[FOTO] Broer en zus!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

[FOTO] Broer en zus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 22:34

Gister heb ik een shoot gehad met een broer en zus Lachen
Eén van mijn eerste serieuze shoots...

Alhoewel ik zelf niet snel tevreden ben er erg perfectionistisch ben ingesteld wil ik juist mijn foto's met andere delen zodat dit mijn ogen opent en natuurlijk wat met de tips kan doen de volgende keer.

Ik heb voornamelijk op portretstand geschoten. Helaas werd het al een tikkie donker en dan heb ik moeite met scherpstellen...

Maar desalniettemin toch een aardig resultaat, denk ik Ja

DSLR: Olympus E-500
Lens: 40-150mm

Dus mensen, SHOOT! Vork

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nog een leuke bewerking...
Afbeelding

Lachen

_Jitske_

Re: [FOTO] Broer en zus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:41

Mooie foto's Cynthia!
Foto 1: Vind ik persoonlijk een erg leuke foto, personen mooi in het midden, mooie achtergrond erbij Lachen
Foto 2: Die vind ik persoonlijk iets minder dan de 1e foto, compositie vind ik wel leuk, maar jammer dat Marielle niet helemaal scherp lijkt
Foto 3: Leuke compositie, achtergrond is ook gaaf
Foto 4: Leuke spontane foto, water vind ik er ook erg mooi bij zo op de achtergrond
Foto 5: Weet nog niet goed wat ik daar van vind. Aan de ene kant vind ik het wel heel leuk dat M&L daar meer opvallen zegmaar, aan de andere kant vind ik de omgeving zo wel wat té zwart/wit-achtig

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:42

Qua techniek kan ik je niet helpen maar moet zeggen de foto's 1 t/m 3 spreken mij het meeste aan. Ik vind dat je voor deze shoot een hele leuke lokatie hebt gekozen/aangeboden hebt gekregen. Ik denk dat qua scherpte foto's 1 en 3 het beste zijn?
Mooi Cyn! Goed gevonden Ja

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:43

Mooie foto´s hoor!
Over de techniek en dergelijke kan ik weinig zeggen want daar heb ik geen verstand van.
Maar misschien was het leuker geweest om broer en zus wat dichterbij elkaar te laten staan, arm om zusje heen o.i.d. Knipoog.
De foto boven de bewerking vind ik het leukst Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 22:44

Bedankt alvast Haha!

Ik heb juist (bewust) niet gekozen voor armen om elkaar heen enzo omdat ik bang was dat het te 'klef' werd en men denkt dat het om een stelletje gaat. Vandaar dat ik het wat 'stoer' wilde houden Knipoog
Wel een opsteker voor een volgende keer Ja

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:46

Hm, dat zou ook niet direct mijn keuze zijn geweest bij fotoshoot van broer en zus..
Vind dit leuker voor broer en zus, anders krijg je inderdaad al snel het "stelletje-idee"

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:50

K kan niet echt technisch commentaar geven. Wel wou ik even laten weten dat ik het prachtige foto's vind! Vind de locatie en de compositie heel mooi Lachen Verder vind ik juist dat je de 'aanraking' tussen broer en zus mooi gecompenseerd hebt, waardoor het niet 'klef' wordt.
Foto 1 is mijn favoriet Lachen

Offtopic; ennuuuuh anders wou ik met die jongen wel als stel op de foto Nagelbijten / Gniffelen

Marielle88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 23:34

Bloos haha sja...daar sta je dan op bokt.
Ik vind het heel leuk geworden cynthia! mn moeder is er blij mee Knipoog
Voor zover ik commentaar kan geven, vind 1 en 2 het leukst...kan me foto 2 niet herrineren heb ik die wel besteld? anders doe die er nog maar bij.
foto 3 vind ik niet echt wat..vind mezelf er daar wat te 'modellerig' bij zitten.

