[FOTO] Wat hebben we hier

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Toushie

[FOTO] Wat hebben we hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 06:10

Gister een fotoshoot gedaan van een hond in mijn 'studio'.
dit is als kado voor een bruiloft.. 1 foto word op canvas afgedrukt.
De hond was echt heel braaf, heb zelden zo'n brave hond gehad netjes zittne blijven zitten af en toe even spelen tussendoor voor hem anders word het saai..
Ben er zelf zeker tevreden over omdat je kent het beest niet en toch moet je hem weergeven zoals hij werkelijk is. De 'klanten' waren heel blij en hij stond er ook op zoals zij hem zien en zoals hij is.
Erg fijn om te horen.
Welja dan nu even de foto's

Beginnend bij welke op canvas word afgedrukt
Foto's zijn enkel mijn eigendom en dienen dus niet elders voor gebruiksdoelen te worden gebruikt. let op copyright.
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding

4: vreselijk jammer dat ik net het stukje oor er af heb gehaald Bloos
* mijn leerpunten zijn:
Horizonnen recht houden
alles erop zetten..*ik mis af en toe wel eens een teentje*
graag opbouwend commentaar.

imd

Re: [FOTO] Wat hebben we hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:30

Ik vind de eerste foto de enige écht mooie. Hele fijne kleuren en een prachtige blik van de hond heb je vast weten te leggen Lachen

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:37

Leuk!! alleen vind ik 2 persoonlijk niet zo mooi, en jammer van dat oortje... maar verder erg leuk!

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:41

leuke foto's!
ik vind de 1e de mooiste ook, dus heb je goed gedaan om die af te laten drukken! Lachen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:42

Wat zijn honden toch lelijk Bloos

Wel mooie foto's! *LOL*

RosijnenMix_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:42

de 1ste vind ik idd. de mooiste
Lachen

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:43

Leuke hond Tong uitsteken niet lelijk Bloos
Vind de eerste ook mooi maar vind die met de blauwige achtergrond ook wel mooi..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:48

Ik vind ze niet zo.. Wat mij vooral stoort is dat de scherpte nergens écht op de ogen licht, terwijl deze hond toch erg sprekende ogen heeft, jammer. De 2e heeft imo helemaal geen scherptepunt. Mijn oog wordt bij alle foto's eerst naar de open bek getrokken, dan pas zie ik dat het een hond is.

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:01

Hmm ik vind ze ook niet super, zoals Juul zegt ligt de scherpte niet echt op de ogen, wat voor mij juist wel belangrijk lijkt. Ook belichting kijkt niet echt lekker, maar daar heb ik eerlijk gezegd niet veel verstand van Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:17

Belichting is ook niet lekker idd. Werk je met echte studio fotografie lampen of met gewoon kunstlicht?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 18:30

Dankjullie:
Tja een hond kun je nu eenmaal niet de bek dichtsnoeren word lastig..
Heb ook zeker wel scherptepunten op de ogen gelegd welke niet hierbij zitten Knipoog
Echte goede studiolampen zijn niet zo goedkoop. Dan kan ik ook wel met andere achtergronden e.d. gaan werken dat word gewoon erg duur als je nog geen 'proffessionol' bent. Aangezien ik niet vind dat ik mij zo kan noemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:25

Okee. Maar ik bedoelde niet dat de bek open fout was, maar doordat de scherpte daarop licht, én door de compo's wordt mijn aandacht daar meteen naartoe getrokken. Lachen Was het je bedoeling van de scherpte op de neus? En mag ik een vb zien misschien van 1 waar de scherpte wel op de ogen ligt?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:57

En ik wil wel een foto zien waarop de hond níet naar boven kijkt, maar misschien opzij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:07

Mooie achtergrond bij die eerste zeg, die past erg gaaf bij de hond Ja Origineel idee ook als cadeau, erg leuk!

Wat mij direct opvalt is dat je inderdaad het scherpstelpunt op al deze foto's op de snuit hebt gelegd- zelf had ik het mooier gevonden wanneer dit op de ogen had gelegen, en er een iets grotere scherptediepte was gebruikt waardoor het hele dier scherp was geweest. De kleine scherptediepte waardoor het lichaam meestal niet goed scherp is vind ik weinig moois toevoegen in dit geval, bij dit soort fotografie vind ik dat het dier helemaal scherp vaak het mooiste is, tenzij bij bepaalde soort foto's.
Bij foto 2 weet ik niet hoeveel ZW toevoegt, en ik vind het licht wat direct, het lijkt haast geflitst. De achtergrond bij 3 en 4 vind ik qua kleur iets minder passend- die bij 1 is gewoon erg gaaf Ja Ik ben benieuwd naar de andere foto's waarbij het scherpstelpunt wel op de ogen ligt? Lachen