[FOTO] Hoge Veluwe

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Hoge Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:11

Ik fotografeer normaal eigenlijk nooit natuur omdat ik het veel te stil en veel te rustig vind, maar afgelopen vrijdag wandelde ik over de Hoge Veluwe naar het Kruller Muller museum en ik vond het daar zo mooi dat ik toch even ben blijven staan.

Afbeelding

Lijnenspel had beter gekund en hij loopt hier niet dicht in de donkere partijen maar mijn beeldscherm is niet gekalibreerd dus ik weet niet of dat bij jullie ook zo is of niet.

SofieBeau

Re: [FOTO] Hoge Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:28

Wow

euh, deze vind ik echt heel mooi. De kleuren en het landschap geven in combi met die wolken echt een enorm aparte sfeer. Die ene boom dichtbij maakt het ook echt helemaal af.

Heb je iets aan de foto bewerkt? (rond de boom enzo bvb?)

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:21

Wow, prachtig. Die boom maakt het helemaal af OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:25

Ooh wauw! Dit vind ik ook geen rustige natuur. Haha! Haha! Ik vind hem super, mooie kleuren, krachtige uitstraling & mooie compo!

Manon073

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:26

Magnummm schreef:
Wow, prachtig. Die boom maakt het helemaal af OK dan!

Helemaal mee eens ! Knipoog

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:27

Supermooi!
Idd, die boom doet het hem, anders had ik hem toch weer wat saai gevonden.

Prachtige lucht trouwens!

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:34

Mooie foto!
Is dit t origineel trouwens? Kleuren lijken me namelijk niet helemaal origineel.. kan t ook mis hebben natuurlijk.
Wat je er ook mee gedaan hebt, t ziet er super uit! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:41

Nee, als zoiets origineel uit een camera kan rollen steek ik daar meteen al mijn centen in. Knipoog
Wel Photoshop dus uiteraard.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:43

Jeetje Jamie, moest je naar het Kroller Muller ? ( Dat vind ik nou zo'n dodelijk saai museum. Haha! )

Foto had ik al in het topic gezien. Erg mooi ! Ik hou wel van die grauwe kleuren. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:44

Ja, hangt iets wat ik moest zien voor school. Die was opzich nog wel intressant maar het museum zelf is inderdaad niet erg boeiend. *LOL*

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:47

Zou ik het orgineel is mogen zien? De foto is echt supper!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:04

Wauw. Dit is echt een foto met sfeer Bloos! Heel erg goed gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:09

Waarom het origineel zien? Dat het een saus Photoshop is zie je zo ook wel of niet? Knipoog

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:21

Omdat ik erg bewondering heb voor de foto en ik graag het orgineel zie vind ik vaak mooier dus ben erg benieuwd!

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:31

Ik zou ook graag het origineel eens zien. En mensen vragen je dit, omdat er in de beginpost niet bij staat dat het een bewerkte foto is. Ik ging er ook eerst vanuit dat dit een origineel was. Lachen
Het is echt een mooi plaatje om naar te kijken. Het heeft inderdaad een indrukwekkende sfeer, bijna angstaanjagend met die wolken. Erg knap !

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:34

Mooie foto. Het lijkt verdacht veel op HDR, heb je maar 1 foto geschoten of 3 met verschillende stops?

Anders, goed werkt geleverd met het bewerken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:41

Nah ik vind dat niet echt nodig. Het is gewoon wat schuiven aan levels, wat spelen in je curves en wat andere trucjes die alle fotografen gebruiken maar dan wat verder doorgetrokken, verder is er niks anders aan gedaan, vandaar dat het gewoon een fototag is en niet bewerkt. Lachen

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:28

Leuke plaat!
In alle rust van de natuur heeft het toch iets dreigends (mede door de kleuren en het lijnenspel). Echt een fijne foto!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:31

Mooi gezien! Ik vind 't een erg fijne plaat. Mooie compositie en de kleuren heb je erg gaaf gekregen. Bokt is de laatste tijd een beetje in een anti-photoshop fase geloof ik... trek je er niet teveel van aan zou ik zeggen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:32

Haha doe ik ook niet. Ik ben een Photoshop junkie, dat veranderd toch niet. *LOL*

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:36

Guernica schreef:
Nah ik vind dat niet echt nodig. Het is gewoon wat schuiven aan levels, wat spelen in je curves en wat andere trucjes die alle fotografen gebruiken maar dan wat verder doorgetrokken, verder is er niks anders aan gedaan, vandaar dat het gewoon een fototag is en niet bewerkt. Lachen

Ik bedoelde het niet cynisch hoor Lachen Ik ben zelf ook een echte die-hard Photoshopper. Het was een compliment.
Mijn vraag was dat je bewust HDR foto had gemaakt of niet Haha!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:36

Ben niet antie photoshop hoor zekker niet!
Gebruik zelf wel is photofilter om er iets meer contrast in te legen ben allen nieuwschierig!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:52

Ik vind het een prachtfoto, niks aan op te merken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 19:51

Guernica schreef:

Àlle fotografen? Hey er zijn er ook nog die het zonder photoshop doen hè. Maar verder, ook ik ben heel benieuwd naar het origineel. En ik vind hem wel bewerkt als ik het zo hoor, FB zou meer van toepassing zijn, maargoed. Als je het origineel niet wil laten zien is dit dus een plaat verre van het origineel, en dus FB. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:05

Wat is dat toch met Bokt dat je overal letterlijk bij moet zetten het met een korreltje zout te nemen.
Maar goed; alle photoshoppende fotografen. Lachen

En ik vind een FB pas als je gaat manipuleren, dingen weghalen, dingen toevoegen, een beeld schetse dat niet bestaat, en dat heb ik niet gedaan. Officeel valt dit onder perfectioneren, dus vind ik het gewoon een foto. Anders zou een portret omzetten naar zwartwit ook een FB moeten zijn en dat is ook niet zo, toch? Maar goed dat is meningsgevoelig denk ik en bovendien, hallo, het gaat hier om een tag.