[FOTO] Just a little bit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nada

[FOTO] Just a little bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 21:18

Of everything Lachen .

Op school krijgen we een cursus fotografie.
Maar helaas beschik ik op dit moment niet over een beetje normale camera.
Dus kreeg ik de Canon PowerShot G9 te leen van school.
Ik heb hem onder school tijd een uurtje in handen gehad en van de week nog even.
Maar de batterij was helaas al snel op. Dus ben nog heel erg aan het zoeken geweest met de instellingen in die korte tijd.
Vandaar dat ik zeker nog niet tevreden ben over de foto's. En ook nog niet heel erg met de compositie bezig geweest.
Maar hier toch een paar voorbeelden zodat jullie me wat tips kunnen geven Haha! .

1]
Afbeelding

2]
Afbeelding

3]
Afbeelding

4]
Afbeelding

5]
Afbeelding

6]
Afbeelding

7]
Afbeelding

8]
Afbeelding

De kwaliteit is achteruit gegaan door het uploaden en verkleinen.
Maar ik ben zo ie zo ook nog niet tevreden over de scherpte.

Brand los Haha! .

Nynkk

Re: [FOTO] Just a little bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 06:05

Foto 1: Het stoort mij een beetje dat ze wat links op de foto staat en dan ook nog die kant op kijkt. Als een mens een bepaalde kant op kijkt kun je beter ruimte overlaten aan de kant waar diegene heenkijkt Knipoog Dan wordt het wat ruimtelijker. Verder vind ik haar uitdrukking een beetje arrogant lijken.
Foto 2: Opzich een leuke foto maar ik vind de hand echt heel zonde. Die hand/arm draagt verder niets bij aan de foto.
Foto 3: Standpunt is leuk gekozen! Maar daarbij ook hetzelfde als bij foto 1, voor mijn gevoel zit de ruimte net aan de verkeerde kant.
Foto 4: Had liever de hond apart van het mens gezien. Nu zit er zo'n grijze strook langs. Schaduw op het hoofd vind ik ook een beetje storend.
Foto 5: Enige wat me stoort is de achtergrond, verder vind ik het een leuke foto Haha!
Foto 6: Mis een klein beetje het echte scherptepunt maar vind het wel een mooie foto.
Foto 7: Ook hier kan ik de scherpte niet helemaal vinden en de vlinder lijkt wel héél zwart, waardoor je bijna niet smeer ziet.
Foto 8: Jammer dat maar 1 van de 2 bloemen echt scherp is en dat bruine ding had je van mij wel weg mogen halen Lachen

Dus opzich leuk gedaan maar nog wel wat puntjes om op te letten! Vind het wel netjes dat je de camera zo onder de knie had! Haha!

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 06:50

Dank je wel Nynke Haha!.
Hier kan ik echt wat mee !

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:07

Okeee dan. Speciaal voor jou : uitgebreide versie. (A)

1. Ga mee met bovenstaande, beeld oogt wat krap. Misschien iets meer zoomen en wat meer ruimte links.
2. Ze kijkt wat moeilijk, en lijkt niet helemaal scherp?
3. Fijne scherptediepte, maar model kijkt erg ongemakkelijk. Nagelbijten / Gniffelen
4. Weet niet bij deze, iets teveel arm en iets te weinig hond denk ik.
5. Moooi. Lachen
6. Ook nét niet helemaal scherp? Nice try though. Haha!
7. My fave. Maar het zwart lijkt wat dichtgelopen, maar hijs gaaf. Lovers
8. M'n aandacht gaat heel erg naar dat dode bloempje, misschien kan je hem nog wat anders croppen. Lachen

Je komt er wel, lekker bezig ! Lovers

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:15

Vind het mooie fotos maar ik vind dat de modellen (incl de kat Haha! ) een beetje moeilijk kijken. En de portretten zijn best donker. Foto 2, 3 en 6 vind ik hele leuke composities. En die met die vlinder is supergoed gelukt.

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 18:40

Bedankt voor de goede tips beide ! Lachen

De modellen zijn eigenlijk geen modelen.
Maar gewoon vriendinnen die ook bezig waren met fotograferen en op wie ik even kleur en scherpte enz. moest testen *LOL* .

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 19:45

Foto van vandaag.
Scherpte is nog steeds niet naar mijn zin..

Afbeelding