[FOTO]Me and my shadow

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO]Me and my shadow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 19:53

Reiger met waterig 'maatje'... Sorry voor de vlek rechtsboven in beeld!Commentaar is welkom en wie die vlek wil wegshoppen dubbel bedankt! Door het uploaden is de kwaliteit wat naar beneden gegaan... Bloos
Afbeelding

Jeddah

Re: [FOTO]Me and my shadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:34

Jammer dat ie er niet zo scherp uiitziet, maar verder wel een mooie foto Ja

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 10:30

Jeddah schreef:
Jammer dat ie er niet zo scherp uiitziet, maar verder wel een mooie foto Ja

Dattie er niet goed scherp uit komt (denk ik!) door het croppen van de foto, want er stond wat erg hinderlijks rechts op de foto. Toch bedankt voor het commentaar! WIE VOLGT?

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 10:32

plaats de gehele foto dan ook eens?
Lijkt me sterk dat ie onscherp wordt van bijsnijden...

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:23

Toch raar dat jouw foto's van croppen onscherp worden. Dat worden die van mij nooit...
Waarschijnlijk heb je je camera tijdens het nemen van de foto iets bewogen. Volgende keer misschien een statief gebruiken?

Anyway, ik vind de foto niet geweldig. Leuk kiekje, maar niet bijzonder ofzo. Daarnaast vind ik de kleuren nogal dof.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 12:26

Xd kaartje net per ongeluk gewist... stomme ik... maar goeie tip: ik zal dat statief wat meer gebruiken!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:01

Ik ga geheel met Nerwen mee. Ik vind 'm ook niet echt bijzonder..

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:42

Van 'shadow' kan je beter 'reflection' maken, in je titel Lachen
Ik ben niet erg weg van deze shot. Compositie van de reiger stoort me wat, IMO teveel rechtsboven in beeld geplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:10

Vlek rechtsboven in beeld stoort me totaal niet hoor Lachen Het is dat je het zei.

Wat ik zelf jammer vind, is dat de ruimte in deze foto links van de reiger zit. Het kijkt meestal prettiger, als de meeste ruimte zit aan de kant van waar het dier zelf heen kijkt. In dit geval dus rechts van de reiger. Snap je een beetje wat ik bedoel? Haha!

Een statief gebruiken is helemaal niet nodig hoor! Aangezien je foto wellicht wat onscherp is- maar het is geen bewegingsonscherpte. Je sluitertijd was 1/500ste seconde, dat is echt kort genoeg om niet te bewegen en dat heb je ook helemaal niet gedaan... want hij is niet onscherp door het bewegen, maar wellicht meer door verkeerd opslaan, uploaden of scherpstellen Lachen

De reflectie is mooi gelukt, erg gaaf Ja

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 17:08

Vlek stoor ik me absoluut niet aan. Ik vind dat je een mooie compositie hebt: niet te centraal maar ook niet saai. Inderdaad zoals WW al aangeeft: ruimte openlaten aan de kant waar het onderwerp heen kijkt is vaak prettiger om naar te kijken. Maar dit is eens wat anders en ik vind het ondanks dat een fijn plaatje. Reflectie is goed gelukt en de reiger staat er zelf ook mooi op. Ondanks dat de reiger 'de verkeerde kant' op kijkt vind ik de vlakverdeling erg prettig: het is ruim maar niet té, en de reflectie van de bomen breekt het water waardoor het plaatje meteen gevult is, als het alleen een reiger met reflectie was geweest was het al meteen een stuk saaier. Jammer dat hij door het uploaden en de hele reut minder scherp is geworden maar dat mag de pret niet drukken want je gaat gigantisch vooruit Michael! Ik herinner me jouw eerste topics nog wel en dat is echt een wereld van verschil met bijvoorbeeld deze foto. Super! Lachen