Het leek me wel handig om een lijstje van goede art tutorials online ook even op bokt te zetten. Ik heb er al veel van geleerd, en ben benieuwd of er nog andere goede gratis video tutorials zijn. Weet niet of dit echt onder "centraal onderwerp" valt. Wel al eens bij de modjes aangekaart, maar er wordt geloof ik nog overlegd, dus ik begin vast. Kan altijd nog 'centraal' gemaakt worden als het te groot wordt?
Art tutorials online RivenPhoenix. Drawing the human body from your mind. (Anatomie mens, alles! Begint met stickfigure, daarna hoofd van alle kanten). Hij zegt de woorden af en toe een beetje verkeerd, maar legt geweldig goed uit. Totaal geen talent voor nodig - hij vertelt je netjes alle "formules" en regeltjes. De simpelste die iedereen wel kent is denk ik "ogen zitten in het midden van het hoofd", maar dit gaat véél verder en in een erg goed te volgen tempo. Zeer aan te raden voor iedereen die mensen tekent.
Korte stukjes of algemeen http://www.youtube.com/user/artistsnetwork Staan veel delen van tutorials op, hele tutorials voor 6 maanden online te bekijken voor 15 dollar of zo... nog niet geprobeerd.. heb als ik ergens voor betaal toch liever ook een exemplaar op mijn harde schijf in plaats van alleen online, en aan de andere kant moet 6 maanden wel genoeg zijn om hem van achter naar voor uit je hoofd te leren bij wijze van...
Ik zet de eerste 10 RivenPhoenix lessen online, daarna moet men maar op YouTube kijken of de boel bestellen, nogal grote bestanden qua MB. Elke 3 lessen samen zitten rond de 200 MB.
Super handig HWK, als ik op vakantie ben geweest ga ik hier zeker naar kijken. net even een klein stukje van de herder bekeken. Aangezien ik teken zonder ooit les te hebben gehad. Tips zijn altijd handig.