[FOTO]Heel wat foto's aangepast > PhotoFiltre, reacties gevr

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO]Heel wat foto's aangepast > PhotoFiltre, reacties gevr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 11:25

Ben heel lang bezig geweest om wat oude foto's op te frissen! Heb ik goed mijn best gedaan, zoja: dan ga ik verder op de ingeslagen weg!

Ik zie nu ook in dat als je foto's aanpast, dat ze er dan nóg mooier eruit komen te zien. Was me eerst namelijk nog niet opgevallen. Alle foto's die jullie hier zien zijn bijgewerkt in PhotoBucket, en omdat ik gemerkt heb dat er bepaalde individuen zijn geweest die mijn foto's JATTEN (ben een aantal tegengekomen op andere sites Boos! ) heb ik er maar gauw een titel + frame erom heen gezet (+onzichtbaar copyright!) Vandaar de titels op de foto's.

Commentaar geven mag natuurlijk altijd, erg graag zelfs! (oké het zijn wat veel foto's maar het beter dan helemaal NIETS plaatsen, hè? Haha! ) (waar mogelijk heb ik mijn eigen commentaar gegeven, maar ik wil ook graag van jullie je mening horen)

Afbeelding - 1

Afbeelding - 2

Afbeelding - 3
Deze was erg moeilijk!!! Het plaatje was eerst met een grijze lucht, maar door met het contrast te spelen kwam er toch dit uit.
Ook heb ik om deze foto EXPRES geen border gedaan, omdat het gelijk de hele compo verziekte!

Afbeelding - 4

Afbeelding - 5

Afbeelding - 6
Oef, deze was erg lastig: deze foto was door de ruit genomen en daardoor erg grijs en vaal geworden. Door heel wat contrast toe te voegen is hij (hopelijk voor jullie!) erg mooi geworden!

Afbeelding - 7
Deze Nijlgans zat eenzaam op zijn eilandje in Hitland. Door scherpte toe te voegen is hij weer mooi geworden... TOCH?

Afbeelding - 8
Aaaahhhh!!!! Deze vindt ik zo goed gelukt!!! Even wat spelen met de kleuren (was eerst erg vaal!) zijn de tinten weer op de rails. Even wat verscherpt en tadaaaaah!

Afbeelding - 9

Afbeelding - 10
Mandarijneend bleef zo netjes zitten voor de camera.... daar moest even een plaatje van worden geschoten! (leuk als vogels voor je lens blijven zitten...)

Afbeelding - 11
Zeeleeuw lag zo lekker te slapen op de stenen... kleuren flink opgepoetst en verscherpt. (+ border natuurlijk!)

Afbeelding - 12
Ach, de welbekende scherpe lorre! Kleuren verder verbeterd en verscherpt.

Afbeelding - 13
Mooie borderloze uitsnede van een galopperend paard. Verscherpt + kleuren IETS verbeterd.

Afbeelding - 14

Afbeelding - 15

Chantaljamie

Re: [FOTO]Heel wat foto's aangepast > PhotoFiltre, reacties gevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:24

Hey leuke foto's Vooral foto 9 is erg grappig zeg

Dat onzichtbaar copyright, hoe doe je dat dan??

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:29

Erg mooie foto's
Foto 1 (wolf) en foto 13 (paard) had je iets beter moeten centreren.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 13:41

MandyR schreef:
Erg mooie foto's
Foto 1 (wolf) en foto 13 (paard) had je iets beter moeten centreren.

Juist niet, want dan krijg je een erg centraal onderwerp en da's niet mooi! (vindt ik hoor.....)

Chantaljamie schreef:
Hey leuke foto's Vooral foto 9 is erg grappig zeg

Dat onzichtbaar copyright, hoe doe je dat dan??

Oeps, was typfout van mij: Moest zijn ZICHTBAAR copyright (in de vorm van de teksten op de foto's.) Mijn fout! (tikte te snel, had het niet in de gaten.)

