[SCH] Oude lieve pony w.i.p

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SIEMxFUNNY

[SCH] Oude lieve pony w.i.p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 20:35

Het is nog maar een begin en mijn eerste w.i.p, maar ik zou graag tips/ kritiek krijgen. Hoe krijg ik het realistisch? Uitwerking vind ik altijd heel moeilijk, misschien dat iemand daar een 'truckje' voor heeft.
Ik hoop dat ik door de tips hem uiteindelijk kan geven, als ik tevreden genoeg ben met het resultaat.
(Vriendin is bijna jarig en ze heeft deze pony mee genomen van de manege voor een oude dag)

Afbeelding

Afbeelding

Edit:
Afbeelding
Als je bereid bent een berichtje achter te laten, zou ik hier ook nog tips voor willen hebben. (schilderij is al weg, maar voor de volgende keer Lachen )
Laatst bijgewerkt door SIEMxFUNNY op 16-09-08 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

CaPrIoLe`79

Re: [SCH] Oude lieve pony w.i.p

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:49

Aparte stijl, waarom wil je realistischer werken?
Ook in een groffere abstractere stijl kun je zo`n pony toch herkenbaar weergeven. Kijk goed naar de foto en wat de typische kenmerken bij deze pony zijn. Dan zou ik zeggen: de voorpluk, de sprieterige manen, de blik in de ogen en de witte aftekening. Als je dat allemaal terug laat komen in je schilderij dan heb je een portret waarop iedereen gelijk die pony zal herkennen.

Jan_ty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:04

Ik vind dat je een mooi kleurgebruik hebt Ja De kleuren vloeien mooi in elkaar over.

Ik weet niet of het een tip voor je is want ik weet niet hoe je je schilderijen verder maakt, maar misschien kan je details preciezer gaan schilderen, dan wordt het denk ik wel realistischer Lachen

Maar idd wat oneilltje79 zegt, wat abstracter kan ook mooi en heel herkenbaar zijn.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:09

Ik zou voor de onderste willen zeggen;
schilder dekkend.
Je ziet,vooral in de lucht,de canvas nog zitten.
Ook heb je zo te zien de achtergrond later geschildert,waardoor de achtergrond om het object heen valt,van plaats dat het object naar voren springt uit de achtergrond. Lachen

Verder ga ik mee met hierboven.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 19:58

Bedankt voor de berichten. Lachen

oneilltje79 schreef:
Aparte stijl, waarom wil je realistischer werken?
Ook in een groffere abstractere stijl kun je zo`n pony toch herkenbaar weergeven. Kijk goed naar de foto en wat de typische kenmerken bij deze pony zijn. Dan zou ik zeggen: de voorpluk, de sprieterige manen, de blik in de ogen en de witte aftekening. Als je dat allemaal terug laat komen in je schilderij dan heb je een portret waarop iedereen gelijk die pony zal herkennen.

Ik 'durf' het niet zo denk ik.. Meestal ben ik er dan niet zo tevreden over, hoewel ik het wel het leukst vind. Toch wil ik het stiekem wel proberen..
Misschien dat ik me er van het weekend aan ga wagen. Het fijne aan schilderen vind ik dat je er zo weer overheen kan. (moet voor school iets met linolium gaan doen, dat wordt een ramp)
Jan_ty schreef:
Ik vind dat je een mooi kleurgebruik hebt Ja De kleuren vloeien mooi in elkaar over.

Ik weet niet of het een tip voor je is want ik weet niet hoe je je schilderijen verder maakt, maar misschien kan je details preciezer gaan schilderen, dan wordt het denk ik wel realistischer Lachen

Maar idd wat oneilltje79 zegt, wat abstracter kan ook mooi en heel herkenbaar zijn.

Bedankt. Details wou ik zoiezo nog later proberen meer te detaileren (al is dat niet mijn sterkste kant)
_Tivoli_ schreef:
Ik zou voor de onderste willen zeggen;
schilder dekkend.
Je ziet,vooral in de lucht,de canvas nog zitten.
Ook heb je zo te zien de achtergrond later geschildert,waardoor de achtergrond om het object heen valt,van plaats dat het object naar voren springt uit de achtergrond. Lachen

Verder ga ik mee met hierboven.

Toch heb ik eerst de achtergrond gedaan! ik zie wel wat je bedoelt ja.

Rindje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:40

Ik ben het met O'neiltje eens. Niks aan toe te voegen.