Di_segno: zusje! Vork ik ben wel 3jaar ouder haha misschien niet te zien Tong uitsteken
Jaime_ : ik zal vragen oftie beschikbaar is Cool

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 23:37

het valt me een beetje tegen dat de jongen alleen op de een na laatste foto lacht, daar word het plaatje meteen anders van, verder is de compositie wel heel leuk!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 23:42

Marielle88 schreef:
Di_segno: zusje! Vork ik ben wel 3jaar ouder haha misschien niet te zien Tong uitsteken

En jij bent 18, dus hij is 15 Bloos! ? wow Huilen van het lachen

Mooie foto's cyn! Vind het weinige lichamelijke contact ook een pluspunt Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 23:50

Bedankt tot nu toe. Nee,... volgens mij heb je die niet besteld Mariëlle.
Ben er erg blij mee dat je moeder het een leuk cadeau vind Haha!

Foto 3 heb ik vooral gekozen om hier te plaatsen omdat ik die zelf sterk vind in compositie en achtergrond Ja

Bedankt Jaime... ik vond het ook erg moeilijk... maar had al wat poses in gedachte voor broer/zus. Je bent toch beperkter in poses mijns inziens dan bij een stelletje.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 23:54

mooie locatie uitgekozen.

van fotografie heb ik niet héel veel verstand. Kan wel aangeven dat ik foto 4 't mooiste vind. Daar springen ze samen echt heel mooi uit. Ook ik vind dat je een goede pose voor de modellen hebt aangegeven, tenminste wat het lichamelijk contact betreft .. echt broer & zus. Op een of andere manier (ik denk dat de blouse de schuldige is) drukt de jongen 't meisje, met name op foto 1 en 2, alleen wel 'n beetje in 't niet .. hij valt meer op? Hij zit natuurlijk ook wat voor haar, en dan die opvallende blouse .. tsja, ik kan het niet anders beschrijven, uitleggen .. De bewerking is niet echt 'mijn ding', zie liever alles in kleur of alles in zwart wit.

mag ik eeeeven opmerken dat 't meisje wel erg leuke schoenen aan heeft, voor zover ik ze kan zien. - ik zocht 'n hele tijd naar schoenen in die kleur, en nee ik ben echt niet zo'n ontzettend modepopje, maar toch .. Haha!

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 00:24

Ik vind foto 4 het mooiste
De hand op de schouder bij de zus, geeft een warm veilig beeld in een beetje een ruwe omgeving. Leuk gedaan, mooi uitgezocht.

verder heb ik vrij weinig verstand van fotograferen..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 08:05

Ik ga ook voor foto 4, ik vind het bij zulke foto's leuk als je de band terug ziet, verder lijkt het op deze foto of ze lekker schik aan het maken zijn. Ik zou alleen wel als ik jou was je gaan verdiepen in de instellingen, dan ben je veel minder beperkt. Desalniettemin een heel net resultaat.

Trouwens ook een leuke locatie, ik heb daar ook eens een 'shoot' gehouden, alleen niet aan de kribbe gedacht Pling

En ik denk dat jij je broertje zo kwijt bent Marielle, genoeg vraag naar hem hier op bokt Tong uitsteken

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 08:22

Ik was de eerste Vork Al zie ik nu dat hij wel erg jong is Schijnheilig Had hem wel 20 geschat Bloos! Maar dat maakt niet uit! Misschien heeftie wel interesse, haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 10:08

Ja,... ik ben ook al met de M-stand bezig. Maar kreeg het niet naar mijn zin!

Wij hebben ook niet echt op de kribbe gestaan hoor Knipoog
Die stenen zijn me iets te ruw en dan hadden we 2 kribben verder moeten lopen want er zat ook nog een visser Nagelbijten / Gniffelen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:17

Ik vind ze erg mooi!

Het enige, maar dat is een detail, wat misschien ietsiepietsie een aandachtspuntje is voor de volgende keer, is die lantaarnpaal (?) bij de eerste (en de laatste, dezelfde) foto. Op zich stoort het niet echt, maar een achtergrond zonder paal zou toch nog net iets beter geweest zijn.

Hij mocht idd een beetje meer lachen/spontaner zijn. Maar ja, dat ligt niet echt aan jou. Wellicht, als je dat nog eens doet met deze 2, dat het dan beter gaat.

