[TEK] wolf mix WIP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kallipooh

[TEK] wolf mix WIP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 21:10

De titel verraadt het al: een wolf.
De zwarte accenten zijn gemaakt met houtskool, de wolf zelf in grafiet, en het oog, jawel, met de toverstokjes in het groen..
kreeg ik jammer genoeg niet fatsoenlijk op de computer, maar ik zal het hier mee moeten doen Knipoog

Brandt los, ik krijg graag tips!

kleurenscan:
Afbeelding
grijswaarde (goede scan ivm contrast.)
Afbeelding

het ziet er dus uit als de laatste scan, met een felgroen oog Knipoog

AliesMeijer

Re: [TEK] wolf mix WIP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 06:22

erg mooi! Lachen de neus is ook netjes gedaan! is het 'gat' in het oor niet iets te perfect rond? misschien kun je daar omheen nog een heel klein beetje donkerdere haartjes maken?
probeer straks vooral bij het haar op zn hals, of borst of hoe je dat dan ook mag zeggen,, echt diepte in de vacht te krijgen.
ik zal even een voorbeeldje opzoeken.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 06:28

dit is wat fiffill mij een keertje als voorbeeld heeft gegeven bij een wolf. ik heb er veel aan gehad, misschien jij ook?

Fiffill schreef:
.......
Ik weet dat de vacht erg moeilijk is, ik zie dat je al wat donkere tonen ertussen aan brengt maar dat mag nog wel wat meer voor de diepte. Ik zal wel even een voorbeeldje voor je zoeken Lachen
Edit: Deze tekening van een wolf heb ik eens zelf gemaakt, zie je de donkere vachtplekken voor de schaduwen. Dat zorgt voor diepte, als je er dan wat lichtere haren overheen maakt oogt het ook al meer als diepte Lachen http://i174.photobucket.com/albums/w111 ... 154085.jpg

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 16:20

Fiffill is inderdaad een expert op wolvengebied Haha!
Bedankt voor de tip, ik zat maar naar dat oor te kijken Huilen van het lachen
ik ga inderdaad flink mijn best doen bij de hals, al dat haar.. voorbeeld van bente is inderdaad handig, bedankt!

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 21:15

Afbeelding

af Haha!

ik weet het, korte WIP

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:37

Leuk gelukt hoor lore! Geweldig dat gekleurde oog, is dat in het eindresultaat ook nog steeds groen?

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 12:37

ja Haha!
ik ga nu een foto oploaden (ipv een scan)
daar zie je het wel
Knipoog bedankt Lau!

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 12:46

Afbeelding

(grafietpotlood licht naast zijn neus =) )

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:13

Je mag wat minder met donkere vlakken werken. Je hebt wel heel goed gezien waar het donkerder is maar de uitwerking is optisch niet driedimensionaal omdat je hele vlakken in dezelfde tinten hebt gedaan met alleen overgangen van het ene vlak naar het andere. Omdat de dekking van de vacht zelf (hoe de vacht dus over de huid ligt) niet klopt geeft dat de hele tekening een onnatuurlijk effect. Je hebt alle onderdelen er zeg maar los op getekend, wel op de juist plek (afgezien van de vachtstructuur dan) maar zonder rekening te houden met wat je 'niet' ziet, nl vlees en botten. Vraag je eens heel sterk af waarom bepaalde dingen donkerder of lichter zijn dan de rest: is dat alleen maar de kleur van de vacht of is er iets anders aan de hand en is hij op dat deel net zo goed wit of bruin of grijs of wat dan ook maar net wat donkerder omdat het wat dieper valt door de vorm van de schedel of wat uitsteekt juist, misschien ook door de schedel of door de bespiering. Dieren tekenen is meer dan goed kijken naar een voorbeeldfoto (mits je natekent, dat moet eenieder voor zichzelf bepalen) maar is het begrijpen van wat je ziet en dat naar een tweedimensionaal vlak vertalen waar door optisch bedrog door je hersenen een driedimensionaal beeld van wordt gemaakt. Volg je me nog?

Maar, het is een goede oefening en het resultaat is ook helemaal niet verkeerd. Het enige wat ik kan zeggen is: oefenen en leren kijken-begrijpen. Succes!

De donkere tonen die Fiffill in de quote bedoelt zijn deels donkerdere vacht qua kleur, en deels door schaduw omdat ze onder andere plukken wegvallen en daardoor minder licht vangen. Je kunt dit het makkelijkst tekenen door het donkerste eerst heel licht aan te brengen en dan steeds wat donkerder maken, maar het omringende maar een heel klein beetje mee te pakken en datgene wat optisch het dichtst bij jou ligt en dus het meest uitsteekt het aller lichtst te houden, snap je?

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 14:23

wat een lap tekst jorieke, bedankt!
ik was inderdaad aan het knoeien met lichter-donkerder..
Ik wilde weer eens iets nieuw proberen, ik heb met houtskool eerst donkere plekken getekend. Misschien geen goed idee, maar dat heb ik dan weer ervaren Knipoog
bedankt voor de tips, binnekort volgt de 2e wolf, ik zal er allemaal rekening mee houden, oefenen op kijken etc.