[DIGI] Magnum Psyche (WIP)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[DIGI] Magnum Psyche (WIP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:17

Ik dacht, ik zal eens in kleur werken Haha!
Heb totaal niets met arabieren, maar voor wat ik in mijn hoofd had was het wel heel geschikt Ja

Ik werk met PSP 7 en Photofiltre.
De schets met PSP 7, de kleur met photofiltre.
Commentaar meer dan welkom!
Foto ernaast is wat makkelijker om te werken Haha! Vandaar!
Je ziet dat hij nog niet helemaal af is, moet nog wat meer afgewerkt en de neus is nog niet klaar.
Halster komt niet.
Copyright zit er op....
Afbeelding

Waar ik echt verliefd op ben is hoe goed de hals gelukt is, en de kaak Lachen

Brand los! Maar hou het aardig...
Laatst bijgewerkt door Mireille op 26-08-08 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: nieuwe afbeelding er in gezet

996981

Re: [DIGI] Magnum Psyche (WIP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:47

ik vindt hem al erg mooi OK dan!
aleen mis ik een beetje de schaduw in de manen zegmaar
gewoon veel oefenen dan komt het helemaal goed

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:03

Ik vind dat het lijkt alsof hij zit. De hals en hoofd zijn echt goed, maar buik en achterhand -voor zover zichtbaar Lachen - lijken nog niet helemaal juist imo. Maar je bent goed op weg, het ziet er verder netjes uit!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:47

Een mooi begin Ja

Als je goed kijkt zie je dat de originele foto ( die je hier overigens NIET! mag plaatsen ivm copyright Knipoog ) genomen is vanaf de achterkant van het paard.
Zoals je nu op jouw tekening kijkt is het net of de zijkant van het paard veranderd is in de voorkant.
En dus een te grote boeg heeft terwijl die op de originele foto bijna niet zichtbaar is omdat daar de manen overheen hangen.

Werk je dat witte lijntje om de mond nog weg? Of wil je licht suggereren want dan zou je dat ietsjes subtieler kunnen doen. De ligging van de kaak lijkt ook niet helemaal juist te zijn. Schakel maar eens een paar keer over van FB naar foto... dan zie je direct een verschil Ja

Verder mag je iets meer lichttinten toevoegen om zo meer spieren e.d te kunnen creeëren. Als je goed kijkt zie je veel licht op de neus, gedeelte van de kaak, hals en een stuk van de manen. Het wit in het oog mag iets minder. Nu lijkt het paard erg bang. Knipoog

Ik hoop dat je wat met de tips kan Knipoog
Heb hem zelf ooit eens getekend en weet nu zelf wat ik toen verkeerd deed, vandaar de uitgebreide uitleg Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:09

Cyntje schreef:
Een mooi begin Ja

Als je goed kijkt zie je dat de originele foto ( die je hier overigens NIET! mag plaatsen ivm copyright Knipoog ) genomen is vanaf de achterkant van het paard.
Zoals je nu op jouw tekening kijkt is het net of de zijkant van het paard veranderd is in de voorkant.
En dus een te grote boeg heeft terwijl die op de originele foto bijna niet zichtbaar is omdat daar de manen overheen hangen.

Werk je dat witte lijntje om de mond nog weg? Of wil je licht suggereren want dan zou je dat ietsjes subtieler kunnen doen. De ligging van de kaak lijkt ook niet helemaal juist te zijn. Schakel maar eens een paar keer over van FB naar foto... dan zie je direct een verschil Ja

Verder mag je iets meer lichttinten toevoegen om zo meer spieren e.d te kunnen creeëren. Als je goed kijkt zie je veel licht op de neus, gedeelte van de kaak, hals en een stuk van de manen. Het wit in het oog mag iets minder. Nu lijkt het paard erg bang. Knipoog

Ik hoop dat je wat met de tips kan Knipoog
Heb hem zelf ooit eens getekend en weet nu zelf wat ik toen verkeerd deed, vandaar de uitgebreide uitleg Clown

Bedankt Lachen
Heb even getemt Knipoog

Neus is uiteraard nog niet af Haha! Witte lijn moet nog weg. Het wit in de oog is echt apemoeilijk om te maken, dus vond het al heel wat dat ik dit had *LOL* Maar ik zal het nog proberen aan te passen.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:23

Als je toestemming hebt gekregen van de eigenaar van de foto is het natuurlijk geen probleem.
Ik heb nu naar aanleiding van een TEM van de TS een nieuwe afbeelding in de begin post gezet. Zonder foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:06

Oke bedankt Ja