Of je schrikt even..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EnelyaT

Of je schrikt even..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 10:30

Okey..
Dit was even schrikken voor me gisteren..
Maar hier komt 't:

Ik was gister bij mijn vriend, en mijn moeder belde me op. Of ik al zat? Ja, ik zat al.
Nou, zei ze, dan begin ik maar eens met vertellen..
Toos belde net, dat ze Kissmyra gaan verkopen. Ze zeiden dat ze onhandelbaar geworden is.
Dus ik, lijkbleek, zie haar al bij een handelaar, en daarna slager terechtkomen ..

Zegt mijn moeder: wat komt er nu in je op?
Ik zeg: ja, terugkopen!! Ik voed haar wel 'opnieuw' op hoor!
Zegt mijn moeder: ja dat vond ik ook. Ik zal je pa terug laten bellen.

We hebben ze nog niet kunnen bereiken, maar nu gaan we Kiss dus terugkopen!

Even erbij: Toen ik 13 was, heb ik een eigen pony gehad. Kissmyra. Ik heb haar vanaf haar 3, en tot haar 7 gehad. Ik heb haar van helemaal niks, naar de L1 gereden, terwijl ze thuis wel M1 liep.
Ik kon zonder halster, zonder zadel, zonder iets met haar door de wei rijden.
Altijd superbraaf.
Het is wel een pony met een gebruiksaanwijzing, en dat hebben we verteld toen we haar verkochten. Ik mocht mijn wedstrijden afrijden, en zolang ik haar nog reed, ging het goed. Ze stond niet meer thuis, maar ik reed er nog wel een paar keer per week op.
En toen.. Na mijn laatste wedstrijd (wel lekker 3e met veel punten), hebben ze haar verhuisd. Zonder iets te laten weten. Het is niet verplicht, maar wel net zo netjes.
Na die verhuizing, mocht ik haar niet meer zien. Als ik belde was er altijd een smoesje.

Kissmyra is nu ook ziek. Ze heeft iets van een verkleinde linker eierstok en ook iets met haar rechter.
Ze is nu bijna altijd hengstig, maar daar ging ze juist zo goed van lopen.

Nouja, ik wou het even laten weten, ik vind het wel gaaf dat ze terug komt, maar ik vind het vreselijk dat ze het zo ver hebben laten komen!!
Ik heb altijd mijn hulp aangeboden, en ze hebben het altijd afgeslaan.
Ik heb mijn best gedaan, maar als ze nu terugkomt, gaat ze NOOIT meer weg!

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 10:55

Ik hoop dat ze dan ook wel meewerken met het terugkopen. Ik wens je daar iig veel succes mee.

Mama_Suus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:00

Ik hoop voor je dat je der terug kan kopen meid, Zoiets is helemaal niet leuk, ik wens je heel veel succes met alles

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 11:05

dank jullie wel

Ik vind het echt vreselijk, ook dat ze dan zeggen dat ze onhandelbaar is, dat is ze alleen voor hun..
Mijn vader heeft het al over een nieuwe stal bijbouwen, dus ik denk/hoop heel hard, dat het goed komt

mel14191

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:09

jaja ik lees hier ook mee ze moet echt terug komen hoor!

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:14

Waarschijnlijk zal ze wel willen dat jij haar terugkopt, anders zou ze niet bellen( of is Toos iemand anders?)
En als ze 'onhandelbaar' is zal niemand haar zo snel willen hebben, dat is voor jou gunstig!
Heel raar dat die mensen opeens niet meer wilden dat je kwam, het heeft ook niet veel goeds opgeleverd...
Ik hoop maar dat het allemaal lukt en dat ze weer snel bij jou is!
Succes!

obelixje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:48

Hee Lis,
wat een verhaal zeg! had ik helemaal niet verwacht! Maar het zou wel top zijn als je haar weer terug kunt kopen. Kiss en jij horen toch wel een beetje bij elkaar De laatste paar maanden dat je haar thuis had gingen ZO goed! Erg jammer dat het niet klikte tussen het meisje en de pony, maar ja, zoiets kan natuurlijk gebeuren.
Ik ga heel hard voor je duimen, zodat je pony weer terugkomt op haar oude vertrouwde plekje!!
Succes!
x

Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:51

hopelijk kun je haar terug kopen

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:56

Ik hoop voor je dat je haar terug kan kopen!! Ook heel fijn van je ouders dat zij dit ook zouden willen zoals ik begrijp.
Succes!!

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:00

Heel goed dat je haar terug koopt!!
Ik raad je aan om direct de osteopaat te bestellen. Die kan je wellichthelpen met die hengstigheid. het kan maar zo zijn dathet ergens anders vandaan komt. Mijn merrie was altijd hengstig. zomer en winter 2 weken hengstig 1 week niet en zo maar door. Na de eerste behandelijk van de osteopaat is ze heel normaal hengstig!!
Ik denk dat het geen overbodige luxe zou zijn zeker omdat het paard het een en ander meegemaakt zal hebben.

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:01

Ik hoop ook dat je haar terug kan kopen.. Heel veel sterkte!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:33

Gelukkig dat ze weer terugkomt..dan kan je haar weer beter maken en weer fijn verzorgen en rijden. Beetje stomme mensen eigenlijk...dat ze jou er niet meer bij lieten en niet zeiden waarheen ze verhuisde. Maar succes met haar !!

