[FOTO] meeting point

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Charlotte_

[FOTO] meeting point

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 20:17

hallo,

voor school hebben wij de opdracht: meeting point,
het was de bedoelingd at je mensen fotografeert die elkaar ontmoeten bij het openbaar vervoer of door het openbaar vervoer.
ik wou mijn moeder, vader, broertje & zusje op de foto zetten.
de bedoeling was dat mijn vader op de voorgrond stond met open armen (wazig) dat mijn moeder+ broertje enzusje op hem kwamen afgelopen (scherp gesteld op hun) en dat je het spoor erachter langs ziet lopen..

okee deze uitvoering ging goed allen jammer genoeg mijn broertje en zusje keken niet naarmijn vader maar naar mij.. Clown vervelend dus!

deze foto lijkt dus echt..ze rennen naar mn vader (blij hem te zien) en ze letten niet op mij jammer genoeg is de manier van de opstelling nietzoalsik het wou..
daarnaast vindt ikd e foto niet echt goed gelukt en vindt ik de kleuren niet goed.,,zwart wit was wel de bedoeling allen vind hem niet mooi zwart wit.ik heb al gespeeld met contrast enz.. maar ik krijg het niet anders..iemand die me hierbij kan helpen..

en wat vinden jullie nou van het plaatje?
sorry van mijnalbum ik weeet het het vreet kwaliteit maar echt waar ik ken geen andere site ze hebben me het al 10 x uitgelegd en ik snap er gewoon niks van!!

Afbeelding

eigenlijk vind ik hem zwaaaaaar slecht..
maar toch plaats ik hem omdat ik er commmentaar op wil Knipoog!
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 16-09-08 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] aangepast -> [foto] -> [FOTO]

CoonArt

Re: [foto] meeting point

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:30

Beetje gevaarlijk, niet, zo bij de spoorlijn? Ikzelf vindt 'm best wel geslaagd... maarja, dat vindt IK... Haha!

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:31

ik vind het idee ontzettend leuk, de sfeer van een wederzien straalt er goed vanaf Lachen (hopelijk was dat ook je bedoeling Clown )

Ik vind het alleen jammer dat het zwart-wit is, zo vallen veel details weg aangezien de foto zelf vrij donker is. Verder zou het mooier zijn als je vader geen spierwit shirt aan had gehad, nu word je aandacht direct naar zijn rug getrokken terwijl je juist je broertje en zusje als aandachtspunt wil hebben.

Ik ben benieuwd naar de foto in kleur, eventueel kan je ook gewoon wat met de kleuren spelen in photoshop (ik zelf gebruik vaak photofiltre), er zijn namelijk meer mogelijkheden als zwart-wit en sepia Lachen

Hopelijk heb je hier iets aan Knipoog

over mijnalbum: de kwaliteit word daar inderdaad bagger, (ligt niet aan jouw foto hoor Knipoog ) probeer eens photobucket.com, imageshack.us of tinypic.com Lachen

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:01

Yoo, volgens mij zit jij bij mij op school ! Landstede in Zwollecity? Schijnheilig [ Zelfde opdracht ook gedaan haha ]

Ik vind hem leuk, misschien in Photoshop met de channelmixer een beetje anders omzetten naar ZW hij lijkt nu erg grauw, terwijl het toch best vrolijk is !

Volgende keer uploaden bij Imageshack oid, mijnalbum vreet echt kwaliteit. Zonde !

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:19

www.imageshack.us

Dan gewoon op bladeren klikken, foto oploaden rechts klikken en dan op eigenschappen je URL kopiëren et voila. Lachen

[ Als ik je een keer tegenkom zal ik hoi zeggen, ben benieuwd naar je andere foto's. Haha! ]

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 13:56

haha jaa klopt ik zit op die school
haha jaa zeg dan maar HOI Haha!
haha..
dankjulliewel..
ikd enk niet dat ik hem nog in kleur heb..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:59

