 gebruikt te hebben in de kast liggen :+ .

Ben benieuwd of het wat doet :)

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2020 in vanaf pag 12!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 03:02

Leuk, Volg jullie weer. Succes in 2020!

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 12:14

ruitje schreef:
Unseen schreef:
Wat een leuke updates weer Ruitje! Ik volg graag weer mee dit seizoen. Vorig jaar voor het eerst op een duosulky een rondje mee mogen rijden, als 'prijs' voor een quiz van onze vereniging. Wat een doodenge maar fantastische ervaring!
En nu heb ik net een 4-jarige uitgekoerste Franse draver gekocht, wat een heerlijk lief dier en zo enthousiast en leergierig! Ik had al een 'papierloze' draver van nu 26 jaar en ik ben nu opnieuw verliefd geworden op het ras. <3


Wat super tof dat je weer voor een Draver bent gegaan! Ga je die ook inspannen? Kan je zelf ook opweg met de duo :D


Hahah nou dat weet ik nog niet! Ik ga haar eerst in alle rust onder het zadel verder beleren. Dan kunnen we lekker samen het bos in. Lijkt me wel vet hoor, maar met mennen heb ik totaal nog geen ervaring!

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2020 in vanaf pag 12!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:46

Dat laatste filmpje! Wat een bijzondere reactie elke x! Lijkt wel of hij juist op jouw stem zo gek gaat doen! :=

BregtjeK
Berichten: 50
Geregistreerd: 26-02-20

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2020 in vanaf pag 12!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 18:06

Kom je komende tijd ook nog starten in Wolvega?

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 18:37

Benoite schreef:
Dat laatste filmpje! Wat een bijzondere reactie elke x! Lijkt wel of hij juist op jouw stem zo gek gaat doen! :=


Zou zomaar kunnen, hij moet altijd van alles van mij en dat vind hij niet perse leuk :') .

@Bregtje, we werken nu op naar Duindigt, mogelijk als de uitschrijvingen goed zijn ook Wolvega. Daar zouden Ivar en Juul wel uit de voeten kunnen denk ik maar gaat te hard voor Kliko daar :)

BregtjeK
Berichten: 50
Geregistreerd: 26-02-20

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2020 in vanaf pag 12!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 18:51

Oke zou ik wel leuk vinden aangezien wij daar regelmatig bij zijn (Wolvega) en als we niet kunnen het online kijken via de livestream.

Lopen nog niet zo lang mee, sommige dingen zijn nog abracadabra.

Kan jij misschien uitleggen wat de codes binnen de cirkels betekenen? Afbeelding

Bvd

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 19:11

Falco du fief heeft als snelste tijd ooit 16.1 gelopen( grote getal achter zijn naam) .

In dat vak staat alle informatie van zijn laatste koersen.

Eerst de datum, dan de baan( W=Wolvega) , dan of hij bij de eerste 5 zat( daar zit precies een streep door maar volgens mij heeft hij niet super gelopen )

Dan de tijd die hij liep, daaruit kan ik opmaken dat hij wel in vorm is want hij loopt zijn record 5 starts geleden en loopt daar steeds bij in de buurt qua tijd.

Dan A= autostart
B=Bandenstart

Dan de afstand, paard loopt vooral langere afstanden( 2100 of 2600 meter)

Dan het bedrag wat je terug krijgt als hij zou winnen en je had 1 euro ingezet. Dat laat opzich wel wat boeiends zien want de wedders hebben wisselend vertrouwen. Hoe lager het bedrag hoe meer wedders er op hem ingezet hebben.
Soms is er inside information( bijv. Wisseling in ijzers of aanspanning) naar buiten gekomen, of soms had een paard wel een goede indruk achter gelaten ookal zat hij niet bij de eerste 5. Dan willen ze nog wel eens geld erop zetten. Laatste koers was het vertrouwen weer minder :) .

Dan de afkorting van de rijder.

Je laatste vak is hoe hard de winnaar van die koers liep. Je kan natuurlijk 5e worden op 1 lijn met de winnaar en bijna even hard lopen, of 5e worden 20 meter achter de winnaar. Alleen hoeveelste hij is geworden zegt minder dan de tijd ten opzichte van de winnaar.

