[FOTO] Prikkeldraad

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LindaLinda

[FOTO] Prikkeldraad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 20:08

Het afgelopen week een opstartweek gehad in het plaatsje Orvelte. Hierbij zijn we ook een dag naar Kamp Westerbork geweest. Omdat ik me steeds meer begin te intreseren in het fotograferen van objecten ben ik eens wat gaan spelen met de instellingen van de camera. Ik vindt dat er wel een paar leuke resultaten zijn uitgekomen. Maar omdat ik graag wil leren plaats ik ze hier. Ook ben ik nog opzoek naar een leuke camera waar ik mooie foto's mee kan schieten (wil nog geen spiegelreflex).

De foto's zijn gemaakt met een Pentax Optio S5z en in de stand macro maar met een s erbij. (Camera is niet van mij dus weet niet percies welke stand het is)

Foto's zijn onbewerkt.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Laat me weten wat jullie ervan vinden, en vooral tips en tops!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [FOTO] Prikkeldraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:19

Foto 1 heeft mooie heldere kleuren maar verder trekt hij mij totaal niet aan. Clown

Foto 2: hier is het voorste prikkeldraad niet scherp en dat stoort enorm. Verder is ook deze foto niet interessant. Want kijk er zelf eens naar en vertel mij eens waarom die foto leuk is om naar te kijken.

Foto 3: deze is al een stuk beter. Lachen Netjes scherp en de achtergrond niet. Super! Alleen is de compositie heel centraal, ik had de foto zó gecropt dat hij niet meer centraal in het midden staat.

Foto 4: deze is ook best netjes maar ik vind het jammer dat je een lelijk stuk draad hebt uitgekozen. Nagelbijten / Gniffelen Compositie is hier al wat beter maar ik vind nog de achtergrond teveel afleiden...

Zie hieronder mijn prikkeldraad:

Afbeelding

Maar gewoon veel oefenen als je dat leuk vind en dan word je vanzelf beter. Ga gewoon wat spelen met de instellingen van de camera en probeer verschillende hoeken uit. Zet een bloemetje dus niet alleen in het midden op de foto maar ga aan de zijkant staan en probeer het dan eens. Lachen Zorg dat je niet in de zon fotograveert en plaats geen onscherpe en/of over/onderbelichte foto's.

Succes!

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 20:31

Bedankt voor je commentaar, dit is de eerste keer dat ik zo iets doe en nu ik zelf nog kritiser naar foto 2 kijk zie ik idd dat het enorm stoort.

Met wat voor camera heb jij gefotografeerd? In normale stand ben ik er nog niet achter hoe ik de achtergrond waziger kan krijgen en me dus kan focussen op 1 punt. Ga van het weekend de gebruiksaanwijzing er maar eens bijhalen.

Die vieze draad pakt mij juist wel. het is de omheinig van een strafbarak in kamp Westerbork en dat spreekt mij aan, kan me voorstellen dat het voor anderen storend werkt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:33

Als foto 4 voor jou wél interessant is dan is dat prima. Ja Jij hebt er een bepaald gevoel bij en daar gaat het om. Knipoog

Ik heb een Canon Eos 350D, een spiegelreflex. Knipoog

Lisanne_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 09:17

1. een beetje saai, doet me niet zoveel.
2. Het stoort me dat het prikkeldraad op de voorgrond niet scherp is.
3. Dit vind ik de mooiste, fijn scherpgesteld, alleen het hout in de hoek stoort wat...
4. Deze vind ik eigenlijk helmaal niks. Heel raar scherpgesteld en niet echt fijn om naar te kijken..

veel succes verder! Knipoog