Ik snap hem niet? Nouja, het idee wel, maar waarom midden naast een spoorlijn? Welke idioot staat z'n gezin naast een spoorlijn met geen station in de wijde omtrek op te wachten? Waar zijn ze uitgestapt? Ik had persoonlijk iig een station willen zien. Verder idd heel jammer van MijnAlbum.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:08

Charlotte, heb je de foto zwart-wit met de camera gemaakt of pas op de pc? Ik maak mijn foto's meestal zwart wit met Paint Shop Pro, en dan met een filter. Zo kun je zelf bepalen hoe zwart-wit ie wordt. Knipoog

Verder vind ik het ook jammer van je Pa's t-shirt, die nu heel erg de aandacht trekt. En net als Juul was een station ook wel erg mooi geweest, maar ach.. Dit is ook leuk Knipoog

& ipv Mijnalbum zou ik Flickr.com , Imageshack of Photobucket gebruiken. Ja Verder wel een erg leuk idee!

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 14:13

een station is standaard Knipoog
&hetgaat om het ideee
ja het shirt had eigenlijk anders gemoeten
nee zwart wit bewerkt maar ik vindt hem niet mooi bewerkt ,
heb geenn photoshop dus kan het daar niet mee bewerken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:14

Nee een station is niet standaard, een station is logisch. Lachen Ik krijg van deze foto een beetje een freaky idee. Wat was precies je opdracht?

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:12

Er zit een mooie dieptewerking in de foto door de weglopende spoorlijn.
Ook de ontmoeting zelf heb je leuk in beeld gebracht, dat de kinderen naar jou
kijken en niet naar hun vader valt op dit formaat niet op.
Het enthousiasme straalt er wel af in ieder geval!
(Je mag tot 800 pixels breed plaatsen hier, dat kijkt wat fijner.)

Techniek: op deze foto vind ik het goed passen dat je een hoog diafragma getal hebt gekozen.
De zwart-wit omzetting vind ik te grauw, ik mis de echte 'witten'.
Wat voor bewerkingsprogramma heb je?

Inhoud: zoals al gezegd, het idee van je foto is leuk, maar om aan je opdracht
te voldoen zou ik niet een plek zomaar langs het spoor hebben gekozen,
omdat dit geen meeting point is.
Dat is een perron wel.
Wil je voor minder standaard gaan, dan zou je kunnen denken aan een bushalte
midden in de polder of op een dijk.
Of heel letterlijk het meeting point op centraal station Utrecht. Haha!
Als ik bij mijn opleiding bij deze opdracht een foto op deze plek in zou leveren
weet ik zeker dat ik hem over mag gaan doen....

Heb je hem al op school laten zien?
Ben benieuwd naar de menining van je docent. Ja

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:48

Op school hebben ze photoshop, daar heb ik die van mij ook bewerkt. Net wat Kanzi ook zegt, dit is geen ontmoetingsplek een perron wel. Jammer dat we daar niet mochten fotograferen. Heb je met een camera van school gefotografeert? Dan moet je hem nog wel in kleur hebben als het goed is. Lachen

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 15:49

nee nog niet,
ik ga ook een foto maakenvan een stelletje bij een bushokje zeg maar ergens in the mittel ofno wher of hoeje dat typt
dus dat idee is zelfde als de jouwe ongeveer..
ik heb niet echt een echt bewerkingsprogamma heb dit gewoon gedaan met uh,, microsoft office picture manager dus gewoon niet echt bewerkingprogamma

deze foto is met camera van school heb hem niet meer in kleurheb die weggegooit:+

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 15:50

en id d jammer dat het niet mocht op perron,

weet jij trouwens ook of het perse met vervoer te maken moet hebben? ik heb namelijk nog een foto van mijn zusje die mijn pasgeboren nichtje zeg maar voor het eerst ontmoet..ik vindt die erg mooi Knipoog maar ikweetn iet of het mag...vraag hetmorgen wel even ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:54

Waarom mag het niet op een perron? En nogmaals de vraag wat je hele opdracht was. Wat mocht wel en niet?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:55

Ik vind de opdracht echt leuk, maar de uitwerking niet zo.