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:09

Veel foto's.. dat is altijd minder makkelijk om commentaar op te geven Lachen maarja hier mijn commentaar:

Foto 1: De kleuren zijn wel mooi, De compositie minder, had het liever gezien dat de kop meer in het middenstond, nu neemt hij het hele beeld in beslag.. ook zitten er wat storende vlekken op maar dat komt door inzoomen
Foto 2: Vind ik niet zo, de compositie vind ik niet mooi; bij de ene is de kop er half af en bij de ander de voeten
Foto 3: Dit vind ik wel een leuke foto.. Het is een leuke compo en de duif is goed scherp, de achtergrond is wel een beetje erg wit maarja..
Foto 4: Spreekt mij niet echt aan..
Foto 5: Had liever van ietsje verder af gezien zodat de wimpers ook op pasten.. De waas op het oog vind ik iets storend maar ik weet ook niet hoe je dat anders kan doen
Foto 6: Niet echt scherp, overbelicht en de compo vind ik niet mooi
Foto 7: Vind ik niet zo heel bijzonder, meer een normale alledag foto
Foto 8: De kleuren zijn mooi, de achtergrond iets storend en jammer dat je zn kop niet helemaal ziet
Foto 9: Leuk! Op een grappig moment genomen en scherp Haha!
Foto 10: Vind ik ook niet heel spetterend, de vogel ziet er een beetje raar uit met die oog Clown
Foto 11: Ook niet heel bijzonder, de compositie is wel oke, maar de kleuren vind ik niet zo heel mooi uitkomen, en de kop is niet helemaal goed scherp
Foto 12: Mooie kleuren, alleen ligt het echte scherpte punt volgens mij niet op de kop maarja..
Foto 13: Vind ik eerlijkgezegd niks, de achtergrond is niet mooi, de kleuren zijn niet heel mooi en hij is gewoon onscherp
Foto 14: De vis staat er niet helemaal op en vind het niet een heel bijzondere foto
Foto 15: zit ook een soort lichtwaas op de foto.. jammer

Zaten paar hele leuke tussen en vond sommige iets minder
Ik hoop dat je er iets aan hebt, want ik heb nog nooit zon lang commentaar voor iemand gemaakt
Hoop niet dat je het hard opneemt, zo was het in iedergeval niet bedoeld Knipoog

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:11

foto 15 vind ik geweldig!!
(ik houd erg van zebra's)...
maar even een vraagje wat is copyright wat betekent dat??

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 15:19

desty schreef:
foto 15 vind ik geweldig!!
(ik houd erg van zebra's)...
maar even een vraagje wat is copyright wat betekent dat??

Copyright, dat is als mensen JOUW foto's inpikken en dan bijv. op hun site neerzetten. Als je er een copyright opzet dan kan je zeggen van 'hee dat zijn niet JOUW foto's, die zijn van MIJ!' Omdat JIJ die foto's heb gemaakt en niemand anders!

Beetje raar uitgelegd maar goed.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:21

4, 7 en 9 OK dan! Nette foto's. Je gaat goed vooruit. Komplimenten.

Die met het galloperende paard hadt ik persoonlijk niet geplaatst. Compo is niet mooi en niet scherp.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:42

zoho ik vind de foto's erg mooi. je hebt de scherpte en kleuren net zo aangepast dat het neit te net zou worden. alleen de foto van het paard vind ik niets, omdat je niet hebt gedacht een bewegingruimte.. je had meer ruimte voor het paard moeten overhouden.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 07:26

Mja, nu jullie het zeggen: dat paard zit wel érg krap in dat kader... ik had 'm eigenlijk niet moeten plaatsen. Ben toch met jullie eens... achja, weet ik dan weer voor de volgende keer... (rijmt nog ook) En om nou te zggen van wauw wat een joepie-foto? (trouwens, nog meer foto's gezien die het bewerken waard zijn...)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 07:59

Die zeeleeuw, de pauweveren en het stokstaartje (of wat is het), die doen me echt wel wat. Hebben veel sfeer en zouden niet misstaan in een fotoblad.

Rest ook zeker niet verkeerd hoor. Dat paard valt er een beetje uit ja, maja, niet alles kan perfect zijn Knipoog

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 08:13

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 08:47

Die van het Prairie hondje vind ik erg leuk! Ben zelf weg van die beestjes, ( zie link in mijn onderschrift).

Vind wel dat je een aantal foto's té veel hebt ingezoomd. Bijv. de eenden foto's. En de pinguin foto vind ik niet bijzonder. Vind ik meer een snapshot.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:11

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:43

Mooie foto's!
toch is de border storend voor mij. Bij foto 1,2, 6 en 10 lijkt het alsof het onderwerp in de foto gepropt is, maar dat komt door de border!
dat is wel jammer vind ik!
het paard is niet zo scherp, wel jammer. Ook vind ik het lege deel rechts te groot.

de border is natuurlijk 'jouw ding', maar het doet geen goed aan je foto's vind ik, maar dat is ieder zijn mening Lachen

verder mooie foto's!!