[FOTO] Eerste keer spiegelreflex

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Eerste keer spiegelreflex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:22

Titel zegt het al, dus verwacht niet teveel Clown Tips zijn echter wel welkom Knipoog
Camera is een Canon Eos 450D met de gewone kitlens (18 - 55 mm).

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Ik wist niet goed welke foto's te nemen, misschien heb ik wel net de verkeerde genomen Bloos Clown
Er staan nog meer foto's in het topic in mijn onderschrift Knipoog

Tips/opmerkingen dus zeker welkom, maar hou er aub rekening mee dat het de eerste keer was dat ik zoiets in mijn handen heb gehad en ik had vooral veel problemen met de belichting Scheve mond

Bedankt voor het kijken Lachen

_Nelleke_

Re: [FOTO] Eerste keer spiegelreflex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:28

Wat kunnen die arabiertjes toch heerlijk fotogeniek zijn hè...

Mijn commentaar: (ben zelf ook beginnend fotograaf, dus til er niet te zwaar aan Tong uitsteken )

1. Misschien een beetje overbelicht en niet erg originele compositie.
2. Jammer dat ie niet helemaal mooi in het midden is maar dat kan je nog photoshoppen Knipoog Verder erg mooi
3. Vind ik de mooiste! Erg goed gelukt *LOL*
4. en 5. Allebei erg leuk! (mooi veulen ook Tong uitsteken ) Vind nr. 5 dan mooier.
6. Oogfoto's vind ik niet zo origineel maar kan voor jezelf wel een mooi plaatje zijn. Vind die haren over t oog alleen soms storend en kan niet goed zien of ie nou 100% scherp is.

Voor de eerste x met je spiegelreflex vind ik dat je het erg goed gedaan hebt! Welke fotofunctie gebruik je dan op je cam?

Edit: typo Bloos

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:46

Voor een eerste keer vind ik het echt niet gek hoor!

De eerste is wat te licht, maar verder leuk. De tweede had ik graag iets meer ingezoomd gezien, maargoed. Bij de derde vin dik de compositie niet zo mooi, had liever wat minder ruimte aan de bovenkant gezien, en de belichting vind ik ook niet helemaal leuk. De vierde lijkt niet helemaal scherp vanaf hier? Maar dat kan ik fout hebben natuurlijk Lachen Bij foto vijf vind ik het jammer dat het veulen niet helemaal centraal staat. Foto 6 is een leuk idee, maar de manen voor het oog storen mij.

Maar zoals ik al zei, voor de eerste keer zeker niet slecht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:36

Dank je voor de reacties Haha!

Die eerste kan kloppen, ik weet inderdaad niet goed of de belichting daar wel ok is, maar heb ookal gezien dat het afhangt van met welke pc je kijkt Nagelbijten / Gniffelen Maar die zal inderdaad niet helemaal ok zijn Lachen

imd: waar is 4 volgens jou niet scherp? Niet dat ik je niet geloof, maar om bij te leren Tong uitsteken Ik zie het namelijk niet meteen (heb wel een vermoeden maar zou graag even horen wat jij ervan vindt Knipoog ).

Over die 5e foto: moet alles dan altijd centraal staan? Want mijn vader blijft maar beweren dat je, als je beweging fotografeert, aan de ene kant meer ruimte "moet" hebben dan aan de andere kant, dus de richting naar waar de beweging gaat moet ruimer zijn dan de andere kant. Nu moet ik wel zeggen dat dit toeval is bij deze foto, maar is het dan "verkeerd"?

_Nelleke_ : Ik heb vanalles gebruikt, zowel handmatig als portret als de sportstand .. En dan bij handmatig gespeeld met de sluitertijd, het diafragma, de witbalans en de ISO, maar moet zeggen dat het allemaal niet simpel is .. zeker niet als je dikke wolken hebt, en 5 minuten daarna komt daar de zon door, je hebt een donker paard voor je camera en dan ineens komt er een schimmel voorbij .. Het gaat allemaal niet zo goed dan Huilen van het lachen

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:10

Ik vind foto 3 het mooist, ook qua compositie
De andere foto's vind ik wat licht.. de kleur komt er niet echt uit..
Bij 2 ,4 , 5 heb je de bewegingen goed vastgelegd, geen onduidelijke punten.. maar de composities kunnen misschien iets beter Knipoog