Gup is overgenomen door de verzekering...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Princess

Gup is overgenomen door de verzekering...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 21:07

vandaag was die brief daar, het verlossende woord, ik had eigenlijk verwacht dat ze haar niet zouden overnemen, ze is nog maar 3 maanden kreupel(peesblessure) en in juli helemaal goedgekeurd, ze ging de goede kant op maar na een val erg verslechterd en werd niet beter, een operatie was een optie maar het zou terug kunne blijve kome, het bleef een zwakke plek, toen besloot ik tot afkeuren over te gaan de DA zei nog ik wil me best gaan doen maar ben bang dat de verzekering dit niet doet aangezien je nog in een te vroeg stadium zit.
Maar vandaag kwam het bericht dat ze het wel doen, ik moest huilen en lachen tegelijk, een opluchting, maar ook een verdriet logisch.....
ik wist eigenlijk al dat ik me paard kwijt was, dat het nooit meer helemaal goed zou komen, dat vond ik al erg genoeg, erbij kwam dan dat ik misschien al me gespaarde en geleende centjes ook kwijt zou zijn....
het is beter zo, zo heeft ze ook geen leven want ze verveelt zich dood....
dag lieve gup
Afbeelding

Twinklebel

Re: Gup is overgenomen door de verzekering...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:20

Sterkte, ik weet wat je voelt. Ook mijn paard is vorige week afgekeurd door een peesblessure, na acht maanden stappen. Morgen wordt het rapport door de verzekering beoordeeld, maar ik hoef niet bang te zijn dat ze moeilijk gaan doen. Haar pees is bijna door.

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:13

Bah wat naar.
Sterkte.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:21

ik snap het niet helemaal, begrijp ik het goed dat de verzekering haar heleemaal van jou overneemt en dus ook weg haalt bij je?
Ik heb er nooit mee te maken gehad en snap het daarom niet zo goed.

ik merk wel dat het een verdrietig stukje tekst is dus veel sterkte ermee. Ach gut

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:27

sterkte allebei ,Gino mijn draver is vorig jaar juli ook opgehaalt door de verzekering.

ook een peesaandoening,na mnd stappen en regelmatig terug naar de kliniek voor foto`s was er bij hem ook niets meer aan te doen.

het is hard en erg moeilijk om deze beslissing te nemen maar voor het paard wel de beste.

met pijn leven is ook geen optie!

ik heb weer een ander paardje waar ik heel blij mee ben,en Gino...die zit in mijn hart.

...rust zacht...pikkie van me!

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 11:57

Carolinef schreef:
ik snap het niet helemaal, begrijp ik het goed dat de verzekering haar heleemaal van jou overneemt en dus ook weg haalt bij je?
Ik heb er nooit mee te maken gehad en snap het daarom niet zo goed.

ik merk wel dat het een verdrietig stukje tekst is dus veel sterkte ermee. Ach gut

Ik krijg al me geld terug(het bedrag waar ik me paard voor verzekerd heb) en de verzekering neemt het paard dan over en (klinkt hard en is het ook) brengt haar naar de slacht

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 12:01

he bah ik zou er niet aan moeten denken. Maar je moet doen wat jou het beste lijkt en wat het beste is voor het paard! Sterkte

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 12:04

Wat klote zeg! Hoe is ze aan die peesblessure gekomen?