Bewerking is wel leuk zo met zwart-wit, maar de originele vind ik beter, warmer.

De onscherpte bij foto 2 vind ik niet storend. Logisch als je met veel scherpte-diepte werkt, dat het minste dat iets verder van het scherpe deel ligt, dat dat dan onscherper wordt. Maar vind ik hier niet storend.

Mooie locatie, en goed benut ook!

Echt mooie foto's hoor Knipoog

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:23

Marielle is inmiddels wel ouder dan 18 hoor, dus dr broertje is ook zeker ouder dan 15 Tong uitsteken
Volgens mij is ie 17 of 18 ofzo Ja

Cyn, valt me nu trouwens op dat op die eerste foto links die paal met driehoekje zegmaar een beetje "stoort", kun je misschien nog weghalen met een bewerkprogramma? Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 11:31

Ja,.. zou ik wel kunnen proberen. Heb ik bij een andere foto ook gedaan. Maar in wegwerken ben ik niet zo'n ster Clown

Marielle is toch 20?

Marielle88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:34

Marjo_x schreef:
Marielle88 schreef:

En jij bent 18, dus hij is 15 Bloos! ? wow Huilen van het lachen

Mooie foto's cyn! Vind het weinige lichamelijke contact ook een pluspunt Knipoog

hoe kom je daarbij? hm misschien staat dat nog in mn profiel haha. nee ik ben 20 en hij dus 17 Knipoog
maar hij is weer bezet sinds kort Clown maar daar valt aan te werken natuurlijk Extreme duivel doe mij maar een bokt schoonzussie haha

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:37

Marielle88 schreef:
hoe kom je daarbij? hm misschien staat dat nog in mn profiel haha. nee ik ben 20 en hij dus 17 Knipoog
maar hij is weer bezet sinds kort Clown maar daar valt aan te werken natuurlijk Extreme duivel doe mij maar een bokt schoonzussie haha

Alles kan stuk he Duivel Haha wat ben ik gemeen Vork Maar ik ben n heeeel gezellig bokt schoonzussie Schijnheilig Haha, voldoende offtopic nu!

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:09

Leuke foto's Cynthia!
Heb verder niet echt fotogeniek commetaar, want ik snap er niet zoveel van. Wel vind ik 1 en 3 erg goed gelukt!
Die bewerking ben ik niet zo fan van, vind dat zwart-kleuren combinatie opzich wel leuk, maar vind het net iets te zwart-wit denk ik. Verder ga je goed, zie je wel erg vooruit gaan met fotograven! Ga zo door zou ik zeggen! Ja

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:47

Ik ga mee met de rest van het commentaar, alleen is foto vier mijn favoriet. Misschien door een heel klein detail, maar vind het mooi hoe de hand van de broer op de zus leunt.
Ik snap wat je bedoelt met het voorkomen dat het op een stelletje lijkt Ja Maar ik denk dat ik die anders op de foto zou zetten als broer en zus, omhelsend.
Misschien oefenen met je eigen broer en zus/nicht en neef?
Ik heb laatst ook een fotoshoot gehad met 3 zussen en alle fotos waar de armen om elkaar heen zijn vind ik persoonlijk het meest gelukt, dan worden de fotos veel persoonlijker. Maar met een jongen erbij zal het al moeilijker geweest zijn.
Verder vind ik dat je het toppie gedaan hebt, mooi scherp, leuke compositie, mooie omgeving en mooi kleuren! Lachen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:33

Ik vind het erg geslaagde foto's Cynt!
Hadden misschien iets gekker en spontaner gekund, maar dit is erg netjes. Stoort me niet dat ze elkaar niet altijd aanraken, aangezien het ook broer en zus zijn. Anders krijg je indd snel het 'stelletjes' gevoel/idee. Lachen

Vind de foto's netjes van scherpte en netjes belicht aangezien je zei dat de weersomstandigheden niet ideaal waren.
Fijne wisselende composities, lekkere variatie. Ja
Keep up the good work, je gaat echt met sprongen vooruit! OK dan!

Marielle88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:13

ik vind het wel goed dat het niet de klef is juist...we zijn zowiezo niet zo aanrakerig haha