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:37

Ik hoop voor jou dat ze terug komt maar weet je..
Ik had dit eigenlijk al verwacht,
Uit verhalen van jou maakte ik op dat het meisje bang was en niet zo goed Kiss aankon..
Maar eind goed al goed hoop ik voor je!!

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:44

Ik hoop ook voor je dat alles weer goedkomt! Succes!

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 14:32

Bedankt voor al die lieve reacties!
@ Oosterhoff --> Die osteopaat is wel een goed idee, ik zal mijn ouders ervan op de hoogte brengen

We hebben ze nog steeds niet te pakken gekregen.. Mijn moeder denkt ook dat ze belde met de hoop dat wij haar terugwilden (net als MirandaFuego zei). Maar mijn vader wou natuurlijk eerst overleggen..
Dalijk nog even proberen te bellen..
Toos (de eigenaresse van Kiss nu) is heel eigenwijs.. Dat wisten we al voor we haar verkochten..
En het meisje is er nu bang van.. Tja, ik heb mn hulp aangeboden..

En Juut; we horen inderdaad wel bij elkaar hé?

Oowh, ik heb heel de nacht niet geslapen, ik hoop zo dat ze terugkomt!
Enne, ze hebben dr flink verne*kt.. *mijn moeders woorden*
Ze kan nu niet eens meer normaal aan een halstertouw meelopen..
Ze krijgen haar niet eens fatsoenlijk opgezadeld.. Toen we haar verkochten, liep ze nog prijzen&winstpunten in de L1!

pony toch..

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 15:36

Ik heb net gebeld, en ze namen op.

Ik moet mijn vader morgen terug laten bellen, want ze hadden misschien al iemand.

Ik wil niet dat ze naar iemand anders gaat, het beestje is zo eenkennig als het maar zijn kan!
(zelfs de masseur zei dat...)
Ownee, ze mag echt niet aan iemand anders verkocht worden hoor!!!

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:40

oh, ik blijf dit even volgen, ik hoop zo dat jij haarvterug krijgt. Arme arme Kiss...

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:41

dat hang ter toch maar net vanaf wie die ander is? Denk niet meteen het ergste hoewel je je er waarschijnlijk op hebt verheugd. Misschien zijn het prima mensen die het goed voor hebben met je pony. Als je echt denkt dat je de enige bent die hem alle goeds kan geven waarom had je hem dan verkocht?
Echt niet banketstaaf bedoeld!! Een ander kan ook veelliefde en vertrouwen aan je paardje geven. Iemand die zo'n paard koop die ziet er iets in en zal er alles aan doen om er een bruikbaar paard van te maken. tenzei en dat is natuurlijk de ergste gedachte...... Ik schrijf hem hier maar niet op.

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:42

Nou, het kan ook zijn dat ze dat maar gewoon zeggen omdat ze de prijs op willen drijven....
Als ze niet eens meer aan het halster mee wil lopen denk ik niet dat iemand haar makkelijk zal kopen, het is toch een pony dus ik neem aan voor een meisje, niet veel ouders willen dat hun dochter op zo'n wilde pony komt te zitten!
Ik hoop echt voor je dat het gaat lukken, heel veel succes!

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 15:48

Ik denk dat ze het niet zei om te prijs op te drijven. Zo zijn ze nu ook weer niet..
Maar kijk oosterhoff:
Ik heb die pony vanaf mijn 3. Ik ben er enorm aan gehecht. We hebben haar verkocht aan die mensen, omdat we wisten dat ze het er goed zou krijgen. Ze heeft het er ook goed, er wordt zeker niet slecht voor haar gezorgd..
Máár, het bleek nu wel, dat ze gewoon een gebruiksaanwijzing hebben. Als ze zich zo slecht gedraagt, moet je haar op een 'bepaalde' manier aanpakken. Als je dit niet doet, wordt het alleen maar erger. Ik weet hoe ik haar moet behandelen.
Ik zeg niet dat ik de enigste ben, maar ik weet in ieders geval zeker dat ze het bij mij goed krijgt. En ik weet niet waar ze terecht komt!
Maar ik moet nu naar huis.. Ik laat wel iets horen, als ik meer weet

Iig bedankt voor alle lieve reacties!

Yesterday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:09

nou maar hopen dat het toch niet verkocht wordt aan die andere mensen,, maar aan jou!!!

Lau_Ra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:24

ik duim voor je dat je haar weer terugkrijgt!

OemmiejO

Re: Of je schrikt even..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:25

Ahh hopelijk krijg je dr weer terug.
*Gaat ook voor je duimen!!

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 17:22

MissEvil schreef:
Ik denk dat ze het niet zei om te prijs op te drijven. Zo zijn ze nu ook weer niet..
Maar kijk oosterhoff:
Ik heb die pony vanaf mijn 3.

Ik bedoel natuurlijk niet vanaf mijn 3, maar vanaf haar 3.
En lief dat jullie duimen!

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 17:46

Ik heb net bericht gehad, van mijn vader..
Hij heeft ze vanmiddag aan de lijn gehad, en ze is aan ons verkocht!!
Mijn meisje komt weer terug naar huis

Nu nog afwachten, in welke staat ze verkeerd..
Ik hoop dat ik haar vrij snel weer de oude heb..

Maar godzijdank zeg.. Ik zag het al helemaal foutgaan..