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 12:20

De verzekering brengt niet alle paarden automatisch naar de slacht hoor! Meestal komen ze met een opkoper (handelaar) en die kan dan nog een bod uitbrengen, als dat bedrag hoger ligt dan de verzekeringswaarde bij afkeuring, is die handelaar de nieuwe eigenaar. Zo komt het dus vaak voor dat een afgekeurd paard (voor sport) toch een half jaar later weer wedstrijden loopt onder iemand anders. Zekerheid is er dus nooit, hoe hard en gemeen dat ook is. Ik hoop voor jou, dat je een goede afspraak met je verzekering hebt. En heel veel sterkte!!!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 12:34

dat ligt aan de verzekering!

bij Interpolis gaan de paarden naar de slacht, of er moet met overleg nog een andere optie voor zijn.

bij mijn paard hebben we daar ook over gesproken,maar helaas was voor hem geen ander leven meer weggelegd.

als je een paard voor de sport hebt,en deze is daarvoor niet meer geschikt maar nog wel als recreatiepaard dan kan het inderdaad zo zijn dat er een goed plekje gezocht wordt.

maar nooit zonder overleg!

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 12:54

Wij zitten niet bij interpolis, dus daar weet ik niets van. Weet alleen dat deze dingen wel gebeuren bij andere verzekeringen. Ik ken mensen die dat hebben meegemaakt. Hun paard eerst terug moesten kopen van de verzekering, omdat hij anders op transport naar Italie ging. Zij hebben hem zelf naar het slachthuis gebracht, en gewacht tot het voorbij was, heel erg.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat het bij andere verzekeringen niet vanzelfsprekend is, dat als je paard is afgekeurd, hij altijd naar de slager word gebracht.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 13:04

casirask schreef:
De verzekering brengt niet alle paarden automatisch naar de slacht hoor! Meestal komen ze met een opkoper (handelaar) en die kan dan nog een bod uitbrengen, als dat bedrag hoger ligt dan de verzekeringswaarde bij afkeuring, is die handelaar de nieuwe eigenaar. Zo komt het dus vaak voor dat een afgekeurd paard (voor sport) toch een half jaar later weer wedstrijden loopt onder iemand anders. Zekerheid is er dus nooit, hoe hard en gemeen dat ook is. Ik hoop voor jou, dat je een goede afspraak met je verzekering hebt. En heel veel sterkte!!!

Ik ben bij interpolis verzekerd en die brengen hem naar de slacht, ze word zelf door het slachthuis(slachthuis de kok, iemand bekend hiermee?) opgehaald. Dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.

Ik heb wel eens van die verhalen gehoort ja, maar bij mijn paard is het echt niet mogelijk dat je die over een half jaar weer in de sport zou zien lopen, als dat zo was dan was ze wel bij mij gebleven.

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 13:14

Princess schreef:
casirask schreef:

Ik ben bij interpolis verzekerd en die brengen hem naar de slacht, ze word zelf door het slachthuis(slachthuis de kok, iemand bekend hiermee?) opgehaald. Dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.

Ik heb wel eens van die verhalen gehoort ja, maar bij mijn paard is het echt niet mogelijk dat je die over een half jaar weer in de sport zou zien lopen, als dat zo was dan was ze wel bij mij gebleven.

Gelukkig heb je die zekerheid! Dat was ook de reden dat die mensen hem zelf naar de slager hebben gebracht. Het beste voor hun paard was afmaken, en de verzekering wou hem dus doorverkopen aan een handelaar die dus die transporten doet naar Italie (vast wel eens op het journaal gezien, echt vreselijk) Omdat die dus meer geld bood. Ik vind het heel erg naar voor je dat je Gup moet missen op deze manier. En wens je ook heel veel sterkte!!!

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 13:38

thx, Gup is der bijnaam, zo noeme we der altijd, haar echt naam is sodansa

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 14:19

Princess;

bij mij zijn er helaas al 2 paarden opgehaalt door Interpolis en beide keren door Kok Slachthuis.

je mag zelfs mee daarheen als je dat zou willen.
het is een hele aardige man,die jou de tijd geeft om afscheid te nemen als hij met de wagen komt.

de 1ste keer heeft hij me van te voren opgebeld [het was dec] of mijn paard een deken ophad en welke maat,hij heeft toen een deken meegenomen voor mijn paardje.
echt super!