Is het duidelijk zo, is lastig uitleggen haha :o

Als ik er aan denk zal ik het zeggen als we naar Wolvega gaan!

BregtjeK
Berichten: 50
Geregistreerd: 26-02-20

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2020 in vanaf pag 12!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 19:17

Bedankt! Die 16.1, is dat kmh? Wordt tijdens elke wedstrijd de snelheid per paard opgenomen?

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2020 in vanaf pag 12!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 19:22

Ja, er is altijd een officiële tijdwaarnemer. De tijd loopt op het moment dat de starter met de vlag zwaait en stopt als je door de finish komt.

Ze klokken de hele koers en rekenen dan om naar hoe lang hij liep over een kilometer gemiddeld. Dus dit paard liep een minuut en 16 seconden over een kilometer :)

Geloof ik, ga nou weer twijfelen of ik het goed uitleg :') . Er lezen vast mensen mee die mij corrigeren als het anders is :+

BregtjeK
Berichten: 50
Geregistreerd: 26-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 20:16

Cool. Echt leuk om te leren begrijpen wat er staat.
Ik heb de foto even opnieuw gemaakt, nu zonder lijntjes.

Afbeelding


Dus naam, snelste tijd per km ooit, wel of geen ijzers en de pikeur in hoofdbalk,
data laatst gelopen races, baan, plaats, behaalde tijd in die races, autostart of bandenstart, lengte afgelopen races, prijzengeld (maar dat veranderd toch vlak voor de race door het wedden?), afkorting van de rijder, tegen wie het paard gelopen heeft de afgelopen vijf wedstrijden. Ik snap alleen die allerlaatste tijden niet. Is het getal in de balk kmh en het laatste getal de totale tijd voor het lopen van de hele wedstrijd?

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 20:21

BregtjeK schreef:
Cool. Echt leuk om te leren begrijpen wat er staat.
Ik heb de foto even opnieuw gemaakt, nu zonder lijntjes.

[ [url=m/xUxnX1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dus naam, snelste tijd per km ooit, wel of geen ijzers en de pikeur in hoofdbalk,
data laatst gelopen races, baan, plaats, behaalde tijd in die races, autostart of bandenstart, lengte afgelopen races, prijzengeld (maar dat veranderd toch vlak voor de race door het wedden?), afkorting van de rijder, tegen wie het paard gelopen heeft de afgelopen vijf wedstrijden. Ik snap alleen die allerlaatste tijden niet. Is het getal in de balk kmh en het laatste getal de totale tijd voor het lopen van de hele wedstrijd?


Niet prijzengeld, maar wat de côte waar hij op stond op het moment dat de keors begon. Daar kan je een beetje uithalen hoeveel er op hem werd gewed.
Die laatste tijd is wat de winnaar van de koers liep. Daar kan je dan weer uithalen hoe ver hij achter de winnaar binnen kwam.

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 20:23

Nee, het laatste getal helemaal rechts is wat de winnaar liep.

Dus op 27-12 liep Falco 16.1 en de winnaar( Velten Red Red Red) liep 14.9 . Dus Falco liep iets meer dan een seconde langzamer per KM dan de winnaar.

Waar jij prijzengeld zegt moet je zeggen: De Cote.

De Cote is hoe populair een paard was bij de wedders.

Een favoriet staat soms op 2 euro. ,( of minder) Dus voor elke euro die je op hem inzet krijg je 2 euro.

Falco stond 1 keer 17 euro aan de cote, dan zijn er dus wat mensen die wel vertrouwen hebben maar hij staat ook wel eens 59 ( is 59 euro terug voor elke ingelegde euro )

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2020 in vanaf pag 12!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 20:24

Wendy was me voor :+

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 20:28

BregtjeK schreef:
Bedankt! Die 16.1, is dat kmh? Wordt tijdens elke wedstrijd de snelheid per paard opgenomen?

Dit is de tijd die het paard nodig heeft om 1 kilometer af te leggen.

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 20:56

Moet je de eerste tijd dan lezen als 1.16,1?

Soms zou ik weleens willen dat je een post kunt 'vastzetten' om het later terug te kunnen lezen zonder te hoeven zoeken. Dan had ik dat kunnen doen met jullie uitleg.