1

2

3

4

5

6

7
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Juul schreef:Geen enkele foto heeft op mijn beeldscherm echt een scherptepunt. Vind de kleuren, voor zover ze in kleur zijn, ook niet echt pakkend. Laatste vind ik als enige mooi, en iets hebben. Blijven oefenen! Welke camera & lens is hiervoor gebruikt?
Juul schreef:Voor mijn gevoel is waar het scherptepunt zou liggen als ik goed kijk het nog niet helemaal scherp. Dat geldt voor alle foto's. Maar nogmaals kan ook aan de grootte van de foto's liggen, de ruis door verkleinen, of mijn beeldscherm.
Ik denk dat als je daar zou werken met doordrukken en tegenhouden (photoshop) het een prachtige foto zou zijn.
En 't is wel makkelijk dat je geen goede fotograaf hoeft te zijn om een mooi eindresultaat neer te zetten.
Helaas..
anneliesdj schreef:Juul schreef:Voor mijn gevoel is waar het scherptepunt zou liggen als ik goed kijk het nog niet helemaal scherp. Dat geldt voor alle foto's. Maar nogmaals kan ook aan de grootte van de foto's liggen, de ruis door verkleinen, of mijn beeldscherm.
Daar zijn de foto's te klein voor om goed te kunnen zien, voor mij igg. Daarom neem ik maar aan dat ze wel scherp zijn zolang we geen originelen hebben.