[TEK] lieve pup. Jack russel.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK] lieve pup. Jack russel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 21:21

Laatst voor kennissen deze tekening gemaakt. Dit is hun jack russel, nog als pup zijnde.
Ze waren erg blij met deze tekening, en vonden hem super lijken Haha!

Acht uurtjes werk. A3. Derwent coloursofts. (Had er langer aan willen werken, maar toen waren die kennissen er al, dus heb hem zo meegegeven. Had er nog meer kleur in willen doen. Meer paars en rood tinten. Maar helaas dus geen tijd voor gehad. Deze mensen wonen ver weg, dus ik zie ze maar héél weinig. Vandaar dat ik hem zo meegegeven heb Knipoog ).

Brand maar los:

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 31-08-08 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] aangepast -> [tek] -> [TEK]

criollolover

Re: [tek] lieve pup. Jack russel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 21:35

vind het er heel mooi uitzien.
Afbeelding
denk je dat je mijn hondje mooi kunt natekenen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 21:38

Dit mag je officieel niet vragen in een soort topic als dit Knipoog

Ik wil je hond best voor je natekenen hoor Ja Maar ik heb wel eerst nog een opdracht (een hele lieve harige shet Haha! ) die moet eerst af Knipoog

Als je de tekening daadwerkelijk ook wil hebben, vraag ik daar wel een vergoeding voor, voor de tijd en het materiaal (Meer info hierover op mijn site peelenart.come2me.nl Knipoog ).
Maar een foto als oefenmateriaal, en een foto van de tekening, is bij mij gratis Ja

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 21:41

Hij is heel bijzonder, juist omdat hij niet helemaal als realistisch portret is getekend. Hij heeft iets `hoekigs` wat ik in jouw stijl steeds terugkomt en wat erg artistiek eruit ziet.
Ik heb ook nog wel wat beesten voor je om te tekenen! Tong uitsteken

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 21:42

had al op je site gekeken, maar vond het wel leuk om je dat hier te vragen, ik wist niet dat dat niet mocht, sorry

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 21:48

Is niet erg dat je het hier vraagt Knipoog Iedereen kan een foutje maken toch Tong uitsteken Doe ik ook zoooo vaak ROFL Huilen van het lachen

Pm maar foto's hoor *LOL*
Als ik wat tijd in kan passen in mijn drukke weekscheme (He lau Nagelbijten / Gniffelen Huilen van het lachen ). Dan zal ik eens kijken Haha!

Mooie gróte (Echt groot Knipoog ) portretfoto's zijn áltijd welkom Haha!
Ook andere mensen, gewoon pben hoor *LOL*

@Lau, bedankt voor je commentaar Haha! Dat hoekige zie ik inderdaad ook in elke tekening van mij Ja Aan de ene kant vind ik dat toch wel wat jammer hoor Knipoog Dat maakt hem toch weer minder realistisch. Ik zou het zelf graag wat realistischer willen hebben. Ik ben ook echt fan van Ilonne's en Naomi's werkjes, omdat ik die zo realistisch vind.
Zou graag ook meer in die trant tekenen, maar daar ben ik echt niet goed genoeg voor Bloos

Anoniem

Re: [TEK] lieve pup. Jack russel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:33

Iemand nog tips voor mij? Haha!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:43

Erg leuk gedaan As! De neusdop vind ik het beste gedaan met die glimmers erop. Ik weet zeker dat als je meer tijd gehad had deze tekening er nog beter uit was gekomen! Moet wel zeggen dat ik vind dat je bij deze, juist door het beperkte palet, je schaduwwerking erg goed gedaan hebt. Het is wel een echte Astrid geworden in de positieve zin van het woord Knipoog

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:52

Is vind z'n oog wel wat vreemd, of heeft 'ie dat gewoon?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 00:10

ik vind de linkeroog ook een beetje vreemd. De lichaam ziet er veel kleiner uit dan zijn hoofd (of de hoofd is veel groter dan zijn lijf) Stipjes (voelharen) zijn een beetje te groot voor de tekening. Voor de rest erg mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:10

Lontje schreef:
Erg leuk gedaan As! De neusdop vind ik het beste gedaan met die glimmers erop. Ik weet zeker dat als je meer tijd gehad had deze tekening er nog beter uit was gekomen! Moet wel zeggen dat ik vind dat je bij deze, juist door het beperkte palet, je schaduwwerking erg goed gedaan hebt. Het is wel een echte Astrid geworden in de positieve zin van het woord Knipoog

Bedankt Lonnie Haha!
Tja normaal gesproken had ik een tekening zoals deze neit eens geplaatst. Vind het in mijn ogen meer een schets. Maar deze vind ik eigenlijk ook beter dan wat ik normaal doe Nagelbijten / Gniffelen
Neus was ik eigenlijk helemaal niet tevreden over Haha! Daar heb ik ook het meeste mee liggen klieren. Het voor ons rechteroog vond ik ook echt verschrikkelijk. Die lelijke schaduw Huilen van het lachen
Weet je trouwens zeker dat het een échte astrid is? Wie weet was ik dat moment Henk wel *LOL* Huilen van het lachen

@imd: Hoe bedoel je precies met het oog is wat vreemd? Dat het zo donker is met een wit stipje erin? Dit was op de foto ook. De zon stond op de foto van achteren, dus van voren was grotendeels bijna de hele foto in schaduw. Dus ik heb er zelf een "glimmertje" ingestopt. Ook heb ik het pupil donkerder, maar dat is op deze foto helaas niet te zien. Lachen

@C_arola: Het is nog een puppy, dus het hoofdje is inderdaad groter Knipoog Ook is alleen zijn hoofdje bruin, en heeft hij maar een klein bruin vlekje op zijn rug. De rest van zijn lijfje stond niet op de foto (Ook was alles in de schaduw, en zag ik geen verschil tussen schaduw of een vlekje e.d. Nagelbijten / Gniffelen ). Waarschijnlijk dat het daardoor ook erg vertekend Lachen
De voelharen zijn inderdaad wat té groot uitgevallen. Punt van het potlood was niet scherp/klein genoeg meer Nagelbijten / Gniffelen
Zag het alleen te laat. Zag het pas toen de tekening al weg was. Dus helaas neit meer kunnen veranderen. Maar dat is een aandachtspunt voor later, punten scherp hebben! Haha!

Bedankt allemaal voor jullie tips Haha! Binnekort waarschijnlijk weer een af werkje te zien Ja (Ja Lon, ik ben stiekempjus een stukje verder zonder jou het te laten zien Vork Cool Hoop hem zes september af te hebben, wat waarschijnlijk niet gaat lukken Sigaar ).

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:13

ik weet dat de hoofd van een jr pup groter is, heb er zelf een Knipoog
Maar vind de gedeelte vanaf de halsbandje zo dun. Kan dan idd snel vertekend worden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 21:34

Daar heb je wel gelijk in Ja Maar als je de foto ziet, zit er bijna geen verschil in, zal eens vragen of ik die hier mag plaatsen!
Hondje zat een beetje zoals die zwarte hond, in de tweede post hierboven Lachen

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 21:35

ben benieuwd naar de foto, word makkelijker vergelijken

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:04

mooi gedaan Astrid Ja
van mij had het contrast tussen het mondje/kinnetje en de hals wat duidelijker gemogen, nu valt het snoetje daar een beetje weg.
Jammer van de schaduwen, maar soms heb je gewoon geen betere foto en dan heb je een erg knap werk neergezet Ja

de schattigheid en het puppy-zijn straalt er vanaf Ja

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:05

heb geen tips voor je mar vind hem echt supermooi gelukt Lachen