Het zwart/wit werkt niet, ook klopt de plaats niet echt waar je de foto genomen hebt.
Qua compositie had ikzelf iets lager gaan zitten, zodat je weer iets meer de aandacht vestigt op de kindjes, nu lijkt het een beetje alsof je van bovenaf fotografeert en dat vind ik persoonlijk minder.
Ik zou hier gegaan zijn voor een foto in kleur, daar straalt de blijheid ook net wat meer vanaf volgens mij. Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:56

Hmm.. ik krijg er een beetje een freaky gevoel bij: papa wilde zelfmoord plegen (aangezien hij bij het spoor staat ipv op het perron) en kindjes komen hem redden of iets in die geest. Nee, dan had ik op z'n minst voor een busstation gekozen. Wat vreemd dat je niet voor een perron mag kiezen. Verward

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 16:01

Bluem schreef:
Ik vind de opdracht echt leuk, maar de uitwerking niet zo.

Het zwart/wit werkt niet, ook klopt de plaats niet echt waar je de foto genomen hebt.
Qua compositie had ikzelf iets lager gaan zitten, zodat je weer iets meer de aandacht vestigt op de kindjes, nu lijkt het een beetje alsof je van bovenaf fotografeert en dat vind ik persoonlijk minder.
Ik zou hier gegaan zijn voor een foto in kleur, daar straalt de blijheid ook net wat meer vanaf volgens mij. Lachen

klopt ik heb in verschillende hoeken gefotografeert, zittend/beukend staand en op iets hoog gestaan
probleem is dat de foto niet spontaan is maar geacteerd Knipoog
kinderen die kijken de hele tijd zowat naar mij behalve bijdeze foto kijken ze naar hun vader..

perron mocht niet omdat iederen dan bij het peron gaat fotograveren

ik vindt ookd at jenu over de foto gaat nadenken..waarom bij het sppoor enz..
vader zelf moordplegen? nou dan lijkt mij niet dat hij daar zo met open armen gaat staaan en die kinderen en moeder lachend naar hem toe komen lopen ..Clown
je moet trouwens 3 fotos maken..ikkies 3 verschiillende dingen dus ik maak ook een foto bij busstation als je even had gelezen in topic had je dat ook gezien Knipoog de opdracht doe ik samen met 3 anderen en we hebben ervoor gekozen om onze opdracht in het zwart wit te doen Knipoog kan ik moeilijk deze foto in kleur zetten+ dat ik de kleuren niet mooi vond
voor de rest bedankt Lachen!

_Charlotte_

Re: [FOTO] meeting point

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 16:04

foutje

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:06

Anders krijg je de spoorweg politie achter je aan ivm privacy ed.

Back to the photo : Goed zoeken of je hem nog in kleur hebt, dat straalt meer vrolijkheid e.d uit wat ook de bedoeling is. Lachen

Opdracht was een ontmoeting na lange tijd vast te leggen, waar je uit kon halen waar het was [ station, thuis, busstation etc. ] de achtergrond moest onscherp zijn maar nog wel herkenbaar. Lachen

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 16:15

ow ze hebben tegen ons niet gezegd dat achtergrond onschepr moest zijn..
oww mocht het daarom niet..
edit..de foto heb ik dus niet meer in kleur,
maar geloof me kleur was lelijk kleuren waren echt lelijk..ik heb hem echt neit meer in kleur!
Laatst bijgewerkt door _Charlotte_ op 16-09-08 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:16

Dankje Wieteke. Lachen

Een busstation is toch ook een station? Nagelbijten / Gniffelen

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 16:25

hahajaa maar ik bedoel meer een paaltje bus paaltje waar je moet staan Tong uitsteken wij hebben in de buurt geen busstation wel in zwolle dan Knipoog maar dan maak ik foto van vrienden op het station zi eik geen bekenden lopen + dat heel veel uit mijn klas het wel op het station hebben gedaan hoor daar hebben ze gewoon aan mensen gevraagd of ze mochten foto maken Knipoog

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:57

Tip; bij het spoorwegmuseum mag je wel fotograferen op het perron. Ja
Is daar mooi aangekleed en heb je meteen een fijn sfeertje op de foto.