Goed, hebben jullie tips? De verhoudingen kloppen aardig, maar de kleuren

PS: De stip op de kaak is een kruimel
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

. Maar ik zou de kleuren wat donkerder doen. Dus wat minder oranje.
Dat ben ik ook nog van plan, er volgen nog heel wat laagjes denk ik

Dit is (als ik het goed voor heb) de eerste laag 
themuisje schreef:ja ik weet het
mag ik vragen waarom je het hoodstel blauw doet ?
en veeg jij of streepje voor streepje ?
Ben er heel erg mee aan het oefenen om zoveel mogelijk kleur in de tekening te krijgen, zoals je ziet
Het helpt wel, in het echt zie je het ook, maar valt het niet zo op. Een hoofdstel is een heel ander kleur zwart dan dat van een zwart paard. Bij een paard zitten er vooral hele donkere bruintinten tussen die het zwart maken, en bij een hoofdstel zitten dus vooral blauwtinten. Het geeft een heel ander beeld terwijl je zelf denkt dat het gewoon zwart is, maar als je het zwarte paard het hoofdstel omdoet zie je ineens dat het anders is.themuisje schreef:ja ik weet het
mag ik vragen waarom je het hoodstel blauw doet ?
en veeg jij of streepje voor streepje ?
Citaat:themutsje: Als je goed kijkt zit er in het hoofdstel ook blauwDit is (als ik het goed voor heb) de eerste laag
Ik vind hem al goed Liedewei! Ik kan zelf niet goed overweg met te korrelig papier, maar bij jou lukt het zo te zien wel! Ik ben benieuwd of je hem helemaal dekkend zal krijgen, succes daarmee
Ik wacht nog even af, als je verder staat reageer ik nog een keer
Je ziet veel verschil tussen de een na laatste foto en de laatste van mijn tekening. En nee, het komt niet doordat de foto anders is genomen. Bij de laatste istie veel minder dekkend dan die andere, komt omdat ik daartussen gefixeerd hebt. Dat spul maakt het lelijker maar het is wel nodig, echt vervelend. Ik ben dus bang dat ik hem niet helemaal dekkend ga krijgen.