[TEK] Ruud

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

[TEK] Ruud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 10:43

Wederom een tekening van mijn hand, ik krijg de regelmaat weer een beetje terug nu Knipoog
Ditmaal ben ik bezig geweest met mijn geliefde grafietjes, dat werkt heel anders dan kleurpotlood maar voelt 'oud en vertrouwd' aan Lachen

Meet Ruud van Sabertje. Ik kan haar inmiddels bijna 'vaste klant' noemen. Ruud heb ik al eens eerder getekend in combinatie met 2 andere ponies.
A3 180 grams tekenpapier, grafiet.

Afbeelding

Alle t's en c's zijn welkom Knipoog

gr.
Lon

Muurp

Re: [TEK] Ruud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:55

Ik vind hem héél gaaf geworden Lon!
Zoals altijd Nagelbijten / Gniffelen
Een heerlijk vredige uitstraling. Alsof het paard geniet van de zon. Lovers
Alleen vind ik de voorpluk wat licht in verhouding met de rest van de manen Lachen

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:18

Lon, zoals je al wist vind ik ´m super gaaf. Jammer dat het een cadeau was, maar ja. Ruud hangt lekker in de kamer bij ons met mijn andere twee kanjers.

@Rooslovertje: De voorpluk van Ruud is ook een stuk lichter dan zijn manen. Zal eens even kijken of ik ergens de foto kan vinden, dan zal ik ´m hierbij plaatsen.

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:24

Hierbij de foto, alleen voor het oog is een andere foto gebruikt. Deze was zo slaperig.

Afbeelding

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:25

Prachtige stijl heb je, spreekt me erg aan!
Alleen lijkt het hoofd wat langer en dunner op de foto.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:36

Lovers een échte "Lon in grafiet."
Het is een prachtige tekening geworden Lon, uitstraling is lekker, materiaalgebruik is super. Al die stippeltjes en vlekjes en die rimpeltjes om zijn mond heen... Gaaf Ja

Je kan niet alleen toveren met de toverstokjes, maar ook met grafiet! *LOL*

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:08

Ik denk trouwens dat de lengte wel oke is, maar de ditke van de neus is wat te veel. Zoub het daardoor korter lijken?

Is pitkrijt trouwens hetzelfde als grafiet? daar werk ik nl wel eens mee, is ook mooi spul.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:17

Wauw Lon, wat een prachtig portret! Zo gedetailleerd en met veel gevoel neergezet.
Kan er heel lang naar kijken, echt schitterend.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:18

wauw Lon! Weer een erg mooi werkje!
En leuk copyright trouwens, ollie Haha!

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:33

Ik moet eerlijk zijn dat ik al beter van je heb gezien. Lachen
Hij is een beetje te weinig afgewerkt naar mijn gevoel. (En ik weet dat je dat wel kan, vandaar Lachen )
De hals is bovenaan ook iets te recht, waardoor hij wat te smal is. En het hoofd had ook een centimeter langer gemogen.
Maar dat zijn details. Hij is echt wel sjiek! En je blijft een stijl hebben die je zo herkent Lachen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 18:14

Bedankt allemaal!

Ik weet dat jullie je voor wat betreft de neus verkijken op de achtergrond van de foto omdat ik datzelfde gedaan heb Bloos Ik heb wel 10x gekeken of het wel klopt maar het klopt. Op de foto lijkt de neus smaller te zijn omdat het onderste gedeelte (dus langs de onderkaak naar voren richting onderlip) wegvalt tegen de achtergrond. Enig verschil met de werkelijkheid zal er zeer zeker zijn het is handwerk as always Knipoog

Wat betreft jouw opmerking Marjoke over dat hij te weinig afgewerkt zou zijn begrijp ik niet? Dit impliceert dat je wat essentieels mist?

@ detour pitkrijt ken ik niet? Wat is dat voor materiaal? Grafiet is potlood en die heb je in allerlei hardheden (of zachtheden net hoe je het bekijkt Knipoog )

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:11

Prachtig Lon, nu weet ik eindelijk over welke tekening je het had zondag. Ja
Ik ben heel blij om weer een grafiet van je te zien, ik miste ze al. Je contrastgebruik is zoals altijd weer heerlijk en Ruud heeft een heerlijke uitstraling zo.
Prima werk! OK dan!

