Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Raimondlover schreef:kheb veel ernaar gekeken en gelezen en laatst naar een clinic ' communiceren met je paard' geweest..ik weet hoe het in elkaar steekt
Nancy_evita schreef:*wacht op reactie van Cassidy
Tieneke schreef:Man man, het is toch niet dat als je weet hoe iets werkt, je geen tips meer kan/mag vragen?!? Niemand kan iets 100% perfect. Justine Henin is wereldtop, toch heeft ze nog een coachOm even een banaal voorbeeld te geven, waar het eigenlijk wel op neerkomt...
De TS vraagt niet om een hoop gezeur, wel om tips!!! WEES BLIJ dat ze om tips vraagt, er zijn zoveel mensen die het gewoon doen zonder iemand erbij te betrekken!!!
Raimondlover schreef:Hoi allemaal,
vandaag de dag heb ik voor het eerst met mijn pony een join-up gedaan. Dit omdat het vertrouwen toch nog niet helemaal bevestigd is en hij heel erg onzeker is.
Ik heb hem eerst even in het afgezette stuk op mijn stem een kwartiertje los laten lopen in stap, draf en galop enz. Daarna ging ik op de grond zitten en maakte me heel klein.
Ook had ik snoepjes op zak, hij moet leren dat naar mij toe komen een fijne ervaring is ipv een slechte.
Vrijwel snel kwam hij naar mij toe, maar liep ook wel vlug weg nadat hij 1 snoepje had gehad.
Daarna duurde het even voor hij weer kwam en toen hij een tijdje bleef ben ik rustig gaan staan, met mijn hoofd gebogen en schouders naar beneden. NU begon ik te lopen en hij volgde en ik bleef net zolang lopen tot ik toestemming had bij hem te komen. Nu ging ik hem betasten, maar toen ik bij z'n eerste achterbeen was liep hij weg.
Toen weer gewoon met lopen begonnen en bleef af en toe opnieuw proberen.
Toen ik ruim drie kwartier bezig was geweest toonde hij steeds minder intresse, hij liep nog wel achter me aan richting uitgang. Volgende keer doe ik het gewoon weer, net zolang tot ik hem helemaal betasten kan en hij rustig blijft staan.
iemand nog tips?
ijslanderfan schreef:Dit is geen join up
Maar wel goed dat je het probeert