[DIGI] simpele vlinder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

[DIGI] simpele vlinder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 01:35

Zoals jullie weten teken ik nog niet zo heel lang met dit dingetje. Ik ben echt wanhopig op zoek naar tips Bloos Hoe krijg je nou zulke mooie tekeningen met dat ding? Bloos Lijnen komen waar ik het niet wil, kleuren lukt niet... Clown Nee, ik boek voorlopig nog geen grote successen met dat ding. Vandaar dat ik deze plaats. Ik wil TIPS! Ik wil weten hoe jullie het klaar kregen om met dat ding net zo te tekenen als op papier (bij wijze van spreken) Is het gewoon wennen of is het feeling?

Afbeelding
Mijn laatste creatie...Ongeveer een uur werk Scheve mond

Paardenmeis1

Re: [DIGI] simpele vlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:17

Wat gebruik je?

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:30

Indd, wat gebruik je? PS?
Zo te zien hebben al je lijnen een opacity van 100%, dat zou ik al eens veranderen in 50% of nog lager. Heel veel lijntjes over elkaar geeft een veel natuurlijker effect, je kunt als het ware dan blenden. Probeer ook eens wat uit met de grootte en zachtheid van brushes, dat wil ook al heel veel schelen... Grote zachte brushes voor grote oppervlakken, kleine harde voor details. Werk met veel verschillende lagen en blend modes voor het beste effect. Ook kun je effecten als blur of median gebruiken om lijnen zachter te krijgen.
Als je namelijk alles met dezelfde harde kleur en brush doet, moet je al ontzettend goed zijn om mooie resultaten te bereiken. Met deze ^ methodes zou je tekening al een stuk mooier moeten worden Lachen
Er is trouwens ook genoeg over te vinden op internet. Succes Lachen

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:04

Ga eens naar deviantart.com en zoek maar eens op digital art tutorials o.i.d. (beetje uitproberen met zoektermen e.d.). Kan je heel veel nuttige info vinden Lachen