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:27

Ach, iets essentieels is misschien veel gezegd. Ik vind dat je kleurwerk er meer 'afgewerkt' uit ziet, en meer van het papier spat. Ik heb het gevoel dat dit iets mist. Maar ik vermoed dat het gewoon de beperking van grafiet is die me een beetje stoort. Maar misschien ligt dit totaal niet aan jou.
Tja, ik mis gewoon iets aan de afwerking van de vacht denk ik. Als ik naar de mond en de neus kijk, zeg ik echt 'wauw'. Maar kijk ik verder naar het oog of de hals dan klopt er iets niet. Alsof je meer werk hebt gestoken in zijn neus. Misschien ligt dit aan het contrast dat bij de neus veel hoger ligt dan bij de rest. En bij een schimmel is hier moeilijk mee te spelen. Maar toch had ik zelf de schaduwen iets harden gemaakt en bijvoorbeeld meer contrast in het oog en rond het oog gelegd.

Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel. Maar zoals ik al zei, dit zijn details. Lachen

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:54

Ik vind je grafietwerk zeker net zo bijzonder als je kleurwerk. Want ik zie hier een echte Lon en dat vind ik heel knap: dat jouw hand ongeacht het materiaal heel duidelijk te herkennen is. Het leukst aan dit werk vind ik dat het iets grofs maar juist ook iets heel verfijnds heeft. Het enige wat ik een beetje mis is het zachte zonlicht op de neusrug en het jukbeen dat hier niet net zo sterk uitkomt als op de foto. Maar dat is een beetje zoeken naar een punt...

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:56

gaaf gedaan!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:08

Supergaaf werk weer. Wow!
En een leuke afwisseling op je toverstokjes.
Je bent het zwartwit zeker nog niet verleerd.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:12

Heel erg mooi Lon. Lekker zacht, maar toch spat hij van het papier af.
Ik vind hem dus wel gedetaillerd Ja
Vooral de mond en het oog vind ik prachtig sprekend.

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 18:21

Ik heb inderdaad de schaduwen bij deze bewust wat lichter gehouden omdat Ruud in mijn ogen anders veel te donkergrijs werd voor een schimmel? Ook het zonnetje heb ik in de tekening niet terug laten komen om het verschil tussen papier en tekening duidelijker te laten zijn. Zijn neus had anders weg gevallen tegen de achtergrond.

Dank je wel Marjoke voor je uitleg. Ik vind zelf ook dat er een groot verschil is tussen het werk in kleur en het werk in grafiet. Dat komt denk ik niet alleen door het .. uhm tja .. kleurverschil Tong uitsteken maar misschien ook omdat ik in kleur op een zwarte achtergrond werk? Desondanks was het heerlijk weer eens met de grafietjes aan de slag te zijn geweest

Dank jullie wel voor het meedenken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:39

Wow! Lonnie! Je weet mij ook telkens te verbazen met wat je op papier zet he!
Wat heb je Ruud mooi op papier gezet, zo aarbaar zo zacht. En idd dit oogje past veel beter bij de tekening Ja
Ik vind het neusje ook, ondanks dat het "hard" getekend is, heel zacht overkomen! Iets wat mij zelf nooit lukt. Echt knap hoe je dit telkens weer voor elkaar krijgt!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:41

Pitkrijt is vetter, zwarter, erg mooi spul!
Vind je zelf ook dat de neus op jouw tekening wat dikker is? Verder zou er misschien wat meer diepte gesuggereerd kunnen worden door iets met de achtergrond te doen dmv schaduw bv, of wat arcering..

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 10:07

Achtergrond wel/niet is keuze van opdrachtgever en wordt alleen gedaan tegen meerprijs Lachen Mijn portretprijzen zijn gebaseerd op een tekening zonder achtergrond.

Pitkrijt zal het onthouden en eens rondkijken of ik het kan krijgen. Altijd leuk nieuw materiaal uitproberen Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:08

Precies!
Ik wil zelf eens met sepia aan de slag, daar heb ik dan weer geen ervaring mee..

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 17:35

Woow Lon je wist het al van mijn kant maar wat weer een top werk.

Het is een echte Lon. De uitstraling de verhoudingen alles klopt en maakt dit een mooi plaatje.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 20:53

wauw mooi zeg Lachen !
k vind idd die voorpluk in verhouding ook wel een beetje licht.
op de foto is dat ook wel een beetje zo, maar denk dat het mooier op de tekening uit zou komen als hij een beetje donkerder word Tong uitsteken

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 23:34

Sabertje schreef:
De voorpluk van Ruud is ook een stuk lichter dan zijn manen. Zal eens even kijken of ik ergens de foto kan vinden, dan zal ik ´m hierbij plaatsen.

Lachen kan hem moeilijk een spoeling geven Nagelbijten / Gniffelen Clown