[TEK] De knappe Friese hengst Wilke van snoeppig!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kathmandu

[TEK] De knappe Friese hengst Wilke van snoeppig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 12:21

Hoi allemaal Doei!!

Al een hele lange tijd heb ik Melanie (snoeppig@bokt) beloofd om een van haar paarden na te tekenen. Deze vakantie had ik hier de tijd voor.
De tekening is gemaakt met Derwent ColourSoft potloden. Dit materiaal was nieuw voor mij, maar ik ben erg blij dat ik deze potloden aangeschaft heb, want je kunt toch meerdere lagen over elkaar heen maken. Ik heb er zo'n 12 uur in totaal aan gezeten. Het formaat is iets groter dan A4.

Afbeelding

Zelf vind ik dat ik op het gebied van hoofdstellen tekenen nog wat kan verbeteren Vork. Ook de hals zou nog iets meer vorm gehad mogen hebben.

Kom maar op met jullie commentaar Haha!!

girlyggirl

Re: [TEK] De knappe Friese hengst Wilke van snoeppig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:23

je tekent stukke beter als ik hoor Haha! maar ik moet zeggen dat ik het totaal niet op een fries vind lijken... Bloos vind het meer een cob ofzo. dus ik vind het een heel mooi paard maar of ie ook gelijkend is....

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:29

de hals had idd wat meer vorm mogen hebben. Verder erg mooi!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:32

Ik vind je tekening opzich erg mooi maar als ik er naar kijk zie ik er meer een shetlander/dartmoor in dat een friese hengst.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:31

Kwa hoofdhals verhouding klopt hij naar mijn idee niet helemaal. Maar vind wel dat hij de uistraling van een fries heeft! Knap begin hoor! Hals had wat meer detail gemogen, aan spieren/lichtplekjes. Verder nette tekening hoor

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:22

Zijn hoofd is te kort, daarom denken mensen eerder aan een pony dan aan een paard. Lachen
Zijn hals is ook wel enorm lang? en erg groot tegenover het hoofd. Het neusgat staat ook te hoog en is niet helemaal juist van vorm denk ik. Het ook is ook te ovaal, een paard heeft een ronder oog dan een mens.
Verder vind ik je kleurgebruik wel erg mooi, het zou alleen beter tot zijn recht komen, moest je er meer licht in brengen. Laat het zonnetje op zijn bolletje schijnen, zo kan je veel beter spieren en schaduwen e.d. weergeven. Lachen

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:24

hij heeft wel uitstraling, maar idd lijkt hij ook niet echt op een fries maar meer op een welsh ofzo

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 20:25

Wat een knappe showbink!
Er zijn inderdaad wat dingetjes met de verhouding die niet helemaal kloppen, maar die uitstraling heb je toch goed te pakken en dat is het allerbelangrijkst.

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:39

Nou ik vind het super knap hoe je m'n knappe vent hebt getekend! Ik doe het je zeker niet na! Ben er ook erg blij mee.
Zijn neusgat klopt wel, hij trekt die nog wel eens en beetje op haha.
Ja commentaar heb k niet echt aangezien ik zelf neit zo goed kan tekenen mar als ik je toch een tip moet geven, misschien het hoofd iets langer.... maar ik vind hem zeker goed lijken!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:43

De verhouding hals/ hoofd is idd niet helemaal uit de verf gekomen. Friezen hebben in de regel een vrij lang hoofd, nu is het een kort hoofdje, meer van een pony zeg maar.

Wat een tip is, kleur de haren in zoals ze op het paard liggen, dan krijg je al meteen de lengte van de hals erin. Ook de spieren kunnen zo makkelijker opvallend gemaakt worden.

Het gezicht vind ik goed gelukt, mooie uitdrukking in de ogen! Lekker door blijven tekenen dus lijkt me het allerbeste advies!