Dit is een verhaaltje dat ik een tijdje terug al geschreven heb. Commentaar is welkom mits onderbouwd.
Zoals iedereen op een dag een keer gebeurt, word je verliefd op een dier,
het dier wat je wilt hebben, waar jij je leven mee wilt delen.Maar niet te
weten wat je te wachten staat.
Ook mij is dat overkomen, Op 02.09.2006 mijn geweldige dier, Pebbels.
Pebbels mijn engeltje, mijn geluk, mijn liefde.
Een dier is iets unieks, iets speciaals.Het luisterd aandachtig naar je, in welke tijden dan ook.Het spreekt je niet tegen, het luisterd zonder een woord terug te zeggen, zonder enig gebaar om je tegen te spreken.
Het dier lijkt je te begrijpen als je iets verteld, het voelt je stemming aan, past zich aan om de '' mens '' beter te laten voelen.
Geen enkel mens is te vertrouwen, maar je dier zal altijd klaar staan,elk uur, elke minuut, elke seconde van de dag.Elke dag weer, en nooit zal het dier je belazeren.Tranen lopen over je wangen van verdriet, niemand kan je troosten, maar het dier lukt het, het krijgt je aan het lachen door je tranen heen.
Zo is mijn Pebbels, die elke dag trouw op me wacht, zonder een woord tegen te spreken, blij als ik er ben, blij is als ik dr een aai geef, blij is als ik mijn woordjes liefkozend naar dr toespreek.Dat is mijn Pebbels, mijn engel!
Als je ooit zo dier vind, geniet, hou van het dier, het is net of je verliefd bent,
elke dag, elk tijdstip gebeurt er iets waardoor jij even terug naar de realiteit gaat en je realiseerd hoeveel je van het dier houd.
Maar ook aan deze liefde komt ooit een einde, stiekem leef je dr al naar toe,
maar het toegeven is altijd moeilijker dan je wilt.
Het moment dat jij het alleen moet redde zonder jou engeltje waar je van bent gaan houden, zal zwaar vallen.Maar toch je weet beide dat het beter is.
Ook jou engeltje verdient eens rust, je spreekt af om elkaar weer snel te zien,
maar dan boven, eeuwig en voor altijd.
Maar ook na dit zware verdriet, komt dr een nieuw engeltje in je hart,
hoe groot, klein, pluizig, lang harige het ook is,het word je nieuwe engeltje,
je nieuwe trots,waar jij zuinig op bent en van houd.
Maar nooit zal jij dat allereerste engeltje vergeten, je allereerste trots..
Elk dier is bijzonder,hoe groot of klein dan ook..
Laatst bijgewerkt door moyra op 13-09-08 19:59, in het totaal 2 keer bewerkt