[TEK]Pastel portret L.E.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

highwaykind

[TEK]Pastel portret L.E.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 16:29

Vandaag geen klap uitgevoerd, en alleen wat getekend onder de parasol.
Elke x aantal maanden teken ik dezelfde persoon - erg leuk om de vooruitgang en het verschil te zien met hoe ik 2 jaar geleden tekende.
Als deze af is komen ze allemaal op een rijtje wel in het topic te staan.
(voor wie ongeduldig is : hier de "9 maanden" op een rijtje link
Afbeelding

Hopelijk al een beetje herkenbaar.
Er ging even wat fout met mijn raster dus ik weet niet of het haar er wel op past (maar dat vervaag ik dan wel).
De neus klopt nog niet helemaal, vouwlijn bij de wang klopt niet, en eigenlijk is niets is nog af

Heb eerst het hele gezicht ingevuld in veel laagjes, en die steeds uitvegen (wit, geel, bruin, roze, rood in verschillende tinten)
en ben toen met het oog rechts begonnen.

A3 Canson MiTeintes papier, Winsor&Newton pastelkrijtjes (portrait series - moet er even bij zeggen dat de mensen die ik hiervoor met dit pakketje geprobeerd heb er niet uitzagen.. maar deze gaat tot nu toe wel goed geloof ik..) en wat Derwent/goedkope versie KohINoor pastel potloden voor de details.
1 uur werk tot nu toe.

highwaykind

Re: [TEK]Pastel portret L.E.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 19:45

Hmm..oeps. Hij wordt een tikkie alien.
Deze gaat in het archief onder *mislukt* en ik begin overnieuw.
Heb te snel gerasterd en niet goed opgelet of alles wel goed zat toen ik begon.
(o.a. oog zit niet op de goede plek).
Afbeelding

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:02

ik zie het...
echt balen hoor want je was super goed op weg!
heel mooi kleurgebruik...
ik zou het niet kunnne hoor weer opnieuw beginnen.. veel te ongeduldig voor!!! haha
succes

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:58

Ziet er super uit, het enige wat niet klopt is het linkeroog. Kun je die niet gewoon hoger plaatsen of lukt dat niet met krijt (en gummen enzo). Of een lok haar over dit oog heen tekenen. Anders is het toch zonde ! Haha!
Erg mooi, ik krijg echt zo'n wassenbeeld gevoel bij dit gezicht.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 17:03

Heb hem meteen ook ietsje kleiner gedaan.
Gummen wil al niet erg goed met pastel, en hier zaten al zoveel laagjes overheen...ben ik maar niet meer aan begonnen Lachen
Afbeelding
Heb ook een stukje gefilmd (camera stond er toch), als dat gelukt is komt dat wel op YouTube -
kan men meteen ook even melden waar ik wat fout doe of wat er anders kan want ik doe maar wat tot het resultaat een beetje lijkt Haha!

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:08

Echt cool hoor en volgens mij ook erg fijn papier, mooi dekkend kun je erop tekenen.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 17:30

Canson MiTeintes papier, en dan op de "honingraat" kant.
Ligt ook voor een deel aan de krijtjes (Windsor/Newton), die zijn ook erg dekkend (stuk dekkender dan de potloden nog).
Deze krijtjes zijn wel erg fijn uit te vegen zodat alles mooi in elkaar overloopt Lachen

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:57

Hij ziet er toppie uit! Ik moest bij de eerste poging idd even kijken om wie het ging, maar poging twee is super!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 20:20

Update (krijg de witbalans niet echt goed op de foto, tekening moet ook nog wat aangepast/afgemaakt.)
Afbeelding

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:27

Mond is iets te breed heb ik het idee.
Verder is het echt een prachttekening Wow!

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:28

Ik denk dat de mond niet te breed is, maar dat de onderlip wat korter en boller mag.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:36

Aller eerste vind ik het heel mooi Haha!

Alleen hebben de ogen een andere kleur en is haar mond wat te breed.. Haar neus is ook wat groot en puntig. Het kleur gebruik is echt heel mooi! Haha!

Ook kijken de ogen niet naar het zelfde punt, waardoor ze een beetje scheel kijkt...

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:38

Prachtige tekening Hwk, al heb ik wel beter van je gezien. Denk dat je de tweede ook iets te snel hebt gedaan, want zie hier en daar wel wat puntjes die qua verhouding niet kloppen. Desondanks herken ik haar wel hoor, maar vond je digitale /zwart wit versie beter Ja

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 19:20

Nou, ik vind hem af Lachen!
Afbeelding

Goed om ook eens kritiek te lezen! De verhoudingen kloppen inderdaad niet helemaal lekker, terwijl ik toch aardig klein gerasterd heb en het dus niet al te veel moet schelen. Zal wel fout gegaan zijn bij laagje 10 toen de lijnen al lang niet meer zichtbaar waren en ik zelf even wat dacht aan te moeten passen .. Haha!
En als ik dan bezig ben en er al 4 uur naar zit te kijken, zie ik ook niet goed meer waar het nou aan ligt dat het niet klopt.

Ben zelf wel erg tevreden over deze tekening eigenlijk - vooral omdat huidskleur eindelijk eens een beetje op huidskleur begint te lijken en ik dat het moeilijkst vind. (Dat "goed lijkend" is met beter op mijn raster/lijnen letter wel op te lossen bij de volgende).
Ook de eerste keer dat ik een achtergrond erbij bedacht heb, en daar knap het ook een stukje van op vond ik. Ziet er net wat netter uit.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:27

Ondanks wat kleine puntjes vind ik hem heel erg goed gedaan! Het wit van het jasje stoort me echter, juist doordat je bij de rest zoveel meer kleurtjes gebruikt hebt. Ik zou dat witte (harde) wat afzwakken door met wat blauw en roze b.v. te werken. Het zou alleen leuk zijn als je ook eens zonder raster probeert te tekenen? Is dat geen uitdaging voor je? Lachen

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:10

Ik vind hem erg mooi , alleen ze lijkt een beetje ouder dan op de foto.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:30

Heel erg mooi! Ook die oogopslag! Alleen de rechterkant van de mond zou iets korter mogen zijn, omdat ze echt zo'n sneaky lachje heeft Knipoog