[FOTO] Hoornaars

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kasmir

[FOTO] Hoornaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 20:09

Hallo.

Ik heb een paar gezellige zoemers dichtbij ons huis dus we gingen even het huis uit om de grootste wesp van Europa te fotograferen. Citaat wikipedia: "Respectievelijk worden deze soorten gemiddeld 20, 25 en 30 mm lang" Na een poosje daar gestaan te hebben had ik dus de kriebels van de rondzoemende gigawespen rond hun nest haha.

Mijn grote vrienden hadden een waardeloos hoge positie voor de ingang van hun nest gekozen die een fiks deel van de boom besloeg. Ik stond dus op mijn tenen met de grootste telestand van mijn camera maar heb toch de foto's gecropt voor het gewenste resultaat, verder is er niets aan bewerkt.

De foto's zijn genomen met de Olympus E-330 en een 40-150mm lens. Ik heb de foto's ingeflitst.
Op de foto's rust een copyright, danwel niet zichtbaar maar bij deze vermeld.

Over deze foto ben ik het meest te spreken, geen storende soortgenootjes, fijne scherpstelling en compositie.
Afbeelding

De drie gebroeders wesp op een rijtje. Opzig geen verkeerde foto wat minder gedetailleerd.
Afbeelding

Dit had een fijne foto kunnen zijn maar zijn wespenvriendje moest er zo nodig achter komen zitten. Niet zo gek overigens, dit is de ingang van het nest waar het vaak druk was.
Afbeelding

Drukte bij de ingang, even een andere compositie dan frontaal van voren.
Afbeelding

Toen kreeg ik het te kwaat met al dat gezoem rond mijn oren en de beestjes zelf zullen het vast ook niet geweldig vinden dat ik met mijn camera bij hun nest stond te peuren.
Ik zou graag onderbouwt kritiek ontvangen.

Groetjes Rianne.

Kanzi

Re: [FOTO] Hoornaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 05:34

O bah bah, wat een engerds!
Jij durft wel hoor, dapper....

De eerste foto vind ik het best gelukt.
Compositie is wel vrij centraal maar je hebt mooi scherpgesteld
en door de vage achtergrond komt hij netjes los.
Jammer dat je hebt geflitst, want ik vind dit de
foto niet echt ten goede komen.
Het griezelgehalte is heel goed;
ik blader gauw weer verder, hihi. Knipoog

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:58

Dus dat zijn nou hoornaars. (ik woon in de plaats hoornaar)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:01

*las 20-30 CM* Nagelbijten / Gniffelen Bloos ROFL

Mooie foto's! Foto één is een hele mooie foto, maar de foto waar vriend wesp nog gezellig achter komt zitten vind ik ook fijn om naar te kijken.

Overigens heb ik deze grappenmakers in actie gezien in Zuid-Frankrijk, daar tackelden ze grote horzels uit de bomen, peuzelden ze op en lieten de horzeloogjes/pootjes/vleugels op mijn tent achter. Altijd fijn Haha!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 17:52

Ik heb de foto's ook niet ingeflitst geprobeerd maar het was als schemerdonker dus dat was niet echt een optie.

CM Hahahaha alsjebliefd niet xD
Hmm lekker, ik heb ze nog geen andere dieren zien oppeuzelen en dat wil ik zo houden :Y Vind ze zo eng zat haha. Ik hoef trouwens niet bang te zijn voor andere gewone wespen want die kijken wel uit in de buurd te komen.