ik ben de dag erna opgebeld dat het gebeurt was,en dat het rustig verlopen was.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 14:20

sterkte Ach gut

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 14:21

mirgino schreef:
Princess;

bij mij zijn er helaas al 2 paarden opgehaalt door Interpolis en beide keren door Kok Slachthuis.

je mag zelfs mee daarheen als je dat zou willen.
het is een hele aardige man,die jou de tijd geeft om afscheid te nemen als hij met de wagen komt.

de 1ste keer heeft hij me van te voren opgebeld [het was dec]
of mijn paard een deken ophad en welke maat,hij heeft toen een deken meegenomen voor mijn paardje.
echt super!

ik ben de dag erna opgebeld dat het gebeurt was,en dat het rustig verlopen was.

ow super zeg!de mijne heeft ook een deken op,vond het al zo zielig om ze zonder deken weg te laten gaan. en een halster nemen hun dat zelf ook mee?
waar zit dat slachthuis ergens?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 14:31

ik pm je even.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 15:53

veel sterkte ermee.. wat gebeurd er nou precies met hem

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:15

pff kippenvel, jeetje zeg ik heb een brok in me keel. ik wil je ontzettend veel sterkte wensen!

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 16:18

calypso1989 schreef:
veel sterkte ermee.. wat gebeurd er nou precies met hem

gaat naar de slacht Huilen
zou haar voor de slachtprijs kunnen overnemen, maar wat moet ik dan met haar heb geen geld om haar dan te onderhouden

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:19

He, wat naar.
Het is vast beter voor haar dan haar te laten lijden maar t lijkt me zo naar om je paard afgevoerd te zien worden naar een slachthuis.......
Wel weer fijn om te horen dat het betreffende slachthuis er wel goed mee omgaat.

Sterkte

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 18:50

ik wil echt niet lomp of ongevoelig of beterweterig doen, maar is er echt niks meer dat je voor dr kan doen? Vraag het omdat je zelf aangeeft dat je er pas 3 maanden mee bezig bent.. is er echt niks meer aan te doen/houdt ze altijd pijn? 3 maanden bij een peesblessure...lijkt me wat kort?

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 19:05

heb het met de dierenarts besproken een operatie was mogelijk die slaagings kans was 70 tot 90% toen vroeg ik, zou mijn paard daarna weer volop in de sport kunnen meelopen en dan voornamelijk de springsport, hij(Leendert-Jan Hofland) zei dat dat mogelijk zou moeten zijn alleen was die er bij mij paard niet al de te optimistisch over omdat ze haar stand niet al te mee heeft(staat achter nogal naar buiten gedraaid en heeft een stijle sprong, binnendoor zetten van de hoeven zou dus geen zin hebben)het zou hoogstwaarschijnelijk terug komen, we hebben het toen eerst 2 weken aangekeken of ze misschien weer wat verbeterde, maar nee ze bleef echt kreupel.
Ook zou ik haar bijvoorbeeld een jaar op de wei kunnen zetten en dan kunnen kijken of het al beter was. Maar het is een nogal hardnekkige blessure die terug zal komen als ze in de sport mee zou lopen.
Dan kan je misschien wel zeggen dan breng je haar toch niet meer uit of iets dergelijks.
Ik doe een opleiding paardensport in deurne ga naar me laatste jaar, ik ga er dus mijn beroep van maken, ik wil en moet verder en kan een operatie e.d niet veroorloven. Als het me beroep word dan zal ik zeker vaker voor zulke situaties komen te staan(heb ik ook wel al gehad maar nooit bij een eigen paard)
Ik kan nix meer met dit paard en voor haar is het toch ook nix zo, dat merk ik gewoon aan der.
Jullie kunnen denken wat jullie willen en me misschien hard vinden tegenover me paard maar ik heb die keuze gemaakt en ik weet dat het de beste keuze was, ook al was die zeker niet makkelijk

misty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:17

veel sterkte er mee Ach gut Ach gut Ach gut
waar gaat ze dan heen ????