[DIGI] Speedpaint, rara wie is het...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

[DIGI] Speedpaint, rara wie is het...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 23:34

Na al die super realistische werken zonder enig eigen ingeving ben ik wel toe aan wat anders.. Had enkel totaal geen inspiratie, en begon maar te speedpainten.

Het volgende werk is dus echt een speedpaint zonder enig detail oid, het gaat mij er meer om.. of hij herkenbaar is! Een portret lijkend te maken vind ik nog erg moeilijk, dus heb bij deze een makkelijk herkenbare genomen. Huilen van het lachen

Overigens heb ik voor het eerst in Photoshop gewerkt bij deze. Ik moet zeggen dat PSP X mij toch beter ligt, want ik vond dit rot werken, nu ik zo gewend ben aan PSP. Maargoed, zodra ik er meer mee omga moet het vast lukken..

Ik heb hem expres wat verscherpt om de 'brushstrokes' duidelijk te laten zien. De manen zijn 100 keer overgedaan en ik heb geen zin om ze nog een keer over te doen, haha. Zelf vind ik het jammer van zijn neusje, die past er imo niet bij. Maargoed.

Afbeelding

Nou, kijken wie dit eigenwijze koppie direct herkent Huilen van het lachen

Avelienvd

Re: [DIGI] Speedpaint, rara wie is het...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:38

Lodewijk heet ie toch?
Gaaf gedaan

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:41

Aan zijn grote bles te zien is het lodewijk? Haha!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 23:42

Dat was snel Clown
Inderdaad, Lodewijk van bokker Iceprincess. Haha!

Referentie van (klik) haar Deviantaccount.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:59

tja, als je het ons moeilijk had willen maken had je een iets minder uitgesproken hoofd kunnen nemen, dit is wel een superherkenbaar paard natuurlijk Knipoog

maar die grove toets ziet er goed uit, het hoeft idd niet fotorealistisch te zijn om herkenbaar te zijn. Vind het een geslaagde tekening Ja

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 00:01

Gaaf zeg!
Doe je ook aanvraagjes? Tong uitsteken

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:23

Wat gaaaaaf! Wow! Ontzettend leuk gedaan met die harde brush. Geeft dit werkje wel iets aparts.
Ik vind de neus er juist wel goed bij passen. Ik zie er niets anders aan?
Manen zijn ook super gedaan! Ja

Echt top gedaan! Deze speedpaintjes wil ik wel vaker zien hoor!
Enige tip die ik kan meegeven, is dat het fijner oogt als je er een volgende keer (?) een stuk borst (+ wat extra schoft) in meeneemt. Dus dat het niet stopt bij de hals.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 13:27

Bedankt voor je tip Esmee!

De neus is imo wat minder 'grof' dan de rest van het lijf, vandaar dat ik het niet geheel erbij vind passen..
Ik heb inderdaad hem heel 'vlug' willen laten eindigen bij de schoft, maar dit is zo onduidelijk dat je het amper ziet, aandachtspuntje voor de volgende keer, bedankt!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:34

Ik zie het niet in de neus hoor. Het valt mij totaal niet op. Lachen Het moet natuurlijk ook niet té grof zijn, want het neusje is vrij fijn.

Wat is het originele formaat van zo'n speedpaint?

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 13:51

Dit werk is op 3000x2000 pixels gemaakt, de pc redt een groter formaat niet. Hij is nog ergens gecropt volgens mij, maar ik heb hem op 3000x2000 gemaakt.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:22

Meteen bij de eerste post al herkent Huilen van het lachen Kan ook niet anders met zo'n kop he Nagelbijten / Gniffelen .

Niet slecht voor een eerste, hoe lang heb je erover gedaan?
Qua aftekening klopt hij wel, uitstraling niet helemaal, oog mag ook een tikkie groter, maar de foto die je hebt gebruikt was ook niet heel erg duidelijk Nagelbijten / Gniffelen . Probeer de volgende keer meer contrast erin te stoppen, nu is het een grote oranje massa, meer donkere en lichte partijen en je krijgt al direct een ander beeld. En ik zie eigenlijk 1 maat brush, gebruik verschillende maten voor extra speelsheid, en als je een tablet hebt zet dan je brushssettings op penpressure zodat je dikkere/dunnere lijnen krijgt met 1 brush.
Verder een mooi begin Ja .

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 20:36

Bedankt voor de tips! Lachen
Hoe lang.. uhmpf.. kleine 2 uurtjes, denk anderhalf uur oid.

Oog mag toch groter? Wow! had hem eerst groot, maar vond het net iets té toen. Leek het net een strippony Haha! Over contrast en kleur ben ik het zeker eens, dat zie ik zelf ook heel weinig in dit werk. Bij het hoofd en de neus heb ik een kleinere brush gebruikt, over de hele nek inderdaad dezelfde, daar zal ik de volgende keer meer mee 'spelen'.
Hij is iig niet zo flets als m'n vorige werk.. sterker nog, hij is misschien wat té oranje. Huilen van het lachen
Heel erg bedankt voor je tips, heb er erg veel aan!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:37

Vind de oog zo groot genoeg hoor Nagelbijten / Gniffelen

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:57

Nee hij heeft echt enorme visogen Huilen van het lachen , als hij iets spannends ziet doen ze echt Wow! ROFL
Te oranje kan niet, hij is ook echt knaloranje Tong uitsteken , maar wel witte haren erdoorheen waardoor hij weer iets fletser wordt. Maar ipv echt oranje te kiezen in je palet is het mooier om op je tekening rood en geel tinten te mixen (als je goed kijkt bij de links in mijn onderschrift van de vos tekeningen zie je dat ook, gebruik zelden echt bruine kleuren Knipoog .)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:08

Ik vind dat je daarin gelijk hebt IP, maar ik vind dat de stijl die Denise in dit werkje heeft gekozen juist goed gecombineerd met de meer eenvoudigere kleuren. Kleuren 'mengen', contrasten dieper maken, grotere verscheidenheid aan brushgroottes maakt het geheel zo zwaar. Ik vind dit werkje juist zo leuk doordat het eenvoudig is. Eenvoudig kan ook erg mooi zijn. Lachen Ik zou het zonde vinden als het zo mega realistisch werd in deze stijl. Het moet juist lekker fris en speels blijven.

Maar dat is mijn mening. Knipoog

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:21

Lodewijk natuurlijk!!!!
Leuk gelukt en erg herkenbaar, maar dat kan natuurlijk ook niet anders! Alleen heb ik nog nooit eerder een foto gezien waar ie op deze manier keek. Clown Heb je er zelf deze houding aan gegeven?
1 tip: Ga òf nog een tikkie abstracter òf nog een tikkie realistischer aan het werk. Nu hang je er net teveel tussenin en lijkt het of het werk nog niet af is, maar een tussenfase is.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 21:30

*zoekt foto*
http://whitefacedpony.deviantart.com/art/Lodewijk-fight-01-90480343
Deze in combinatie met een waar je de linkerkant van z'n hoofd goed ziet heb ik als ref gebruikt, van Iceprincess.

Dat wordt dan een tikkie abstracter, ik ben het realistische meer dan zat. *LOL* Ik had zelf ook al een idee van.. dit is gewoon een onafgemaakt grof, maar realistisch werk. Misschien als het minder dekkend afloopt, of als ik delen echt nog in 'schets' laat, dat het ook weer een grappig effect geeft?