[FOTO] Erasmusbrug at night

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

[FOTO] Erasmusbrug at night

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 21:56

Ik ben echt niet zo heel erg van het plaatsen van foto's op bokt, maar misschien is een beetje opbouwende kritiek niet zo slecht Knipoog

Vorige week 's avonds even rotterdam in gedoken voor wat avondfoto's, en ik moet zeggen, ik blijf het lastig vinden qua belichting. Brug is natuurlijk errug fel verlicht, en daardoor ook snel OVERbelicht..

Afbeelding
Kleinere versie, grotere is hier te vinden:
http://farm4.static.flickr.com/3110/2808911017_02208d0a34_b.jpg

Alle commentaar is welkom! Ben beginnend fotograaf dus ik kan en moet nog heel veel leren Knipoog

tantethee

Re: [FOTO] Erasmusbrug at night

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:58

persoonlijk vind ik hem erg mooi zo,heb je vanaf statief genomen of vanuit de hand??

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 22:02

Vanaf een statief Knipoog Zo'n vaste hand heb ik nou ook weer niet helaas Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:02

Vind 'm wel mooi. Is dit het origineel? Misschien had je hem qua belichting nog iets meer kunnen krijgen zodat je de verkeersborden op de brug ook niet ziet. Echt alleen het licht. Maarja, nice try, dat zeker! Ja

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 22:06

Thanx! Behalve dat ik een stukje van de bovenkant heb geknipt (of onder?? Ik weet t niet meer Tong uitsteken) is er niets aan bewerkt...

Nu je het zegt ja, de verkeersborden zijn wel erg jammer! Ik stoor me ook vreselijk aan het groen van het kpn gebouw.. maar ja, dat staat er nou eenmaal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:08

Mag ik het origineel eens zien? Schijnheilig Ben ik altijd wel benieuwd naar. Lachen Groen stoor ik me niet zo erg aan, idd, dat staat er nou eenmaal, en 't is wel een lichtje. Tong uitsteken

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 09:42

Erg mooie foto! Ja Ik ben ook wle benieuwd naar het orgineel.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 14:42

Wat waren je instellingen? En welke lichtmetingen heb je gedana? Ik heb namelijk het idee dat je hem gecentraliseerd gemeten hebt, terwijl ik het totaal zou meten waardoor je een langere shutter kan nemen en je nog meer omgeving krijgt.. (wat ook noodzakelijk is omdat je met een klein diafragma schiet en daardoor licht mist!)

De compositie is verder heel mooi, de horizon is ietsjes scheef maar dat kan je altijd nog draaien Knipoog

Ik zeg: vaker posten! Knipoog

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 17:14

Haha nou met lichtmetingen moet je bij mij niet aankomen hoor, daar snap ik helemaal niks van ROFL Dat moet ik nog eens gaan leren snappen dus.. hij heeft gebruik gemaakt van de optie *evaluative metering*

Voor de rest heb ik een sluitertijd gebruikt van 0,8 seconden, diafragma van F4 en 100iso...

Originele foto heb ik (helaas) niet hier, maar op de computer van m'n vriend die ik niet snap Knipoog moet ik echt even naar gaan zoeken Tong uitsteken

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:15

ik vind hem erg mooi

normaal kwam ik elke dag langs de brug maar nu bijna nooit meer