Ik heb het wel 8 jaar geleden gekregen van mensen die het stuk als antiek in de kamer hadden staan.
Het is daar een keer slachtoffer geworden van een kauw-graage hond,en vervolgens op hun zolder verdwenen.
Al 8 jaar staat het bij mij,in een hoek van de kamer.Te mooi om weg te doen,maar helaas zwaar beschadigd.
Ik zat al een poos te denken wat ik ermee zou doen,en kwam tot de conclusie dat ik het paard terug wilde brengen in oude staat.
Dus: vijlen uit de kast,schuurpapier in de aanslag,verf en beits erbij...kwasten,sponzen...En aan de slag!
1.Dit is het betreffende paard

2. De staart,compleet aangevreten door de hond

3. Het paard: versleten,verf is dof en verweerd...de oren zijn eraf helaas...

4. Een tussenstap van het hoofd: de oren hebben weer kleur,de lak is opnieuw opgebracht.

5. Tussenstap: De manen weer zwart gemaakt,zie het verschil met de staart.

6.Het tuig weer terug gebracht in zijn oorspronkelijke rode kleur.Alleen de staart moet morgen nog een keer geverft worden.

7. Andere zijde; het oog opnieuw ingekleurd voor een sprekende blik.

8. Close-up van het hoofd: het paard kijkt trots en hernieuwt de kamer in!

Morgen wil ik bij mooi weer proberen goede foto's te maken.De kleuren in het echie zijn veel warmer en levendiger.
's Avonds bij TL licht foto's maken met een mobieltje levert niet het beste resultaat

Ben benieuwt wat jullie er van vinden,ik heb nog nooit een beeld of hout beschilderd.
Ook als iemand weet van wat voor oorsprong dit soort beelden zijn,ik zou het graag weten.
Ik heb me laten vertellen dat het een arabier moet zijn,maar ik heb mijn twijfels

Ook nuttige tips en commentaar zijn welkom

Mijn eigen commentaar:
* Staart opnieuw verven
* Neusgaten; binnenkant donker maken
* Hier en daar nog wat plekjes waar de verf niet goed gepakt heeft
* De rand van het zadel,en het oog zijn (nog) niet strak gedaan

)